Jet van Nederlandse bodem

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door skycat, 7 jan 2017.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Dat lijkt erg dicht uit te komen bij waar het hoort te komen.
    Had hem al liever wat meer naar voren gehad want moet de 2 LiPo`s en de LiFe echt helemaal in de neus hebben en dan zal het er om spannen maar het verschil is zeer klein.
    Met de tank straks op z`n plek denk ik dat het precies goed komt.
     
    gpman vindt dit leuk.
  2. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Vleugel na snijden.jpg

    Zo alles laser gesneden en dan maar passen. Bouwen is een fluiltje van een (euro)cent.
     
    gpman en Berto vinden dit leuk.
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Damn, wanneer stopt die droogte nou dan kan ik de F-86 in vliegen :cool:

    Afgelopen woensdag het getekende van Ray gepast in de Eurofighter, dat werkt mooi:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bedoeling is dat de aansturing ook zo word uitgevoerd dat de canard op de grond ook als rem kunnen worden gebruikt.
     
    henky vindt dit leuk.
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Alsof er geen andere plekken zijn om te vliegen ;)
     
    Berto vindt dit leuk.
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Op zich wel maar thuis baantje is toch altijd lekkerder voor de eerste keer.
     
  7. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Mal van de Sabre V2 is bijna klaar. Vandaag was deel twee aan de beurt.
    Mal V2.jpg
     
    nickos en henky vinden dit leuk.
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Ray is bezig geweest met het maken van een vacumeer machine zoat we zelf bepaalde plastic delen voor de Eurofighter en de canopy`s voor de modellen kunnen maken:
    [​IMG]

    Ik had thuis de romp hier en daar bewerkt met plamuur om de kleine foutjes er uit te halen. Zo weten we ook waar we met de volgende romp meer op moeten letten.
    Tevens de inlaat er in verlijmd en afgewerkt.

    Zo konden we afgelopen woensdag middag/avond de romp en canards in de spuitplamuur zetten:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    En hebben we nog even een vleugeltje verlijmd om te kijken of alles wel past:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    nickos vindt dit leuk.
  9. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Zo kom je achter dat een aantal zaken niet handig zijn. We gaan nu alu pijpjes van 8mm gebruiken ipv 10mm. De pendelroeren hebben ook 8mm dus 1 type materiaal is voor de productie beter.
    Ook de wortel rib is aangepast.Deze heeft nu slots waarin de ligger-achtige stukken passen. Zo is deze rib beter te verlijmen.
     
    Berto en nickos vinden dit leuk.
  10. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Nose sprayed.jpg

    En nu in het grijs.
     
    Berto en nickos vinden dit leuk.
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Zou de vleugelpen/-buis niet (één ligger) naar achteren moeten? Nu is er meer moment (door zowel hevelwerking als oppervlak) achter de buis.
     
  12. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Dit kan niet ivm de hoogte. Naar voren ook niet ivm de wielen. De originele positie van de hoofdpoten bij Grumania was te ver naar voren ten opzichte van de echte.Deze hebben we dus al naar achteren gebracht en moest dus ook de buis naar achteren. Met de twee pennen moet het moment van de vleugel goed opgevangen kunnen worden.

    DSC_0028.JPG Origineel.png
    Zie het verschil.
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2018
    Berto en ron van sommeren vinden dit leuk.
  13. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Geen Pampa dus maar even op ons eigen veld gevlogen met de Sabre.

    DSC_0455.JPG DSC_0456.JPG DSC_0463.JPG DSC_0469.JPG DSC_0470.JPG DSC_0473.JPG DSC_0481.JPG DSC_0439.JPG DSC_0452.JPG IMG_0776.JPG
     
    henky, Berto, gpman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Zo de vakantie is weer voorbij, woensdag zijn we bij Dutch RC Kits weer druk geweest met de Eurofighter (straks daavan nog wat fotootjes) en ik heb gister en vandaag mijn F-86 echt vliegklaar gemaakt.

    De romp moet nog gespoten worden maar wil nu eerst eens een keer de motor laten draaien en vliegen.
    De uitslagen nemen we over van de EDF versie.

    Rechts voor in de neus beide 2S 900mAh LiPo`s, linksvoor de 3S LiFe 1300mAh turbine akku:
    [​IMG]

    En voor de eerste keer eens aftanken:
    [​IMG]

    En weer eens op z`n pootjes in de tuin:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Met een klein laagje peut in de tank weegt de F-86 vliegklaar 6,1 Kg.
    Ik kan 2 ltr brandstof meenemen dus z`n echte max. gewicht kan uitkomen op net geen 8 Kg.

    Ga eerst maar eens met een halve tank vliegen, hebben we 1 op 1 / stuwdruk : gewicht.

    Zwaartepunt ligt nu iets achter het punt waar het zou moeten liggen met gear uit, met gear in zal die nog een fractie verder naar achter verschuiven.
    Maar gezien dat de tank zo`n 15cm voor het zwp ligt denk ik dat dat dus wel goed is.
     
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Woensdag de rompspanten gemaakt, die kan ik er dus in gaan lijmen.

    [​IMG]
    [​IMG]

    De spanten waar de neuspoot in komt te zitten hebben we ondertussen aangepast zodat er direct een neuswiel besturing servo gemonteerd kan worden.
    Ik maak dat zelf even.

    Komende week staat het bouwen van de vleugels op de planning.
     
  16. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    Hoi Berto, Ziet er erg netjes uit!! Welke turbine gaat hierin passen???? En moet er ook een split pipe achterin?

    Weet je al iets meer over die Kingtech 30 ?? Anders gaat die HABU toch maar op LIPO . Weet alleen niet of die dat ook vanaf gras (Rozenburg) gaat doen.

    Heeft iemand ervaring met een HABU 32 "oud" model met de originele DF op gras??
    Heb er wel inmiddels een steviger stel struts ingezet van Tam Jet




    IMG_0396.JPG
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Er zal in deze een K70 komen, zonder split pijp (maar alles is natuurlijk te maken).

    Rond de K30 is het erg stil, zal eens informeren.
     
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    @ Hans,
    Ze schijnen nog te wachten op de nieuwe ECU`s voor de K30G, ik laat het je weten.

    Begonnen met wat spanten te verlijmen:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Neuswiel besturing ook gemaakt.

    Dit gaat in delen de romp in, eerst het voorste deel met de neus retract liggers daar aan. Dan het achterspant verlijmen en daarna de pijpjes voor de neuswielbesturing er in zetten.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    ik ben een vliegtuig.nl vindt dit leuk.
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    En voorste spanten zitten er in:
    [​IMG]

    En als we dan toch bezig zijn:
    [​IMG]

    En ook hier past de Kingtech K70G perfect in:
    [​IMG]
     
    ik ben een vliegtuig.nl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina