Jet van Nederlandse bodem

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door skycat, 7 jan 2017.

  1. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Is de F86 al omhoog geweest?
    Of nog steeds geen 'goede' code?
    Dat met het zwaartepunt is niet zo kritisch met een 'sweptwing' als de F86, 1cm a 1.5 cm achterlijk zou geen probleem moeten zijn, alleen het hoogteroer is dan lekker gevoelig.

    Ger.
     
  2. koenvlieg

    koenvlieg

    Lid geworden:
    15 aug 2008
    Berichten:
    195
    Als je een kort afgereden piste en goed wat tegenwind hebt zal die wel van gras opstijgen ...
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    @Ger,
    hoop dat er wat regen gaat vallen en dat het komende week toch wel een keer moet lukken.
    En anders gaan we ergens anders even buurten.

    Gevoelige hoogteroeren kunnen we wel mee overweg ;-)
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Gister met Ray de vleugels gelaserd en in elkaar geplakt:
    [​IMG]

    Ze liggen nu bij mij op de bouwtafel om beplankt te worden:
    [​IMG]
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    En bovenzijde ingedekt:
    [​IMG]
     
    nickos en warbird vinden dit leuk.
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Spelden verwijderd, vleugels omgedraaid.
    Van een stukje scrap een aanslag gemaakt voor de pijp:
    [​IMG]
    [​IMG]

    En met wat balsa de ruimte bij het gear opgevuld:
    [​IMG]

    Tevens al een blokje gemaakt waar de servo hevel in komt.
    Straks even wat maken om de vleugelservo in te bevestigen en dan kunnen de vleugels vanavond misschien al wel helemaal dicht gemaakt worden :)
     
    ik ben een vliegtuig.nl en nickos vinden dit leuk.
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Zoek de verschillen:
    [​IMG]

    En zo zit de servo:
    [​IMG]
     
    nickos vindt dit leuk.
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    En volledig ingedekt.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vanavond de neuslijsten er tegen en dan glassen en spuiten en is hij klaar voor op het demomodel op JetPower.
     
    nickos en mig 3 vinden dit leuk.
  9. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Als je het heel snel zegt dan is het weinig werk.:koud:
     
    serge pot en Berto vinden dit leuk.
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Hihi, dat zeggen we al weken toch :hammer::confused:
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
  12. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Gaat toch best wel lekker zo toch?
    Vind het wel snel eigenlijk.
     
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Gaat zeker lekker, vandaag de vleugels geglast.Ray doet zo nog een keer en zet de vleugels in de spuitplamuur net als de romp dan is de Eurofighter klaar voor JetPower.

    1 deze dagen gaat ook de turbine F-86 de lucht in.
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    En de turbine versie heeft ook gevlogen :D
    [​IMG]

    Na een uur later aan te komen op het veld door files :-( de kist opgebouwd en alle uitslagen etc. gecontroleerd.
    Voor het eerst de turbine eens gestart en wat taxi rondjes gemaakt.

    Nou dat zag er allemaal goed uit dus dan moet het maar gebeuren.
    Kist vol getankt (geeneens vol, iets meer dan 1 ltr terwijl er 2 in kan) en op de lijn gezet.

    Daar we weten hoe de EDF versie vliegt en dat de turbine meer drukt wisten we dat de kist niet heel veel nodig zou hebben.
    Dus half gas en gaan, oke, 2 tandjes meer gas en lostrekken maar met startfalps, 10gr. erop.

    De F-86 kwam netjes rustig los, ik moest iets trekken om hem een mooie stijgvlucht te geven maar met 2 a 3 klikjes up was dat ook voldoende.
    Okee, flaps in en rondjes draaien, afhankelijk van het gevoel had ik al gezegd dat ik waarschijnlijk met gear uit zou vliegen maar daar de kist als op rails vloog ook gear in.

    1 tikje trim op rol en de kist vliegt neutraal.
    Wat rondjes gemaakt en toen eens met flapstanden gespeeld. Met start flaps moet er een fractie up getrokken worden en met full flaps (25gr.) dezelfde hoeveelheid.

    Okee, even wat circuitjes voelen, gear uit, zonder flaps en de kist kwam geweldig uit, beetje gas erbij, neiuw circuitje maar dan met start flaps, idem no problemo.
    Nu een circuitje met full flaps en die was ook spot on.

    Oke, alles weer in, nog wat rondjes vliegen, low pass, rolletje en de landing in zetten, met full flaps.
    En de kist komt weer perfect over de baan, kust de grond en rolt uit (die wielen moeten we even wat wrijving geven op een betonbaan).

    Terug taxiën en de maiden zit erop :banana:

    Even alles nalopen, en ziet er allemaal goed uit.
    Het moeten trekken bij de diverse flapstanden is zo weinig dat ik daar geeneens een mixer voor aanmaak.

    Tank was wel bijna leeg dus vlucht 2 gaan we wat meer meenemen.

    Vlucht 2 was net zo makkelijk, weer take off net boven half gas.
    Nu iets meer door gevlogen (nog geen 1 keer voorbij 3/4 geweest), wat hoge bochten, rolletje etc.
    Ook nog even rugvlucht gedaan maar dan moet er veel down bijgedrukt worden.

    Paar low passes gedaan maar dan gaat de kist waggelen bij lage snelheid en full flaps. Geeft dus mooi aan wanneer hij te langzaam wordt.

    Nog wat rondjes en weer neergezet als een eitje.

    Zo nog even helemaal nalopen voor morgen om nog wat vluchtjes te maken.

    Een lekker kissie zeg, en goed gevoel dat ie zo vliegt.
    Klaar om op JetPower samne met de EDF versie voor te vliegen.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2018
  15. Dickie

    Dickie Guest

    Zag er allemaal zeer strak uit als aan een draadje.
     
  16. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Video Maiden.
     
    Viperman en nickos vinden dit leuk.
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Klinkt als een F86 :) Weinig up nodig bij flaps merk ik ook. Gefeliciteerd. Een 5kg kleine turbine zou super zijn dus.
     
    Berto vindt dit leuk.
  18. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Berto in opleiding.
    20180829_190439.jpg

    Na een dag uitharding de tweede laag.
    20180830_105518.jpg
     
    Viperman, serge pot, Berto en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    'in opleiding' :rolling: Heb nog een hoop te leren :yes:

    De kist vanmiddag even helemaal nagelopen en alles tip top in orde.
    2 vluchten van een minuut of 6 (2de was volgens mij wel wat langer :) ) en een taxirondje + wat ver uitrollen ivm geen remmen heeft uit elke onvanger 2s LiPo van 900mAh zo`n 355mA getrokken.

    Alle servo`s zijn van McGregor op 7,4V.

    In de 1300mAh LiFe voor de turbine ging 587mA, dit is met 4 starts en de vluchten.
     
  20. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Met het goede weer vandaag weer vluchten gemaakt.
     
    henky, Viperman, Hans Rijkuiter en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina