Jetboot met 19 mm TI jet.

Discussie in 'Speedboten' gestart door pompebled, 28 okt 2018.

  1. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.685
    Locatie:
    Sneek
    Bedankt Lex,

    Die Bestellung ist schon 'raus...

    Groeten, Jan.
     
  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.685
    Locatie:
    Sneek
    Door het Sinterklaasgeweld weinig tijd voor de hobby gehad, maar gisteren toch wat gedaan.

    De doorgaande as afgekort en vlakke kantjes voor de stelschroefjes er in geslepen met de Dremel (vijlen is een langdurige bezigheid in verenstaal...).

    Motorshaft shortened & seal put in..JPG
    De afdichting van Norbert was ook binnen en is nog nét te zien op de foto, omdat 'ie wat langer is dan het Chinese origineel, steekt 'ie een beetje uit. Heeft wél een mooie konische inloop, dus je as glijdt er soepeltjes in zonder de afdichting weg te duwen, iets waar ik bij het origineel wel last van had.

    Een testje op de werkbank liet wat vibraties horen bij bepaalde toerentallen, gelukkig niet bij vol gas.
    In het testbasin was dat al een stuk minder en loopt het mooi rustig (voor zover je bij 25000 toeren van rustig kunt spreken, vol gas wordt het gauw een bende in zo'n klein bakje...).
    De boel is waterdicht.
    Watertight 8-12.JPG
    Ik ben tevreden met hoe de boel er bij staat en kan nu verder met het installeren van de besturing, koelwaterinlaat e.d.

    Groeten, Jan.
     
    M@rcel vindt dit leuk.
  3. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Mooi gedaan! Zal een flitsend ding worden met dat vermogen in zo'n klein rompje.
     
  4. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.685
    Locatie:
    Sneek
    Bedankt Lex!
    Mocht de 600W van de 3700Kv motor te veel zijn, ik heb de 3200Kv versie in bestelling.

    Groeten, Jan.
     
  5. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Teveel vermogen bestaat niet :D

    Mooie oplossing zo. Nu nog even beter vaarweer. Ben benieuwd!
     
  6. haje74

    haje74

    Lid geworden:
    1 aug 2010
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Zutphen
    Jan,

    Welke regelaar gebruik je voor deze setup?
    Ik heb ook nog exact zo’n motortje liggen en dacht die in de Gecko te gebruiken maar dan zocht ik nog een passende regelaar.. Als je iets kan aanraden hoor ik het graag!

    HJ
     
  7. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.685
    Locatie:
    Sneek
    Hallo HJ,
    De regelaar op de foto is een no name 40A vliegregelaar van eBay.
    Ik gebruik dezelfde regelaar en motor in mijn 50 cm Baracuda op 2S met een 37.5K propje, die boot is een projectiel en amper op het water te houden.
    Vaartijd van rond de 20 minuten vol gas, de regelaar heeft geen waterkoeling en wordt hooguit handwarm.

    Ik heb natuurlijk ook 3S geprobeerd, maar dan kom ik amper boven half gas uit voordat het koppel van de aandrijving de boot op de rechterzijde duwt en de boel spectaculair flipt.

    Een Gecko is nog kleiner als ik me niet vergis, dus dan is die motor helemáál overkill...

    Groeten, Jan.
     
  8. haje74

    haje74

    Lid geworden:
    1 aug 2010
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Zutphen
    Hoi Jan,

    Bedankt, ik had al zo’n vermoeden.
    Ik ga verder met het BMI-combo die ik nog had liggen; dat motortje zou max 350 W moeten kunnen leveren op 3S.

    HJ
     

Deel Deze Pagina