JetCat software uitlezen data ECU

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Richard Branderhorst, 8 aug 2016.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Wie gebruikt het JC programma om je ECU uit te lezen? Er staat weinig van op hun site, ik heb het programma gedownload, maar dan moet je nog een l...g USB kabeltje kopen waarvoor men je tussen de 55 en 100 euro voor laat betalen!
     
  2. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Ik gebruik t niet. Want ik vind t kabeltje te duur. Ik kan me eigenlijk alleen voorstellen dat je er iets aan hebt als je daadwerkelijk zelf aan die motoren aan het sleutelen gaat of verbeteren zoals Martin.

    GSU Geeft voldoende info voor t dagelijks gebruik.
     
  3. zorro

    zorro

    Lid geworden:
    29 sep 2002
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Almelo
    Ik gebruik die software. De ecu logt iedere seconde alle waardes. Is erg handig bij evt. Problemen. Kabeltje is trouwens een "simpele" rs232 interface kost een paar euro bij een electronica zaak
     
  4. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Je hebt gelijk. De info er over wisselt, ik heb ook een kabeltje gezien met zo'n "telefoonstekker" er aan en nog een adapter.
    De rs232, ik moest ff kijken maar het zit nog op mijn notebook PC! Volgens mij nog nooit gebruikt in de 5 jaar dat ik hem gebruik......
    Morgen eens langs de Mediamarkt...
     
  5. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    ooops nog even niet duidelijk allemaal, OK, de USB naar de PC dus, maar de RS232, moet ik nog een adapter kopen? Of toch via de telefoonstekker/USB direct aansluiten op dat I/O bordje?
     
  6. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Ik kom verschillende dingen tegen.
    Op de site van jetcat USA staat een kabel ($139!!!!) van usb naar telefoonstekker.
    Turbinenrescue heeft weer zijn eigen variant maar komt op hetzelfde neer.
    Ik kan eigenlijk die rs232 ook even niet plaatsen. Die heb je dan toch niet nodig?
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    De interface van de ecu (de meesten) is rs232. Voordeel van de jetcat ecu is dat hij een normale rs232 poort heeft met een aparte tx en rx lijn. Je zou een usb rs232 adapter van een paar euro kunnen gebruiken dus. Ik moet er van de winter mee aan de slag voor een pro-jet ecu. Zelfde idee. De software zoekt meestal naar een comport met de juiste driver naam (van jetcat oid) maar als alternatief kan je vaak zelf een com poort selecteren en dus een universele adapter gebruiken. Je kan het zelfs draadloos maken als je wilt :)
     
  8. zorro

    zorro

    Lid geworden:
    29 sep 2002
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Almelo
    image.jpeg
    Ok. Herman en ik zijn misschien wat te snel. De kabel is een rs-232 naar usb converter. Echter rs-232 gechikt voor TTL spanningen. Zoeken dus naar een usb-naar-ttl rs-232 converter. Complete kabel (zie foto) kost €2,85. Kan ook via 9 pins sub-d connector. Dan met tusenkomst van een ic, Max232. Ook deze printjes zijn kant en klaar te koop.
    Mocht je er nog steeds niet uitkomen, dan wil ik wel ff kabeltje maken.

    Gr Jan van Dijk
     
  9. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Euhm.... Goed verhaal! Maar snap er nog niks van.
    En dat ligt aan mij hoor, ik ben electrotechnisch niet zo sterk.

    Als ik rs 232 naar usb google kom ik dit tegen, totaal anders als ik bij jou post zie jan.

    [​IMG]

    Behalve dat laatste zinnetje! Die heb ik wel begrepen
    Ik stuur je een PB'tje. Zou graag een kabeltje willen hebben
     

Deel Deze Pagina