Een klein tussendoortje voor mijn zoontje van 7, een eigen werpertje van Jetco. Spanweidte 20inch, ongeveer 50cm. Hij heeft wel een erg lange romp in vergelijking tot de spanweidte. Hij heeft een typische jaren '50 vorm.
Alle delen uitgelegd op de tekening.
In de hoofdvleugel inkepingen aan de onderzijde gemaakt waar later de vleugel geknikt en gelijmd gaat worden.
De romp met staartdelen.
De Dubbele V-stelling in de maak. Ik heb de vleugel geknikt ter hoogte van de inkeping en opgevuld met UHU lijm en fijn balsa-zaagsel.
De romp in de maak, lijkt wel de concorde.
Ik heb de achtervleugel overigens een kleine negatieve hoek gegeven om een invalshoek op de hoofdvleugel te creeren, op de tekening lopen de hoofdvleugel en achtervleugel evenwijdig aan elkaar.

Alle delen uitgelegd op de tekening.

In de hoofdvleugel inkepingen aan de onderzijde gemaakt waar later de vleugel geknikt en gelijmd gaat worden.

De romp met staartdelen.

De Dubbele V-stelling in de maak. Ik heb de vleugel geknikt ter hoogte van de inkeping en opgevuld met UHU lijm en fijn balsa-zaagsel.

De romp in de maak, lijkt wel de concorde.
Ik heb de achtervleugel overigens een kleine negatieve hoek gegeven om een invalshoek op de hoofdvleugel te creeren, op de tekening lopen de hoofdvleugel en achtervleugel evenwijdig aan elkaar.
Laatst bewerkt: