Jeti Duplex 2.4GHz

Vanochtend een mooi doosje ontvangen met een TU module, R8, schakelaars, petten en shirts.

Ik hoop vanavond beide zenders kompleet omgebouwd te hebben, ook daar zal ik foto`s van plaasten.

jeti.jpg

Laatst bewerkt:
Zo Onno`s zender is ook omgebouwd, heeft wel wat meer (soldeer)werk gehad dan m`n MC19 maar het werkt nu wel.

Hier wat foto`s:
jeti9.jpg

jeti10.jpg

jeti11.jpg

O wat een mooie zender is dat.
Nu ook met korte anten.
Woensdag eens goed testen of alles werkt.

Groeten Onno

Dat ziet er goed uit, en eh, toch nog omschakelen naar 35MHz ?

enfin, ik heb zaterdag de wedstrijd gevlogen zonder ook maar 1 hikje of storing, dus dat ziet er goed uit !
Hopelijk blijft dat zo !

Bas

Dat ziet er goed uit, en eh, toch nog omschakelen naar 35MHz ?
Jazeker, "even" alle 10+ 35mHz ontvangers verwisselen voor 2,4GHz wordt iets te gortig.

Alleen de grotere meeting kisten en de jet gaan voorlopig op 2,4GHz.

+ Ik geef redelijk wat les bij ons op het veld, komt er nu een leerling met nog 35mHz dan hebben wij eventueel de mogelijkheid om zijn beginnerskist in 1 van onze zenders te programeren en met onze leerling zender aan de kabel te lessen.

ja, dan begrijp ik het wel. Voorlopig heb ik alle 3 de helicopters op 2.4. De vliegtuigen komen dan later wel. Meestal vlieg ik of alleen met heli's of alleen met vliegtuigen.

Als ik straks helemaal over ben op 2.4 ga ik de zender wel aanpassen, zodat ik de antenne op de originele plaats kan monteren en de coaxdraad door de zender loopt.
En voorlopig wil ik ook nog even de garantie op de zender houden ...

Ik zat verder nog te denken om een TU module in een van m'n stuurwielzender te monteren voor mijn auto's, maar dat wordt dan toch een duur grapje, dan kan ik beter een spektrum dx3.0 kopen, daar zit namelijk ook een ontvanger bij en de zender heeft een aantal geheugens die ik nu niet heb

Bas

Ik heb een vraag.
Ik heb een futaba field force 9. Als ik het originele fasst systeem zou kopen dan kan daar alleen een zendmodule in die 8 kanaals is. Omdat het duplex systeem 16(?) kanaals is, is het dan zo dat ik mijn volle 9 kanalen kan gebruiken van mijn zender? Dat zou een van de voornaamste redenen voor mij zijn dit te kopen. Samen met het grote prijsverschil natuurlijk.

Groeten Maarten

Dat moet wel kunnen ja, ikzelf ga hem met m`n MC19 gebruiken en dat is een 12 kanaals zender.

Mooie van het Jeti systeem is dat je dmv de Jetibox progameermogelijkheid bijvoorbeeld geen 2 rolroer kanalen hoeft te gebruiken.
Je kan het in de ontvanger dan zo instellen dat die ene zendkanaal in de ontvanger wordt gesplitst naar 2 kanalen met de mogelijkheid van instellen van uitslag en reverse.

Doort mixer zit er dus in de onvanger ingebouwd.

Zo hou je weer 1 kanaal over als dat nodig mocht zijn.

Dat is voor mij ook de reden geweest voor de aanschaf incl. een R14 voor m`n jet, kan ik makkelijker kanalen verdelen :D

Dat klinkt allemaal erg positief.
heb de laatste tijd ook veel gelezen in vershillende Duitse modelbouwbladen en ook daar is men zeer positief over Jeti.
Misschien moet ik toch maar mijn FX-30 met een jeti systeem uitrusten i.pv. Futaba Fasst....

danny

Ik heb een vraag.
Ik heb een futaba field force 9. Als ik het originele fasst systeem zou kopen dan kan daar alleen een zendmodule in die 8 kanaals is. Omdat het duplex systeem 16(?) kanaals is, is het dan zo dat ik mijn volle 9 kanalen kan gebruiken van mijn zender? Dat zou een van de voornaamste redenen voor mij zijn dit te kopen. Samen met het grote prijsverschil natuurlijk.

Groeten Maarten

Ja, dat kan. Je kan dat controleren met de Diag functie op de Jeti Box, die geeft dan K9 aan.

De FF9 geeft alleen in pcm-mode 9 kanalen. In ppm-mode zijn er slechts 8 kanalen beschikbaar. Een 9e kanaal kan blijkbaar wel op de manier, zoals Berto dat aangeeft.

Mooie van het Jeti systeem is dat je dmv de Jetibox progameermogelijkheid bijvoorbeeld geen 2 rolroer kanalen hoeft te gebruiken.
Je kan het in de ontvanger dan zo instellen dat die ene zendkanaal in de ontvanger wordt gesplitst naar 2 kanalen met de mogelijkheid van instellen van uitslag en reverse.

Hallo

Dit is eigenlijk niet zo'n hele "Jeti specifieke" truuk; eigenlijk is het meer een gouwe ouwe............... :)
Het is weliswaar leuk dat je je ontvanger min of meer kunt proggen maar enkele andere funkties verlies je. Zoals de 0-stelling van je servo (ff bijtrimmen) en differentieren bv. Hiervoor moet je dan weer terug naar de box......

Mijn systeem biedt dezelfde mogelijkheden maar zelf vind ik het wel zo prettig en handig om alles direkt via de zender te kunnen instellen.

Arno

Alles via de zender is zondermeer het makkelijkst. Echter indien je dan 12 of meer servo's wil aansturen, ben je toe aan een hele dure zender. Met Jeti kan je dan toch heel veel. Differentieren, duplexing, nul instellingen, delay, mixen en gain kan je allemaal met jeti ontvangers.

Groeten,
Bart

Komende woensdag zal de MX16S van Onno uiitgetest worden met als het goed is een Big Lift :-)

Verwacht geen problemen dus dat wordt gewoon weer lekker vliegen :yes:

hallo allemaal,

ik heb een fx-18 40Mhz zender met de multi-switch-prop module welke ik gebruik voor de verlichting op m'n vrachtauto.

ik wil m'n zender ombouwen naar 2.4 maar alleen als ik al m'n functies behoud.dus ook de multi-module.

blijft deze module gewoon werken met de jeti 2.4 ombouwset? of gaan deze verloren? ik hoor namelijk dat het nog niet mogelijk was om de multi modules via de 2.4 te laten werken. (welke merken dit betrof heb ik geen idee van)

@john borgesius:

ik lees dat je ook een fx-18 aan het ombouwen bent. heb je al ervaringen op gedaan met de jeti-module erin?

is het inbouwen omslachtig? ik lees over solderen?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen!.

Laatst bewerkt:
En vandaag kreeg ik de 6-polige beveiligde schakelaar binnen die er natuurlijk vanavond meteen even in moest:
jeti12.jpg

Nu kan ik dus schakelen tussen 2,4GHz en 35mHz (en wordt ook de niet gebruikte module niet voorzien van spanning) :D

En vandaag kreeg ik de 6-polige beveiligde schakelaar binnen die er natuurlijk vanavond meteen even in moest:
jeti12.jpg

Nu kan ik dus schakelen tussen 2,4GHz en 35mHz (en wordt ook de niet gebruikte module niet voorzien van spanning) :D

Waar koop je die beveiligde schakelaar eigenlijk.

Mvg,

Ik heb deze na lang zoeken bij Farnell kunnen kopen.

Ik weet niet of ze ook aan particulieren verkopen anders moet je het maar laten weten dan bestel ik er 1 voor je.

Heb hier nog wel 1 beveiligde liggen met 3 polen.

Back