Wie heeft er tips? Ik heb de Jeti Master 90-0-F5D regelaar en wilde in de settings de rem uitschakelen, dus heb via gedownloade manual de setting(flightmode ) willen aanpassen,maar nu draait de motor ineens de andere kant op. In de hele manual staan niets over de draairichting vd motor reversen. Heb aan de aansluitingen niets veranderd,eerst draaide hij wel de goeie kant op. Ik weet dat je de draden bij de motor kan wisselen maar aangezien ik niets veranderd heb daaraan,lijkt het mij in de settings te zitten?
Heb inmiddels 2 draden van de motor omgesoldeerd, nu draait ie de goeie kant op. Wel raar dat de draairichting ineens anders was. Zou het kunnen als de accu te ver leeg gevlogen wordt dat de regelaar daardoor van slag is geraakt? In de setup vd regelaar vind ik niets terug over draairichting aanpassen.
Beste Als techneut heb ik altijd de volgende gedacht.... eerst werkte het goed en nu niet meer, dus wat is er gebeurt tussen die 2 momenten en dat is dan meestal de oorzaak? In jou geval zou ik dus denken dat het programmeren van de rem dit heeft veroorzaakt dus dat je de motor van draairichting veranderd, heb je dit daarna geprobeerd om deze programmering weer terug te zetten als toen hij stond toen je motor no wel de goed kant op draaide. Helaas heb je de draden al om gesoldeerd. Groet Hans
Ik snap de setup niet helemaal; als ik de esc aansluit piept hij eerst 2x (dus rem staat uit). Vervolgens piept hij 5x met 1 piep. Dan zou die dus in modus 1 moeten staan(acro inrunner) Als ik de accu aansluit met gasstick omhoog krijg ik zoals in de manual staat eerst 4 piepjes , en dan eerst 5x 1 piep, dan 5x 2 piepjes etc. Als ik dan de gas stick omlaag doe bij bv 3 piepjes, dan krijg ik een piepje als bevestiging. Dan zou ik denken dat ie in modus 3 staat, maar toch als ik dan de boel loskoppel en weer aanzet met de stick omlaag piept ie toch weer 5x met 1 piep(na de dubbele piep) Zie ik nu iets over het hoofd of wat?
5x een piep betekend timing staat op niveau 1. Indien een andere timing gewenst is, zet je de gashendel tijdens de juiste opeenvolging van pieptonen in de stopstand; de ESC moet dit bevestigen met het juiste aantal pieptonen:
Dat klopt , zo doe ik het ook, maar als ik dan de ESC weer aansluit is het nog steeds 5x 1 piep, ook al doe ik de stick bij 3x piepen of 4 x piepen naar beneden
Misschien vergis ik me maar betekent die 5 x 1 piep bij het inschakelen niet dat de regelaar een 5S accu ziet?
… wordt de ESC-instelling ook bevestigd met het juiste aantal piepjes? Zo niet, dan zou ik de stoppositie van de gasstick controleren.