Jetmeeting in Sittard (Limburg)

Hallo allemaal,
Ik ben vorig jaar, na een tijdje, ook weer eens in Rosenburg geweest en het is en blijft geweldig.
Nu hebben wij, de LVC_limbricht Sittard jaren geleden ook al eens een Jetmeeting georganiseerd. Na enig overleg met Rosenburg en het bestuur van mijn vliegclub (De LVC dus)willen we dit jaar als er genoeg animo is weer een jetmeeting organiseren.

Het zal dan op zaterdag 27 september zijn !

Nu de belangrijkste vraag?

Is er genoeg animo om in Nederland een 2e jetmeeting zoals in Rosenburg te organiseren?

Ons veld is 140 meter lang en voor een jetmeeting natuurlijk mooi gewalst en gemaaid.
In de lengte richting van ons veld hebben we geen beperkingen!
Wij mogen vliegen van 9.00 tot 21.00 uur.
Zie: LVC Sittard - Home

Graag jullie reactie.
grtjs en bedankt
Frank Cox

Wij zullen voor de EDF Jets over Schipperskerk wel een andere datum zoeken. Deze was in eerste instantie gepland voor deze datum. 2 modelvlieg evenementen op dezelfde dag in een gemeente is vragen om problemen.

Mijn nieuwe F-14 tomcat is volop in aanbouw voor de EDF jets over Schipperskerk Theo :-)
Ik veronderstel dat de sittard jetmeeting enkel/vooral voor fuel jets bedoeld is ?

Hallo,
Theo sorry voor die datum ik wist niet dat jullie dan ook al iets hadden.
Het bestuur van mijn vereniging heeft dit in overleg met de leden besloten. Er is mede voor deze dag besloten omdat de zondag erna Federatie dag bij ons op het veld is en zo dus wat extra voorzieningen betreffende eten en drinken.

Wat mij betreft mogen EDF ook komen het is toch mooi om ook deze ontwikkelingen te zien.

Tot nu toe heb ik twee aanmeldingen er zijn toch nog wel meer turbinevlieger in Nederland?
Kom op geef je op! Gezellig samen vliegen, wat eten en drinken enz.

grtjs
Frank

misschien is het ook verstandig om te vermelden wat je aan brevetten zou moeten hebben.

Is een vliegbrevet voldoende, of moet je bij de KNVVL zijn aangesloten?
Ook betreffende verzekering, is het handig om aan te geven wat je moet kunnen aantonen.
Dit is namelijk niet op alle vliegvelden hetzelfde.

groeten Paul

Frank, geeft niet wij hebben al een andere datum in gedachten.

Ik geef me niet op en kom ook niet met mijn 3 EDF jets, zeer zeker niet na het debacle op jullie show waar ik niet gewenst was, ga ik niet weer naar jullie veld komen om weer te horen te krijgen dat ik niet gewenst ben. Trouwens de werkelijke reden hiervan ken ik nog steeds niet, het bestuur reageert helemaal niet op mijn brieven en mails, jammer maar helaas. Verder ga ik er hier niet meer op in, daarvoor is hier niet de plaats.

Theo

@Theo

Jammer ik had je graag eens persoonlijk ontmoet kerel, ff een bakkie doen niks mis mee gezellie toch.

Vriendelijke groeten

Japio

Salamander schreef:
Is een vliegbrevet voldoende, of moet je bij de KNVVL zijn aangesloten?
Ook betreffende verzekering, is het handig om aan te geven wat je moet kunnen aantonen.
Dit is namelijk niet op alle vliegvelden hetzelfde

Dat zou ik ook willen weten, zeker betreffende een overkoepend orgaan.
Anders hoef ik verder geen moeite meer te doen.

hoi,

ik zou ook wel willen komen met turbine en edf, kom van belgië en heb brevet en ben aangesloten bij de vml , is dat voldoende om bij jullie te komen vliegen?

gtjs
wim

Jaap, ik woon 10 minuten rijden van het veld van Sittard af, je kan die bak koffie ook hier thuis komen nuttigen.

Ik neem aan dat Frank brevet- en KNvVL-eisen vermeld zou hebben indien van toepassing.
Bij ons hoeft men alleen bij inschrijving middels een handtekening te verklaren dat men WA-verzekerd is voor modelvliegen, polis o.i.d. meenemen hoeft niet.

Beter nu zekerheid, dan achteraf te horen te krijgen op het veld.

Tevens kunnen ze dan een betere indicatie maken. Want als er nu 20 piloten aanmelden. En het blijkt op de dag van de show, dat 50% niet kan vliegen omdat er iets vereist is wat ze niet hebben. Dan is de indicatie die vooraf is ook nutteloos geweest.

groeten Paul

Hallo allemaal,
Sorry voor dit verlaat bericht maar het was even een paar dagen erg druk.
Theo wat tussen jou en het bestuur speelt weet ik ook niet en ik ga er dus ook niet tussen staan.
Voor de rest vragen wij niet naar een brevet en ook niet naar een KNVvL lidmaatschap. Wat wij wel vragen is om een formulier te ondertekenen waarin geschreven staat dat je zelfstandig piloot bent, het toestel goed beheerst en een WA verzekering hebt die modelvliegen tot 20 Kg verzekerd. Dus van welk land je ook komt het maakt niet uit.
Bovendien neem ik aan dat de mensen die regelmatig op andere velden gaan vliegen hun zaken goed voor elkaar hebben en dus is het bovenstaande geen enkel probleem. Toch?

grtjs en bedankt
Frank

Theo schreef:
Wij zullen voor de EDF Jets over Schipperskerk wel een andere datum zoeken

Wanneer wordt dat dan Theo.
Als ik (misschien) dan toch in de buurt ben kan ik bij jullie ook komen vliegen als de voorwaarde het zelfde zijn als hier boven beschreven.

Jan, zoals het er nu voorstaat wordt dat 14 september en ja je bent welkom.

Hallo Cliff en de rest.
Ik ben weer terug van weg geweest.

Nee er mogen geen Pulsejets vliegen bij ons.

grtjs
Frank

Back