Jetmeeting rozenburg zondag 24 sep.

Op Zondag 24 September 2006 Vanaf 10 uur organiseert de E.M.C.R. in Rozenburg
(Zuid Holland) een gezellige vliegdag speciaal voor de Jetvliegers.
Ook Impellervliegtuigen (brandstof of elektro vanaf 1.5 kilo) zijn van harte welkom.
Aanvang: 10.00 Uur.
Het wordt een gezellige dag met de nadruk op: informatie uitwisselen en in een ontspannen sfeer vliegen.
Iedereen is welkom zowel bezoekers als piloten.
Als men wilt komen vliegen, opgeven via dit forum of per e-mail m.kelvin.adelaar@wanadoo.nl zodat we weten hoeveel piloten er komen.

Er is zenderbewaking (indien nodig)

Het veld meet 100 bij 250 meter, waarvan 80 bij 200 meter regelmatig kort gemaaid wordt.
De vliegruimte is 1000 X 500 meter. De pits is verhard en er is een clubhuis met koffie en limonade, tevens is er toilet.

Route beschrijving:
Het veld ligt aan de Noordzeeweg nr 7, op de landtong in Rozenburg. Neem, komende via de A15/N15 de afrit “Industrieterrein Pothof” / “Havens 5300 – 5500”. Vanuit Rotterdam gezien ligt deze afrit vlak vóór de Calandtunnel. Volg deze weg tot aan de einde weg situatie. Daar rechtsaf de Noordzeeweg op. Na 4½ km ligt aan de rechterkant de Mini Airport E.M.C.R. Volg, komende van de veerpont Maassluis – Rozenburg, de weg vanaf de pont naar de dijk. Rechtsaf; weg volgen en einde weg weer rechts de Noordzeeweg op.

Voor meer informatie over deze club zie: www.modelvliegclub-emcr.nl

Tot ziens in Rozenburg :bye:

Beginnen jullie ook al over gewichten voor Electro Jets te klooien
Dit is pure discriminatie van houders van kleine model-jets :onweer:
Janneman :zon:

He Michel,

top dat er weer een meeting komt op Rozenburg!
Tuurlijk zijn we weer van de partij, zien we Renate.....uhhhh...de Mirage van Maikel weer.. :P
is er trouwens een beker voor 3 jaar op rij deelnemen???

Misschien iets om hier een lijst van de deelnemers te plaatsen?!

cheerz,
Adryan

p.s. Ali niet vergeten een uitnodiging te sturen!! :banana:

Hey Michel, leuk dat jullie het weer gaan doen :thumbsup:

Zal er proberen bij te zijn, weet nog niet of mijn F16 dan al klaar is, anders neem ik m´n F15 wel mee.

Groet,
Gerald

Gaan we (Thomas en moi) ook proberen bij te zijn.

F16 met P120 en Hotspot met P80, we hebben nog geen "gras" ervaring, zou dus mooi uitkomen.

eea kan ik nog niet helemaal overzien dus nog niet zeker.

janneman zei:
Beginnen jullie ook al over gewichten voor Electro Jets te klooien
Dit is pure discriminatie van houders van kleine model-jets :onweer:
Janneman :zon:

Hey Jan je hebt helemaal gelijk, er mogen dan natuurlijk wel weer heli's en proppelorkisten vliegen. Dan kunnen ze het beter een Turbine meeting noemen dan zijn ze die lastige electrojets tenminste allemaal kwijt.

Op een Jet meeting behoren alleen maar Jets te vliegen en geen turboprop modellen of heli's. Alle Jets zijn dan eigenlijk welkom of het nu mini-jets zijn of jets aangedreven door proppelors.

Nee he gaan we weer.
Op de andere topic is het over gaan we hier weer verder ik begrijp iets niet
Alle Jets zijn dan eigenlijk welkom of het nu mini-jets zijn of jets aangedreven door proppelors.
als ik op een electro JET meeting wil komen mag het NIET heb zelf een roo II met twee electromotor en 16 cellen er in maar mag nie vliegen!!! :hammer: (toch genoeg electro zooi erin).
En we hebben echt geen weegschaal op het veld dus als je gewoon mee kan PRIMA komen dan!!
dus ik denk dat we elkaar in de toekomst moeten helpen en niet
uit PROTEST niet meer naar Jet over Pampa zou gaan, ook niet als bezoeker.
Dit omdat er geen Electrojet meer mee mochten doen,
aan dit soort kinderachtige dingen doen

Sjapoo Michel, we moeten het idd allemaal samen doen in plaats van elkaar lopen...... :murder: ....waar sommige een hobby van schijnen te maken... :wink:

Kijk, je kunt het ook van de andere kant zien: Die lui in Rozenburg hadden ook géén meeting hoeven te organizeren, was er ook NIETS om over te zeuren en was er ook géén gezellige middag waar je úúren over je passie kan ouwehoeren........laten we het gezellig houden en anders kom je gewoon niet, simpel! (En voor diegene die het beter kunnen.....je staat vrij om zelf ook zoiets te organizeren, ik kom graag!)

Groet,
Gerald

Leuk om te horen dat de meeting dit jaar weer doorgaat, ik kan me de vorige "natte" meeting nog goed herinneren, lekker slalommen tussen de zeeschepen. Als het weer goed is ben ik zeker weer van de partij. :P

Ik heb een e-jet van 3kg en ééntje van 1kg, dus gemiddeld zit ik op 2 kg ... "passed" :)

Staat genoteerd in agenda tot dan,
Emile 8)

Volgens jullie mag iemand die heel veel plezier heeft met deze jet niet komen.
VAMPROT.jpg

terwijl dit toch een jetmodel is. Ook al weegt dit model maar 100 gram, het vliegt op een schaal snelheid. (meer info in deze draad http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=43416)

heli's die ik regelmatig toch op jetmeetings zie zijn geen jets, ook al worden zij aangedreven door een turbinemotor. Dit geld ook voor de Turboraven of welk ander met een turboprop aangedreven model. Wil je deze modellen wel dan denk ik dat je iets moet wijzigen in de naam en iets moet doen in de trent van jet/turbine meeting en niet gaan beginnen met gewichtsgrenzen. Iedereen wil laten zien wat zijn model kan en ik en nog enkele anderen willen heel graag laten zien dat je niet meteen 10.000 euro hoeft uit te geven om met een jet te kunnen vliegen, en dat je ook met die mini-jetjes heel veel plezier kan hebben.

Natuurlijk zijn de mensen zoals Jan en ikke en nog enkele anderen gepikeerd als we weer eens geweerd worden met onze mini jets ondanks dat wij de aanzet zijn geweest voor verschillende fabrikanten om deze modellen maar gewoon klakeloos te kopieëren of om onze ideeën te "lenen". Wij hebben met een aantal mensen veel tijd en ook geld gestoken in de ontwikkeling van dit soort modelletjes.

Helaas is Roozenburg voor mij financieel gezien op dit moment te ver weg anders had ik gegarandeerd met mijn mini-jet komen vliegen.

Ik sluit me volledig aan bij Gerald Rutten, ma wie ben ik in deze GROTE BOZE wereld.

Gewoon een modelbouwer toch???

Groeten Jaap

P/S Ik ga proberen te komen op Rozenburg wel als spotter

Theo Coenen zei:
Volgens jullie mag iemand die heel veel plezier heeft met deze jet niet komen.
VAMPROT.jpg

terwijl dit toch een jetmodel is. Ook al weegt dit model maar 100 gram, het vliegt op een schaal snelheid. (meer info in deze draad http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=43416)

heli's die ik regelmatig toch op jetmeetings zie zijn geen jets, ook al worden zij aangedreven door een turbinemotor. Dit geld ook voor de Turboraven of welk ander met een turboprop aangedreven model. Wil je deze modellen wel dan denk ik dat je iets moet wijzigen in de naam en iets moet doen in de trent van jet/turbine meeting en niet gaan beginnen met gewichtsgrenzen. Iedereen wil laten zien wat zijn model kan en ik en nog enkele anderen willen heel graag laten zien dat je niet meteen 10.000 euro hoeft uit te geven om met een jet te kunnen vliegen, en dat je ook met die mini-jetjes heel veel plezier kan hebben.

Natuurlijk zijn de mensen zoals Jan en ikke en nog enkele anderen gepikeerd als we weer eens geweerd worden met onze mini jets ondanks dat wij de aanzet zijn geweest voor verschillende fabrikanten om deze modellen maar gewoon klakeloos te kopieëren of om onze ideeën te "lenen". Wij hebben met een aantal mensen veel tijd en ook geld gestoken in de ontwikkeling van dit soort modelletjes.

Helaas is Roozenburg voor mij financieel gezien op dit moment te ver weg anders had ik gegarandeerd met mijn mini-jet komen vliegen.

WOW! 8O

tjonge wat een agressie om zo een meeting te organiseren.
(en van de redenen waarom ik geen meeting meer organiseer , is dat je altijd de pispaal bent en het nooit goed kan doen)
michael:kan me al voorstellen dat je een jaar later hier geen zin meer in hebt.

Theo een jet hoeft geen 10000 euro te kosten,als je hierin iets meer zou verdiepen zou je daar ook achter zijn gekomen.

tevens vind ik een jet meeting een jetmeeting niets meer niets minder.
met een jetmeeting word bedoeldt (vind ik) een toestel met een Gasturbine motor aangedreven motor.
of het nu een turboprop is of niet dit valt allemaal onder de categorie turbine.
het zou lullig klinken om een "toestellen met gas aangedreven motoren meeting" te organiseren.
het woord Jet-engine is toch ook een pseudoniem voor een gas-turbine?

daar er toestellen bij zitten die ook elektro aangedreven zijn heb ik niets op tegen . maar er moet ergens een grens zijn , anders is het ook maar weer zo maar een meeting...
en ik ken elektro modellen die net zo duur zijn als een goede jet trainer
(pampa.s me 262 ali maschincy Airworld met 2 bruschless)
dat soort kisten zijn altijd welkom)
dit jaar vond ik de pampa.s perfect zoals het daar ging.

als jullie zo fel zijn om iets er mee te doen waarom organiseer je niet zelf een evenement?.
elektro jetmeeting schrijf je er een stuk over in de kwiklink.
veel aandacht en voila! een nieuw evenement is geboren , ben nu niet eens kritisch maar doe het eens zelf.

ieder geval zijn wij ook van de partij met een stuk of 5 toestellen met gas turbine
(als ze nog leven).

greetz Sandor

ik snap het probleem niet zo goed, op een holiday meeting waar van die in de vorm geschoten stukjes spauwmuurisolatie en nog ander slowflyerspul vliegen komen er toch ook geen mensen met turbinejets aanzetten ?

ieder zo zijn eigen meeting.

ik vind zo'n depron ding van 200 gram omdat er toevallig een impeller opzit ook geen "jet"

das een slow/parflyer met impeller "jetmodel" maar wel een in de slow/parkflyer categorie.

Sandor zei:

Ik zag gisteren de bijdrage, en omdat ik het vervelend vind voor Michel en team om die zielige discussie 8O die al in de Pampa thread was gestart hier voort te zetten heb ik niet gereageerd.
Maar ondertussen heeft Sandor al exact mijn gedachten erover weergegeven :thumbsup:, dus for the record, Sandor, je hebt gelijk, en ik hoop dat Theo de dingen ietsje ruimer gaat ziet dan hij in afgelopen weken deed. :roll:

Effe ter verduidelijking, het is totaal niet mijn bedoeling om de organisaties van dit soort meetings af te kraken. Zij doen heel goed werk en dat men soms grenzen stelt kan ik mij best in vinden. Maar als je dan om de een of andere reden op zo een meeting voorbij komt en je ziet dan als eerste een model voorbij raggen wat eigenlijk niet aan die grenzen voldoet dan vind ik dat niet prettig, vooral omdat ik enkele jaren op die meeting gevlogen heb met die kleine mini-jetjes en daar was dan ook een speciale prijs voor in het leven geroepen.

Daarnaast moeten we ons maar eens afvragen wat een Jet nu precies is. In mijn beleving is dat een toestel dat direct aangedreven wordt door een turbine en niet door een proppellor. Dit betekend in mijn beleving dat een Heli of een toestel dat aangedreven wordt door een turboprop hier dus niet in thuis horen.

@Michel.

Ik heb vrij gevraagd voor de 24e sept, dan ben ik ook op Rozenburg met mijn jet.

Grtz Ger.

Back