jetmeeting Spanje?

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Ger Kovacs, 9 jun 2016.

  1. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Hoi jet piloten.

    Ik heb het initiatief genomen om een inventarisatie te maken of het de moeite waard is een jet meeting te organiseren in Spanje. (sorry voor de lange zin)
    Mi persona is in de gelukkige omstandigheid te beschikken over een 'leuk' vliegveldje.
    Een goede Duitse vliegvriend, welke ook RC vliegt, ook mandragend, stelde dit zelf voor.
    We hebben het hier over een asfalt runway van 1,45 km lang en 28 meter breed met een bijbehorend betonnen platform van 180 X 180 meter, er kan een Boeing 737 starten en landen.
    De locatie is nabij Alhama de Murcia en Cartagena, ligt aan de RM2, de plaatselijke vliegclub heet aeroclub al aire.
    In het weekend wordt er soms alleen met een skydive toestel gevlogen, door de week is het niet in gebruik.
    Er wordt gedacht aan de tweede week van sept? maar er kan makkelijk een andere periode gekozen worden, of meerdere periodes natuurlijk.

    Ook niet geheel onbelangrijk, in ES is het altijd goed vliegweer.

    De eigenaar van dit moois beschikt ook over een camping ongeveer 13 km hiervandaan, deze camping heet Rancho Buena Vista en ligt net naast Camposol nabij Mazarron, tevens is hier ook een vliegstripje waar ik regelmatig met 'gewone' kisten vlieg klasse Calmato en zo, lekker om s'avonds te vliegen, dus op de camping zelf op loop afstand van je eventuele tent, caravan of camper.

    Een kleine onoverkomelijkheid is echter, dat het 2200 km is vanaf Utrecht, maar er zijn geen bijkomend kosten aan b.v. baanhuur of iets dergelijks aan verbonden, de camping kost je alleen de overnachting vergoeding.
    Aan vergunningen e.d. wordt niet gedaan, het is immers prive terrein, zowel de asfalt baan als de camping.

    Deze camping is zeer geliefd bij de z.g.n. overwinteraars.

    Probeer later nog wat fototjes toe te voegen.

    Groet Ger Kovacs.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2016
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Da's wel een eind ja. Zou een vakantie betekenen voor langere tijd maar het gezin + vliegtuigen past niet samen in de auto :(
     
  3. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    @Herman.
    Ga je toch lekker alleen een weekje weg, er kan altijd gevlogen worden daar dusss da's geen problemo.
    Enige kennis van de Duitse, Spaanse, Engelse of Franse taal is natuurlijk makkelijk mocht er iemand op eigen gelegenheid willen gaan, dan geef ik dat door aan mijn vliegvriend daar.

    Ger.
     
  4. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    676
    Locatie:
    Delfzijl
    keer weer een meeting op Rozenburg is stukken dichter bij huis Ger en ik denk dat daar meer landgenoten op af komen
    gr.Pieter
     
  5. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Of in het weekend van 3 juli gewoon in het altijd gezellige Weert!!
    Of op 19 juni met het berenvliegen in Weert. Dat is toch stoer? Een knuffel in een jet..
    Grtz Frank
     
  6. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    @Frank.
    Ik ben d'r hoor 2 en 3 juli, 4 man opgegeven, 2 vliegers en 2 verzorgsters :D

    @Pieter.
    Je bent welkom hoor laatste weekend van juli.
    Hobbyking vliegmeeting wordt wederom op Rozenburg gehouden, vliegen vanaf vrijdag 12,00 uur.
    Kamperen op ons grote vliegveld, gegarandeerd mooi weer, zelf geregeld :yes:
    Natje, droogje, grote tent, entertainment, geen nummertje trekken om te mogen vliegen maar een dynamische vliegtuig wacht/opstel box, dusssss lekker veeeeeel vliegen.

    Tot ziens Ger.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2016

Deel Deze Pagina