jetmotor

• Topicstarter Topicstarter nieveen
  • Startdatum Startdatum
Het is ook net wat je wilt met een Jet.
Een zenoah is leuk (heb een graupner commodore gehad, zenoah pum en graupner jet).
Toich zou ik de 2e keer voor electro gaan.
zeker met een luxe jacht.
die hoeven niet te stuiteren, dus kun je eventueel een dikke accu in leggen.
ligt ie ook meteen mooi schaal diep, en heb je een beter vaar schaal beeld.

wat ook een hele mooie optie is voor een scale feul jacht zijn de mhz levi drive's
http://206.206.85.209/xtdoc/mhzusaimages/L-drive_v2.jpg

ja, maar als ik er toch een brandstofmotor in wil plaatsen, heeft hij geen reverse.... en dat zou ik wel jammer vinden... aangezien je dat met jet wel kan...

ik denk dat ik toch maar bij de jet blijf.

Het is ook net wat je wilt met een Jet.
Een zenoah is leuk (heb een graupner commodore gehad, zenoah pum en graupner jet).
Toich zou ik de 2e keer voor electro gaan.
zeker met een luxe jacht.
die hoeven niet te stuiteren, dus kun je eventueel een dikke accu in leggen.
ligt ie ook meteen mooi schaal diep, en heb je een beter vaar schaal beeld.

nee, ik wil graag een brandstofmotor omdat dat lekker makkelijk bijvullen is...
en in plaats van een accu leg ik wel liever wat contra gewicht in...
als het nodig blijkt te zijn :)

p.s. sorry dat ik zo koppig overkom.. dat bedoel ik natuurlijk niet, maar ik heb een visie zoals ik denk dat hij moet worden en dan wil ik m ook zo maken...
ik ben daar alleen wel wat tips en hints voor nodig...
vandaar dat ik op dit forum zit omdat jullie er ongetwijfelt meer verstand van hebben dan ik...

Laatst bewerkt door een moderator:
maar is dat niet een beetje heel hoog???
de meeste motoren die ik heb of heb gezien halen niet hoger dan 3000 rpm.

is dan niet genoeg dan???

Welke motoren heb je gezien dan ??????????

3000 toeren is wel net boven stationair voor kleine model verbrandingsmotoren.

En het moet een watergekoelde versie zijn.

Maar eerst, welke motoren heeft U bekeken ???

De johannes frederik van mijn zwager heeft 2 graupner jets via een zelfbouw tandwielreducte op een 3,5 cc os max en die loopt gillend van genot een stuk harder dan zijn electro speedboot met speed700BB en 12 cellen.

Ikzelf heb een Kehrer 28mm jet.Deze word aangedreven door een Turnigy brushless motor met 1500kv/V.En in de boot een 4S lipo 5000Mah.
Een halfuur volgas is geen probleem hoor.En een jet heeft veel koppel nodig,met weinig toeren.

Ikzelf heb een Kehrer 28mm jet.Deze word aangedreven door een Turnigy brushless motor met 1500kv/V.En in de boot een 4S lipo 5000Mah.
Een halfuur volgas is geen probleem hoor.En een jet heeft veel koppel nodig,met weinig toeren.

Een jet heeft veel toeren nodig en weinig koppel.
De impellor is nl zeer klein en bij weinig toeren verplaats je te weinig water om uberhaupt maar vooruit te komen.
Bij lage toeren zal ook de defusor niet werken, zo'n ding werkt alleen als er genoeg water doorstroomt.

Back