Jets over Pampa 2003

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Guest, 20 jul 2003.

  1. Guest

    Guest Guest

  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Mooie fotos :D

    heb je ook actie foto's?
     
  3. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    zo, ben net thuis, hier zijn mijn foto's van ZATERDAG

    [​IMG]

    De Horten, een laptop wordt ingeplugt om de nodige dingen te regelen/meten
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Turbine heli welke een zeer mooi geluid produceerde en een mooie vlucht maakte
    [​IMG]

    Mooi afgewerkte piloot, achter de cockpit zie je nog net 1 van de 4 Cola flessen die als brandstof tank fungeren
    [​IMG]

    het ging af en toe ook aardig mis....... doet toch pijn :roll:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Swallow van Bert en/of Dick
    [​IMG]

    wachten op de pauze, want alleen dan mocht er electro gevlogen worden
    [​IMG]

    de kleinste modellen op het veld zaterdag
    [​IMG]

    Niek met z'n nieuwe cellen. (daar kan je wel 2 gloeipluggen mee verwarmen Niek :wink: )
    [​IMG]
     
  4. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    hee, toen wij aankwamen zaterdag kwam dat model net met schade van het veld. Vleugel was aardig beschadigd. Heeft zondag weer gevlogen?? of is ander model?
     
  5. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.021
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    Zo hier nog een die weer op het thuis honk is aangekomen. vandaag met een groepje van MCV Voorne-putten afgedaald naar helchteren. heel erg genoten.
    De comentator daar die was volgens mij in de leergegaan bij Heer van Sommeren... wat een opmerikingen maakte die af en toe zeg ( ja mensen al deze onfortuinlijke landingen Flame outs en afgebroken starts maken de deelnemers allemaal voor uw gerief , na een op een volging van de ME262 crash de harpoon flame-out en de f16 waar het neus wiel van inklapte tijdens de start)

    zo'n 60 foto's vandaag geschoten even een paar resizen en uploaden

    hier een heel tragisch voorbeeld van hoe het goed mis kan gaan. heel erg zonde van zo'n mooi en groot model.

    de ME262 had 2 jetcat turbines in de motorgondels perstuk 16kg sturdruk! het model was inmiddels al 11 jaar oud maar had tot voorkort gevlogen met een 50cc benzine motor voorop. sinds 1 jaar omgebouwd naar turbine. in deze configuratie had de piloot jammer genoeg nog maar 2 uur vliegtijd(+/- 20 vluchten?) kunnen maken

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.021
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    hier nog een aantal foto's van Pampa.

    In het echt nog niet in gebruik maar op Pampa vlogen ze al volop de F22 Raptor.
    [​IMG]

    kangoo met zeer mooie airbrush job.
    [​IMG]

    nog eentje van de andere zijde
    [​IMG]

    Een F15 klaar om opgestart te worden. Hmm wat een hoop extra's heb je nodig voor zo'n jet
    [​IMG]

    vorig jaar slechts een test opstelling, nu reeds in 3 modellen aanwezig, Turboprop aangedreven modellen hier een Extra 3*0
    [​IMG]

    en ook het Modelbouwforum was weer vertegenwoordigd. (vlnr: Theo Coenen, Harold, een niet nader genoemde helper en Niek)
    [​IMG]

    Harold en niek (theo was naar zijn Model aan het zwemmen)
    [​IMG]

    Niek, met de zwarte micro Fantrainer (die zijn model telkens op grijp afstand liet landen ........om in deze hitte niet te hoeven lopen????)
    [​IMG]

    Theo op zijn "walk of shame" na een ongelukkige landing een stukje pootjebaden om zijn model te halen
    [​IMG]

    Bert (of Dirk ben het even kwijt) in operste concentratie voor de Bungee-lauch tijdens het elctro uurtje
    [​IMG]

    Een voorbeeldje dat snelle tubine modellen warm weer en folie niet echt met elkaar samen gaan
    [​IMG]

    een imposant model die santorini 9Kg stuwkracht
    [​IMG]

    Nog een turboprop model aangedreven door een door Wren ontwikkelde turbine en turboprop mechaniek
    [​IMG]

    SU-29 Flanker
    [​IMG]

    Het Octane Sniffer Duo. beide panther op de achtergrond een turboprop aangedreven Tucanno en een fantrainer een van de weinige (3stuks) Ducted Fan modellen
    [​IMG]

    zo dat waren er weer een paar voor vandaag. kom er net achter dat ik volgens mij een flop mis met nog een 10tal foto's van onderandere de swallow en de van der Veght F15.... Chips!!

    nu eerst even onder de douche want dat zand gaat echt overal zitten.

    Groet,

    Vinze
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    kort Verslagje van 2de dag Pampa's.
    Lekker warm weer en helaas 2x gecrashed met mijn fantrainer waarvan ik de eerste keer ook nog eens natte voeten opliep met het ophalen van mijn model. Ik dacht dat het na die lange droge periode op de heide ook wel droog zou zijn, jammer dus voor mijn voeten (was eigenlijk wel lekker met die hoge temperatuur). De rest van de dag op die ene crash van die ME 262 vrij goed verlopen niet veel schade gevallen buiten die Me en mijn Fan trainer en misschien nog een enkele turbine door zandhappen. Nu om 23:30 uur toch een beetje moe van 2 hete en vermoeiende dagen Pampa's. Alweer veel geleerd en veel nieuwe contacten gelegd.
     
  8. Cropduster

    Cropduster

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    582
    Locatie:
    MVA Almere
    Dan hier weer een kleine verzameling plaatjes en commentaren van Pampa 2003. Het evenement werd gekenmerkt door hoge temperaturen, volgens sommigen een beter, lager aantal F15's (vorig jaar schijnt het meer een F15 meet te zijn geweest...) en met vooral op de eerste dag veel crashes en zeer veel landing incidenten. Duidelijk een evenment waar je als official even moet opletten waar je wordt ingedeeld, sommigen deden weinig anders dan het heide veld inrennen om weer een model uit het ruige terrein te trekken. Geen leuke baan bij 35 graden... 8)

    Anyways, de pictures...
    We beginnen met één van de betere manieren om een turbine toe te passen...

    [​IMG]
    [​IMG]
    De turboprop van Wren Turbines Ltd, gebaseerd op the MW54.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Zie hier de toepassing van deze turboprop

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    De Embraer Tucano

    [​IMG]
    Maar ook deze twee fraaie neusjes waren aanwezig, daar hoeft verder geen chirurg meer aan te pas te komen...

    [​IMG]
    ..ziehier de Extra 300 en de 'Oracle' Turbo Raven

    [​IMG]
    'Oracle' Turbo Raven van Wayne Handley

    [​IMG]
    [​IMG]
    En ook een zeer fraaie toepassing in de NH-90 van Dave Wilshere van Motors and Rotors

    [​IMG]
    De Graupner Harpoon. Dit model heeft Thrust Vectoring, de uitlaat beweegt op en neer mee met hoogte roeren. Dit resulteerde in een zeer korte takeoff (record van toestel is 7.70m) en zeer onconventioneel vlieggedrag. Zeer wendbaar.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Er wraen verscheidene F22 Raptors aanwezig, zo ook demonstraties van Turbo Didi

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    De McDonnell Douglas DC10 van het AMT team

    [​IMG]
    [​IMG]
    Enkele McDonnell Douglas F-15's

    [​IMG]
    [​IMG]
    Lockheed-Martin F16 in USAF Thunderbirds livery. Jammer genoeg had deze F-16 geen dorsal fins, wat toch erg zichbaar was in het silouet.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Een zeel mooi model van de Lockheed-Martin F-16, nog niet helemaal afgewerkt, en helaas op zondag tijdens een take off plat gegaan door een foute trim setting. De schade in het toestel aan het frame van het neus en hoofd onderstel was redelijk groot...

    [​IMG]
    Op zaterdag was deze F-16, in BAF livery, één van eerste (en vele) die slachtoffer werd van een landing incident.

    [​IMG]
    Maar zo ziet de lucht eruit als er meerdere F16's (en een Kangaroo) in de lucht zijn. Er werd niet in formatie gevlogen, maar soms vlogen ze het zelfde patroon op kleine afstand, erg mooi gezicht.

    [​IMG]
    Fouga Magister

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    De Northrop NF-5 van PHantasy in Blue. Het toestel heeft helaas niet gevlogen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Sukhoi SU-27

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    De Kangaroo van Hans Hochgemuth. Hans heeft op zaterdag 6 vluchten gemaakt, op zondag 3. Tijdens één start op zondag verloor Hans een hoofd wiel net op het moment dat het toestel roteerde. Hans vloog rustig zijn programma en lande met de wielen op en motor af. De landing was verder uneventful...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Electric Lightning T5

    [​IMG]
    Voedertijd? Theo Coenen en Niek Wierda

    [​IMG]
    [​IMG]
    Niek Wierda en zijn IA-63 Pampa

    [​IMG]
    Grumman F9F-2 Panther

    [​IMG]
    Een hele mooie Kangaroo

    [​IMG]
    Northrop F-89 Scorpion

    [​IMG]
    De groep van MVA op zaterdag...
    vlnr. Hans Hochgemuth, Donald van Tongeren, Frits Rutten, Roger Wegert, Lex Uiterwijk. Daarachter met dat handje, Niek Wierda en Theo Coenen (Sittard)

    [​IMG]
    [​IMG]
    Er lagen nog verscheidene winter rojectjes te wachten, CorsairII en F-104 Starfighter.

    [​IMG]
    Dassuelt Mirage III

    [​IMG]
    L-39 Albatros

    [​IMG]
    Horten in vlucht.
     
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    En vooral Harold nog wel bedankt voor het beschikbaar stellen van de grote parasol...
    Een live saver met die moordende hete zon!

    Andere tip voor heet weer: Een fles water de nacht ervoor in de vriezer leggen.
    Tot mijn verbazing duurde het ondanks het hete weer ruim 5 a 6 uur voor het laatste ijs in de fles gesmolten was...
    Theo, heb jij een tig-sterren vriezer of zo? 8O
     
  10. Cropduster

    Cropduster

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    582
    Locatie:
    MVA Almere
    Tuurlijk... Never mind het inzicht van Theo om effe een paar zeer comfortabele stoeltjes mee te brengen. Daar hebben we toch dankbaar gebruik van gemaakt. :worship:
    Wel lastig dat er telkens van die niet-MVA'ers een claim op die stoelen maakten... 8)
     
  11. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
    Bij de aankoop van de parasol wel even op gelet dat die ook waterdicht is.
    Dit weer was uitzondelijk fraai.
     
  12. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
  13. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
  14. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Ik ben op zoek naar een aantal foto's van het toestel van Dolf Schelvis. Met dit toetstel bedoel ik de hotdog. Dit was een copy tussen een hotspot en een kangaroo.

    Wie heeft er foto's van en wil deze posten.

    groeten Paul
     
  15. Stoffel

    Stoffel Guest

  16. toine

    toine

    Lid geworden:
    22 aug 2003
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Amsterdam
    Zet er dan ook bij waar je die foto vandaan haalt.
    Dit is gewoon een rechtstreekse link naar een foto op Airtoi.
     
  17. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    ik heb de foto van DE crash van de me 262
    en nog enkele als je wil zoek zet ik ze wel online ; anders doe ik niet de moeite (veel werk) :)
     
  18. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Mooie crashfoto's zijn natuurlijk altijd welkom... Posten graag! :)
     
  19. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    dju cd rom kwijt......
    alsik hem vind komen ze erop :)
     

Deel Deze Pagina