Jets over Pampa 2005????

Sjappoo, daarmee is alles wel gezegd denk ik. Bij het starten van deze draad had ik niet deze discussie voor ogen, ik was louter beniewd naar wat ik allemaal gemist had als niet-komer van PMF2005, volgend jaar beter!

Cheers,
Gerald

Jets over Pampa 2005 Film

Na de discussie van hierboven iets heel anders van Jets over Pampa 2005: De nieuwe film.

Vorig jaar kreeg ik veel positieve commentaar op de film en daarom heb ik dit jaar weer alles uit de kast gehaald om de vorige te evenaren of misschien zelfs te overtreffen, dat maken jullie maar uit :)

De film van dit jaar is te bekijken op de Jets over Pampa pagina van de website van PMF.

De film van vorig jaar is HIER te bekijken.

Veel plezier ermee!
Nard

Vandaag via niet officiele kanalen te horen gekregen dat op de volgende Jets over Pampa de electroducted fans niet meer welkom zijn. :cry: Dit zou ik zeer jammer vinden. :cry: :cry: :cry:

Wie wil of kan dit ontzenuwen of bevestigen?

Met pijn in het hart heeft het bestuur van PMF deze beslissing genomen, het wordt steeds moeilijker om iedereen aan het vliegen te krijgen en hierdoor hebben we deze beslissing genomen.

In dit draadje is het zelfs ook aan bod gekomen dat piloten niet aan het vliegen kwamen.

Maar zijn ze dat niet zelf schuld als ze niet aan vliegen toekomen. Men kan altijd vragen om alleen te vliegen en men kon ook altijd vragen voor een electroslot en dan kwam dat meestal binnen een half uur.

Dat is geen goede beslissing volgens mij . :(
Zondag waren de elektroducted fans de buiten- beentjes er mocht op gezette tijd gevolgen worden wat zowel voor de vliegers ok was en ook voor het publiek ook leuk is . De meeste vliegen toch niet langer dan 10 minuten dus als je 3 x per dag 20 minuten reserveert is dat voldoende.
Voor het publiek is het ook leuk om te zien dat je geen dikke beurs nodig hebt om leuk te kunnen vliegen met schaal modellen , en zodoende een eerste stap te kunnen maken in de jet wereld.
Elektroducted fans zullen in de toekomst steeds populairder worden met de komst van snelle motoren zoals 2w20 van het-rc en lipo’s die geen moeite hebben met 60 amp’s.
Of is het de kift dat zaterdag de turbines werden ingehaald door een sniper?
:wink:

mao zei:
Of is het de kift dat zaterdag de turbines werden ingehaald door een sniper?
:wink:

tja dat zat er al lang aan te komen. :lol: :lol: :lol:

Ik persoonlijk vind dit dan ook een verkeerde beslissing. Wel brandstof ducted fans die met veel pijn en moeite weten te vliegen en daarbij veel lawaai maken en de "goedkope"electroducted fans niet meer toelaten. Helaas voor de organisatie, maar als ik niet meer met mijn electroductedfan modelletje mag komen dan kom ik ook niet als publiek. Ik vond het die keren dat ik er was een prachtige meeting.

Op de Pampa meet was er altijd een soort wedstrijd voor de kleinste jet, nu electro daar niet meer mag zitten enkele electro jetpiloten met een dilemma.

Wie wil er nu tijdens een jetmeet een wedstrijd houden voor de kleinste jet. Dus met andere woorden diegene die met de kleinste vliegende rc-jet komt krijgt een wisselbeker. Welke zichzelf respecterende Jetmeeting in Nederland of België wil dit doen in navolging van de Pampa Jet Meet.

De enigste spelregel is dat er een ducted fan of turbine gebruikt dient te worden. Modellen aangedreven door een propmotor mogen niet meedoen.

Wij willen wel mee met de toekomst, maar sommige onder ons denken dat PMF nog in de middeleeuwen leeft, voor wat hoort wat, er zijn er me iets te veel die een elektromodel zien als een gratis tiket. Inschrijven, binnenkomen, BBQ eten, nog hun gratis bonnetjes afhalen en gaan feesten.

Nu gelukkig is niet iedereen zo, maar het is ons spijtig genoeg opgevallen.

ZIEN jullie een andere manier om dit in goede banen te leiden?????

SecretarisPMF zei:
Wij willen wel mee met de toekomst, maar sommige onder ons denken dat PMF nog in de middeleeuwen leeft, voor wat hoort wat, er zijn er me iets te veel die een elektromodel zien als een gratis tiket. Inschrijven, binnenkomen, BBQ eten, nog hun gratis bonnetjes afhalen en gaan feesten.

Nu gelukkig is niet iedereen zo, maar het is ons spijtig genoeg opgevallen.

ZIEN jullie een andere manier om dit in goede banen te leiden?????
Eddy zeer simpel dan

dan maak van jets over pampa enkel en alleen een turbine jet meeting
en ducted fan meeting
en houd op een andere dag een electro meeting of zo iets.

@SecretarisPMF
Inschrijven, binnenkomen, BBQ eten, nog hun gratis bonnetjes afhalen en gaan feesten. ???
jullie hadden toch een stempel systeem: voor elke vlucht een stempel

Ook kan het voorkomen dat mensen alleen op zaterdag kunnen.
Helemaal wegblijven is voor hen blijkbaar niet leuk.

@Sandor

aparte turbine meeting zou kunnen, maar waarom dan wel brandstof ducted fans erbij en geen electro ducted fans?

@SecretarisPMF
- een extra prijs specifiek voor het kleinste turbine model erbij?
- ook gerenommerde buitenlandse EDF vliegers uitnodigen?

aparte turbine meeting zou kunnen, maar waarom dan wel brandstof ducted fans erbij en geen electro ducted fans?
Brandstof ducted fans zijn groter dan elektro DF en de brandstof ducted fans kunnen samen met turbinekisten vliegen.

toine zei:
@SecretarisPMF
Inschrijven, binnenkomen, BBQ eten, nog hun gratis bonnetjes afhalen en gaan feesten. @Sandor

Simpel

jets over pampa is zeer commercieel
er staan veel fabrikanten van turbines en toebehoren
deze betalen zeer veel geld voor een stukje veld van 20 vierkante meter
wat mij betreft dus alleen maar waar het over gaat.
anders een gewone "" fly inn "" organiseren

Koenieboy zei:
Brandstof ducted fans zijn groter dan elektro DF en de brandstof ducted fans kunnen samen met turbinekisten vliegen.

Sorry Koen, maar dit is gewoon kolder. Ik heb nog geen enkel brandstof ductedfan model gezien dat electro ductedfan modellen kan bijhouden. In mijn ogen zijn die brandstof ductedfan modellen dan net chicanes die men moet nemen.

Afgelopen meeting ben ik er niet bij geweest, dus hou ik mij verder uit de discussie.

Ik heb nog geen enkel brandstof ductedfan model gezien dat electro ductedfan modellen kan bijhouden

Daar heb je gelijk in. Maar de elektro's zijn veel wendbaarder en blijven tijdens de hele vlucht heel dicht bij het veld. Als er dan turbinekisten een low- pass ofzo willen doen en daar hangen een aantal elektro in buurt zou ik dat als piloot niet leuk vinden.

Ik denk dat we dan veel negatieve commentaar krijgen van piloten met turbines.

BTW: een brandstof DF maak even grote bochten als de turbines, die trek je niet zomaar even het hoekje om zoals de elektro dat doen.

Back