Jets Over Pampa 2006

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonder afbreuk te doen aan het electro-gebeuren, is er voor de editie van 2006 beslist om de limiet (minimum vlieggewicht van 1.5 kg) in te stellen voor de electro-jets.
Deze beslissing is unaniem genomen door het bestuur van Pampa Modelfighters.
De meeting is indertijd (1990) opgestart met de bedoeling om het "echte" jet - gebeuren aan het grote publiek te tonen (toen ducted fan, nu turbine en electro?!). Het vliegveld van Pampa leent zich hiervoor uitstekend, getuige hiervan het grote aantal deelnemers.
Omwille van deze grote belangstelling vanwege de "echte" jets en om de organisatie beheersbaar te houden is deze keuze gemaakt.

Bestuur Pampa Modelfighters
Koenieboy
 
Ben vorig jaar niet geweest, de jaren daarvoor wel regelmatig.
Het is een prachtig evenement waar ik nog zeker vaak ga kijken!
 
.......inderdaad een hele mooie meeting, véél piloten, misschien wel té veel om het leuk te houden...... :cry: Opvolgende beslissingen zullen we dus moeten respecteren. Iedereen is natuurlijk vrij om ook een dergelijk evenement te organizeren om de druk een beetje van de ketel af te halen....... :yes:

Brengt mij namelijk op het volgende;
Dit jaar vindt deze meeting plaats op zaterdag 22 en zondag 23 juli 2006

Kon er vorig jaar al niet bij zijn, laat nu precies deze datum WK schaal te Norköpping/Zweden zijn waar ik aan mee doe.... :bad-words:

Zie ook: http://www.scalechamps-in-sweden.se/index2.asp

Tja, leven zit vol compromissen :wink:

Groet,
Gerald
 
Ik vind het prima dat de kleintjes geweerd worden. Niet dat ik die kleintjes niet mooi vind, maar die suizende bullebakken zie je niet elke dag. :P Das al mooi genoeg voor mij.


Maar de kleintjes hebben toch altijd nog hun eigen jet meeting in Vlissingen? Dat was een heel leuk event waar et stikte van de pihranas en snipers.
 
Laten we er nu maar over op houden, de beslissing is genomen door het Pampa bestuur en dat moeten we respecteren. :worship:
Er zijn genoeg meetings waar we met onze KLEINE ELECTRO JETS terecht kunnen. :yes:
Eén ding is zeker als zo,n grote bak crasht kost het meer dan wanneer een kleintje crasht maar we zitten wel allebij met de brokken. :puppydogeyes:
Voor mij is de discussie gesloten en ga fijn op ons eigen veld vliegen wanneer ik wil en wanneer het mij uit komt. :thumbsup:

Janneman
 
Theo Coenen zei:
Mmmmmhhhhhh een grote depron slowflyer met Turbine zou misschien wel eens leuk zijn. Sponsors gezocht??????????????????? 8) Ik bouw het wel als er mensen/firma's de spullen sponsoren. 8O


Schijnbaar geen enkele leverancier/fabrikant die dit aandurft??????????????
 
Theo Coenen zei:
Theo Coenen zei:
Mmmmmhhhhhh een grote depron slowflyer met Turbine zou misschien wel eens leuk zijn. Sponsors gezocht??????????????????? 8) Ik bouw het wel als er mensen/firma's de spullen sponsoren. 8O


Schijnbaar geen enkele leverancier/fabrikant die dit aandurft??????????????

mmm theo dit is al oud nieuws
vorig jaar hebben we een Twinjet laten vliegen met een Martin kolibri turbine deze turbine had 1.2 kilo stuwdruk, een tank van 200 ml
en een ecu uit het huis van digitech .
met ook nog een brandstof ventiel
het geheel werd gepompt door een speed 200 pomp en 350mah 7,4 lipo celletjes
de piloot moest zelfs half gas vliegen anders was hij te snel...
 
Ach Sandor, tuurlijk geeft het al vele piepschuim modellen zoals die Twinjet die je zo kan voorzien van een kleine turbine. Dat is immers een koud kunstje wat iedereen wel kan doen. Maar zelf een model uit Depron verzinnen en stevig genoeg maken om dan met een Turbine te kunnen vliegen is bij mijn weten nog niet gedaan. En zeer zeker niet als grote slowflyer. Maar ja, zelfs jij durft het niet aan, terwijl ik wel dacht dat jij wel eens voor zo iets geks te vinden zou zijn.
 
Ze gaan dit jaar op Pampa wel wat echte concurrentie ondervinden van de nabijgelegen Sanicole airshow:cry:

Ik zal mezelf moeten opleggen om zaterdag naar Pampa te gaan, en zondag naar Sanicole. En neem meteen de bende kinderen en vriendin mee. Electrojets of niet :!:

Toch wel genoten vorig jaar, mensen, die electrojets waren (zijn!!!) retesnel. 8)

Meedoen blijft toch nog steeds belangrijker dan winnen.
 
ter herinnering aan iedereen. Volgend weekend is het zover. De 16e editie van de Jets over Pampa.

Enkele toppiloten hebben zich aangemeld: Ali Machinchy en Dave Stephens.

Er zal een formatie van 2 concordes gevlogen worden en ook van 2 turbine-aangedreven zwevers van 7m spanwijdte.

Verder zullen nog schaal 1:5 jets (Airworld Hawk, L39, Mig 21) aanwezig zijn. Er zullen ook enkele BVM toestellen voorgevlogen.

Het is dus zeker de moeite waard af te zakken naar Pampa!!

Tot dan :wink:
 
Fantastisch, ben zeer benieuwd.
Lees het wel in de verslagen en zie de foto's wel op de website.

Heel veel succes toegewenst met het weekend.

Groetjes, Janneman
 
Er komen in ieder geval nog wat andere primeuren.
zo zal er de Booster met kerostart te zien zijn.(in L-39).
en uit het huis van Wren een nieuwe prototype motor met een van onze regelingen.
 
rafgol zei:
Ze gaan dit jaar op Pampa wel wat echte concurrentie ondervinden van de nabijgelegen Sanicole airshow:cry:

Ik zal mezelf moeten opleggen om zaterdag naar Pampa te gaan, en zondag naar Sanicole. En neem meteen de bende kinderen en vriendin mee. Electrojets of niet :!:

Toch wel genoten vorig jaar, mensen, die electrojets waren (zijn!!!) retesnel. 8)

Meedoen blijft toch nog steeds belangrijker dan winnen.

ik denk eerder andersom...............
en een klein vogeltje vertelde mij dat er wel eens een paar 1 op 1 kisten voorbij komen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top