Jets over Pampa 2008

Hallo collega jetpiloten,

Dit jaar organiseren de Pampa Modelfighters hun 18 de

Jets over Pampa

en wel op zaterdag en zondag 19 en 20 juli 2008.

De inschrijvingen zijn geopend !!!!

Alle verdere informatie en het inschrijvingsformulier voor piloten vind je op deze link

..:: Pampa Modelfighters ::..

Video 's van de edities van 2007 en de jaren daarvoor kan je hier bekijken

..:: Pampa Modelfighters ::..

Ook dit jaar zullen wij er weer een prachtige show van (proberen te) maken,

See you in Helchteren,

Koen sr

Koen, je had geen slechtere datum kunnen kiezen voor de Nederlandse piloten. 19-20 juli is ook de datum van de Red Bull Air Race in Rotterdam.

Hey Rufter,

Pampa Modelfighters organiseert hun Jets over Pampa al JAREN lang telkens op het weekend dat het kortst bij de Belgische Nationale feestdag ligt (nl 21 juli). Daarom dus deze datum. Jammer dat dat dan in Nederland ook doorgaat...

Groetjes,

Davy

Koen, je had geen slechtere datum kunnen kiezen voor de Nederlandse piloten. 19-20 juli is ook de datum van de Red Bull Air Race in Rotterdam.

jets over pampa zijn turbine aangedreven kisten en red bull airrace
zijn propellor kisten , dus gaan we lekker naar jets over pampa.

verf roerstok aandrijving:showass:

gr maikel

het valt dit jaar ook weer samen met Sanicole Airshow...

gr maikel

Das gesproken :lol:

gr maikel
Off Topic.
Zei de CAP piloot :wink: Heb je toch met zo'n #$% aandrijving gezien.......laatst, of was dat je kleine broertje?

Ga toch liever in de kero dampen en verbrande grassprietjes staan, en niet in de volkomen vastgelopen mensenmassa die 2 dagen in Rotterdam, zie de samenvatting wel op TV op maandag daarop.
Zo en nu weer serieus.

On Topic.
Ger.

Ik kan je verzekeren dat het morgen een prachtige show gaat zijn!!Er zijn al heel veel mooie toestellen aanwezig,dit jaar zelfs een 3D jet!Ook zijn er meer piloten als vorig jaar.

hoi,
ben vandaag op pampa geweest en tussen de buien door toch mooie dingen gezien , 1 crash is fataal geworden , was een f104 starfighter kreeg flameout , op laatste wou hij deze zacht in de heide neerzetten maar is afgekapt , hierbij was er een vlam te zien aan achterzijde en de brandweer was helaas niet snel genoeg ter plaatse zodat deze volledig is opgebrand , bij deze wil ik de piloot een hart onder de riem steken.

gtjs
wim

hoi,
Ik ben vandaag ook ff geweest, die crash heb ik gemist. De F104 vloog erg mooi in een eerdere vlucht. Hij zag er fantastisch uit.
Het is eeuwig zonde dat dit gebeurd is.

gr René

Later op de avond heeft een F22 raptor ook nog een flameout gehad. Ook nu een landing in het hoge gras, maar dit toestel sloeg niet overkop en vatte geen vlam. Hopelijk was de schade minimaal.
In elk geval zeer mooie vliegtuigen gezien dit jaar. Ik ben helemaal weg van de Flash van composite-ARF. De super-scorpion mag er ook best wezen.

zaterdag was mooi op een bui na :D spijtig van de F104 en de paar andere gebroken landingsgestellen :s
vandaag : NAT :D wel een stuk airshow van de Red Arrows gezien maar op Pampa al vroeg doorgegaan. A10 's in formatie was geweldig lol
ps : geloof geen nederlanders als ze weersvoorspellingen doen naast je op een vlieg meeting ^^

groeten

Het slechte weer was nog overkomelijk mede dankzij de lekkere zwartebessen vlaai en natuurlijk het terdolen bier!
groot manco vond ik dat zodra het mooi weer was er alsnog niet gevlogen kon worden wegens de Airshow op Sanicole, een keer is nog overkomenlijk maar 3x 30 tot 45 minuten is wel erg veel op een dag. vond het wel frapant dat halverwege de dag nog 2 f-86's vanuit sanicole recht over het veld kwamen zetten toen er gewoon gevlogen werd en dit ,terwijl de toestellen tijdens de onderbrekingen ver weg bleven.

maar al met al toch een mooie dag en lekker bij gepraat. 3 minuten na aankomst stonden we naar de scout te kijken die iets te laag kwam. met 550 vlak tegen de grond aan kwam was jammerlijk maar wel spectaculair.
paar mooie vluchten gezien vooral de synchroon vliegende a10's waren erg indrukwekkend. tevens de grote Mirage was ook schitterend dat ie heel bleef met zulke krappe bochten was ook mooi
miste eigenlijk wel de kraampjes die er andere jaren stonden.

groet,

vinze

Hoi

Ik ben ook de zondag geweest alleen was het weer een beetje de spelbreker.
Voor de rest mooie toestellen gezien met zeer goede piloten achter de sticks want naar het einde van de show toe kwam de wind hard opzetten en dwars tegen de baan in wat het opstijgen en landen toch wel vermoeilijkte.
Door de hevige regenval werd het gras toch wel wat zwaarder en hadden sommige spijtig genoeg moeite met opstijgen en zijn er een paar rechtdoor gegaan maar de schade bleef gelukkig beperkt.

Al bij al toch een mooie show.

Bestaan er site's van winkels of fabrikanten die dergelijke toestellen maken, want door F 16 ben ik toch gefassineerd om in de toekomst zo een kist aan te schaffen of te maken.

Mvg
Geert.

Hallo Jetfreaks

Was een fraaie maar wel natte meeting, met zeer fraaie modellen van hoog niveau en geeft daar mee aan toch wel een van de top meetings van Europa te zijn maar wat toch wel wat kommunikatie problemen met de Meteo...
Crashes waren er in vergelijk met voorgaande jaren weinig, dat de Starfighter door domme pech net in het moeras gedeelte door de zeer turbulente en straffewind werd weggeblazen en door deze gevolgen het model kompleet uitbranden..
De tweede was een opmerkelijke en wel een 500KmP/u landing met als gevolg brokstukken verspreid over een lengte van 250mtr..waar de menigen sterk over verdeeld waren en daar het laatste woord ook nog niet
gesproken zal zijn ...
Verder was het zeer gezellig, en zeker tot volgend jaar...
Hierbij nog een link naar het Belgische Journaal van 19 Juli 2008
na 17min is het bericht van helchteren..

iWatch.be - TV

Mvg

hoi,

blijkbaar zou de f104 al in brand gestaan hebben rijdens de landing , helaas.

Geert:

ik mag binnen 3 weken ongeveer mijn f16 gaan halen van marijn penninx

dit is 1 van de mooiste en de meest schaal denk ik wel , is op schaal 1/5

gtjs
wim

Back