Hoi
Ik begin binnenkort met de bouw van een KNRM Reddingboot van het type Valentijn. Nu wil ik deze boot net als het orgineel uitrusten met 2 jets. Ik ben al aan het zoeken geweest naar jets maar ik kan me niks bedenken wat goed is voor deze boot. Het idee van mede forumleden was twee Kehrer 28mm jets met een speed 700 bb turbo motor met waterkoeling. Ik wil weten is dit krachtig genoeg en komt er dan wel snelheid uit? Ik heb er namelijk geen idee van.
Nu even wat specificaties:
Lengte : 10,60 meter
Breedte : 4,10 meter
Diepgang : 0,75 meter
Motorvermogen : 2x 430 pk
Snelheid : 34 knopen
Bemanning : 4 personen
Gereddencapaciteit : 50 personen
Het model:
Lengte : 106 centimeter
Breedte : 41 centimeter
Diepgang : 7,5 centimeter
Schaal: 1:10
Het echte schip word voorgestuwd door 2 Hamilton jets en heeft 2x 430 pk. Even een fotootje:
De 2 Hamilton jets
Het Bouwverslag Draadje:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36928&postdays=0&postorder=asc&&start=0
Alvast bedankt:
Justin Zeeman
Ik begin binnenkort met de bouw van een KNRM Reddingboot van het type Valentijn. Nu wil ik deze boot net als het orgineel uitrusten met 2 jets. Ik ben al aan het zoeken geweest naar jets maar ik kan me niks bedenken wat goed is voor deze boot. Het idee van mede forumleden was twee Kehrer 28mm jets met een speed 700 bb turbo motor met waterkoeling. Ik wil weten is dit krachtig genoeg en komt er dan wel snelheid uit? Ik heb er namelijk geen idee van.

Nu even wat specificaties:
Lengte : 10,60 meter
Breedte : 4,10 meter
Diepgang : 0,75 meter
Motorvermogen : 2x 430 pk
Snelheid : 34 knopen
Bemanning : 4 personen
Gereddencapaciteit : 50 personen
Het model:
Lengte : 106 centimeter
Breedte : 41 centimeter
Diepgang : 7,5 centimeter
Schaal: 1:10
Het echte schip word voorgestuwd door 2 Hamilton jets en heeft 2x 430 pk. Even een fotootje:

De 2 Hamilton jets
Het Bouwverslag Draadje:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36928&postdays=0&postorder=asc&&start=0
Alvast bedankt:
Justin Zeeman