Jets voor 106cm lange Reddingboot.

Hoi

Ik begin binnenkort met de bouw van een KNRM Reddingboot van het type Valentijn. Nu wil ik deze boot net als het orgineel uitrusten met 2 jets. Ik ben al aan het zoeken geweest naar jets maar ik kan me niks bedenken wat goed is voor deze boot. Het idee van mede forumleden was twee Kehrer 28mm jets met een speed 700 bb turbo motor met waterkoeling. Ik wil weten is dit krachtig genoeg en komt er dan wel snelheid uit? Ik heb er namelijk geen idee van.

10303074bf.jpg

Nu even wat specificaties:

Lengte : 10,60 meter
Breedte : 4,10 meter
Diepgang : 0,75 meter
Motorvermogen : 2x 430 pk
Snelheid : 34 knopen
Bemanning : 4 personen
Gereddencapaciteit : 50 personen

Het model:

Lengte : 106 centimeter
Breedte : 41 centimeter
Diepgang : 7,5 centimeter
Schaal: 1:10

Het echte schip word voorgestuwd door 2 Hamilton jets en heeft 2x 430 pk. Even een fotootje:

1020220os8.jpg

De 2 Hamilton jets

Het Bouwverslag Draadje:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36928&postdays=0&postorder=asc&&start=0

Alvast bedankt:

Justin Zeeman

hangt er een beetje vanaf hoeveel gang t moet gaan maken...

anders is borstelloos misschien een optie, gekoppeld aan de grote jet voor de benzinemotoren...

maaarrrr, dat gaat wel in de papieren lopen...

Hoi

Er moet wel een beetje gang inzitten, had al gekeken voor een 40mm powerjet voor benzine, maar dat is al per jet 85,= en dan zonder motor..

Misschien iemand anders optie??

Groeten Justin

2 Kehrer 28mm jets zijn zo-wie-zo niet voldoende voor een model van dit formaat, ze hebben gewoon niet voldoende capaciteit.
Je zal idd een maatje groter moeten gaan met bijpassende motoren natuurlijk.

Powerpete schreef het ook al, snelheid kost geld, en als je een groot schip bouwt, kost snelheid nog meer..... :wink:

Hoi

Ik heb niet echt een budget vast gesteld net als mijn vorige sleepboot keek ik ook waar het schip strande. Als jullie een paar opties willen neerzetten zou ik dat fijn vinden, het liefst geen benzine. Het moet natuurlijk ook geen Powerboat worden.. :lol:

Groeten Justin

Hoi

Nee, ik wil hem niet zelf maken, misschien wil ik evt wel voor borsteloos gaan. Kan iemand kwa regelaar en motor hier informamtie over geven, want ik zag dat er bijv. meerdere draden aanzaten. De 40mm Powerjet lijkt me wel wat maar dan zit je waarschijnlijk wel aan borsteloos...

Link naar de 40mm Power jet:

http://www.jet-drive.de/vg_server/c...ateID=1&pageTitle=Kehrer-Modellbau&language=0

Weet iemand hier een motor voor?
Of misschien een snelle jet met motor?

Groeten Justin

Hoi

Ik heb even diverse sites bekeken en ik denk dat ik rond de 30 a 40km/h wil gaan zitten niet hoger. Het moet natuurlijk wlee schaal getrouw blijven..

Groeten Justin

Ik was bezig te roepen dat het best wat minder kon dan borsteloos... maar dit is de tech info van de 40mm:

empfohlene Motoren :

22 ccm Zenoah oder ähnliche
Plettenberg 355/50/4-5
Plettenberg 320/50/5
Ultra 3500/4-5 Windungen
Ultra 2000/5 Windungen

Heftige motoren zeg maar...

je hebt dus een grof geschatte 1 Kw per jet nodig....

Budget brushless, Wanderer 20 XL, kan max 2 Kw doen, en dit bij 30 cellen, geeft altijd nog ca 60 ampere,
motoren zitten rond de 130 euri's, en regelaars Castle creations HV 80 uit t hoofd zo rond de 240....

Back