Jitters door statisch elektriciteit in staartbuis van Logo10

Ondertussen hebben er al 10 personen (voor zover ik weet) hier op het forum een logo 10:

Heliron, Crazylegscrane, Poerqwa, Joggerker, Satoer, DidierS, Ha-eM Helifun, Jock, high flyer en piccolopup

:D

ja mijn logo moet nog ff voor zien worden van lipo's voor dat ik er mee wil vliegen
maar het ontbreekt nog aan me geldstroom hier voor
(verwend kreng als ik ben met mijn raptor 30 met 20 minuten vliegtijd tank nog niet leeg wil ik ook met me logo heben anders vind ik er niets meer aan.)

Jongens, wat een superheli is dit toch!

Afgelopen vrijdag (vlaggendag, nationale feestdag) hebben we hier een funfly gehad en ik heb daar met de Logo probleemloos met 20 knopen wind demo's gevlogen.

Regards,
Jock

Ik ben mijn Logo 10 aan het invliegen en heb giga veel last van storing. Kan niet verder weg vliegen dan een meter of 20. Ik twijfel er niet aan dat ik zelf iets fout doe en zou daarom graag foto´s zien van hoe jullie een en ander in het model gebouwd hebben.

De staartbuis is geaard aan het huis van de motor.

Graag foto´s plaatsen.

Mijn Logo 10 is uitgerust met:
Hacker C50 14L
Hacker Master 48 O Heli
FMA FS8 Co-pilot
3*Graupner DS361
Futaba GY401+S9254 Gyro/servo
Flyheli.de 7,5A externe BEC
Extra kabel en voeding voor fotocamera/downlink

Zoals het nu is:
afb17867.jpg

afb17868.jpg

afb17869.jpg

Bijvoorbaat dank voor jullie reacties.

Leo C. zei:
Ik ben mijn Logo 10 aan het invliegen en heb giga veel last van storing. Kan niet verder weg vliegen dan een meter of 20.
Beste Leo,
ik vlieg zelf niet met een Logo 10, maar met een 16.
Ik zou, denk ik, beginnen met alle, niet met het vliegen te doen hebbende, zaken te ontkoppelen. En zeker zou ik alle kabels, die met de ontvanger verbonden zijn,van een ferriet kern voorzien of alle kabels samen in een ferriet klapkern doen. Zie voor dit soort problemen ook de site van Ha-em Helifun.
Succes met de oplossing.

M.vr.gr.
Theo de Kramer

Satoer zei:
Ondertussen hebben er al 10 personen (voor zover ik weet) hier op het forum een logo 10:

Heliron, Crazylegscrane, Poerqwa, Joggerker, Satoer, DidierS, Ha-eM Helifun, Jock, high flyer en piccolopup

Zet mij er dan ook maar bij, afgelopen weekend voor het eerst met mijn logo omhoog geweest.
Image-17E67ABC9A2311D9.jpg

Beste Leo,
Hieronder twee foto's van mijn 'bekabelingen'. Ik heb mijn staartbuis niet geaard, gebruik ook geen ferrietkernen en heb (geluk?) geen last van storing
Regards,
Jock
afb17909.jpg

afb17912.jpg

Beste Jock,

Dank voor de foto´s. Mag ik vragen welke ontvanger je in gebruik hebt?

leo, ik denk ook dat het fatsoeneren van je heli geen kwaad kan en zeker bij zal dragen in een minder storende heli.

Bedankt allemaal.

Zal inderdaad de bedrading opnieuw in het model leggen. Ik hoop vooral dat het verplaatsen van de antenne van de hekbuis naar een rietje aan het landingsgestel zal helpen. Daarnaast een gyrohouder met plasticvoetje besteld, zou volgens de Mikado mensen ook moeten helpen.

Zo veel storing ben ik tot nu toe nog nooit tegen gekomen, dus het moet op te lossen zijn.

Bedrading opnieuw, gyro-steuntjes met plastic voetjes, het bracht allemaal geen verbetering. Gisteren even met de fotocamera en video-downlink aan boord gevlogen....er was helemaal niets meer mee te beginnen. Al ernstige storing op een meter of 10 tot 20.

Toen de voedingsdraad van de externe BEC en de signaal draad van de regeaar, beide naar de ontvanger. middels een 20 cm verlengsnoertje eenmaal gelust door een klapferrietkern gevoerd.

Wonder boven wonder nu voor het eerst twee storingsvrije vluchten gemaakt. Zelfs met videozender aan op serieuze afstand geen probleem te bespeuren. Pfff eindelijk, nu maar hopen dat dit zo blijft. Morgen op de club nog maar eens proberen.

De geleende Futaba 149DP PCM ontvanger (DANK! ), volgens mij altijd hét antwoord op ieder ontvangst probleem, gelukkig niet nodig gehad.

Back