JIVE: de nieuwste Kontronik-regelaar

• Topicstarter Topicstarter Ha-eM Helifun
  • Startdatum Startdatum
H

Ha-eM Helifun

Guest
Kontronik brengt een nieuwe regelaar uit: de JIVE.
Deze regelaar heeft een 5A BEC met een toegestane BEC-piekstroom van zelfs 15A.
Er zijn momenteel 4 typen:
Jive 80+LV = Euro 249,00
Jive 100+LV = Euro 299,00
Jive 60+HV = Euro 279,00
Jive 80+HV = Euro 329,00

LV= Low Voltage = 6-25V = 2S-6S Lipo's.
HV= High Voltage = 16-50V = 5S-12S Lipo's

Het getal in de type-aanduiding geeft het aantal Ampères aan.

De spanning van het BEC kan met een programmeerkaart 2 worden ingesteld tussen 5 en 6 Volt. Zonder gebruik van die kaart ligt dat op 5,5V

Tevens is de behuizing van de Jive aangepast: slagvaste polyamid en waterdicht.

De regelaar heeft een dubbele BEC-kabel. Dat betekent dus dat er 2 BEC-kabeltjes op de ontvanger worden aangesloten.
Deze BEC-kabeltjes moeten apart worden besteld.
De regelaar is kennelijk bedoeld voor elektroheli's waarmee (extreem) 3D wordt gevlogen.

Op mijn site Ha-eM Helifun een particuliere, de vliegschool voor de elektro model helikopter staan afbeeldingen onder de knop Info Elektroheli --> BEC: Ja of Nee??

vr.gr.
Joyce

Kolere wat een prijzen weer... dat is nou echt jammer, want verder maken ze zulke mooie regelaars.

Maargoed, mijn simpele cheap ass Align 75a regelaar houd het ook al een jaar vol met continue mishandeling (125 ampere stromen). Alleen die heeft niet zo'n mooie BEC.

Cheers,

Richard

Eindelijk hebben ze iets tussen de Jazz en de PowerJazz!
Dat ziet er goed uit voor een 50 size model.

De HV80 zal op het randje zijn voor een 90size, ik ga regelmatig boven de 80amp maar kontronik kennende zal die wel wat meer kunnen hebben dan 80amp, staat ook zo op hun site.

Die BEC dan, wel, als het goed werkt zonder storingen dus, is dat natuurlijk een serieuze gewicht (en geld, en opladen) besparing...

Jemiggg...wat een prijzen man :D
Denk ook dat alleen de mensen met 600mm+ bladen er Qua gewicht voordeel/baat bij hebben.

Eric

Ziet er prima uit , net als de specs. Het kost wel wat maar dan heb je waarschijnlijk ook wat ...
Voorlopig laat ik het even bij mijn jazz 80-6-18 's die ook zeer goed zijn.

Back