jj1400

Ik heb norige week mijn jj1400 laten lopen maar hij komt bijna niet op idle(duurtwel een minuut)
Ik heb hem gedemonteerd en aan het zien hebben de lagerveel geleden.Wat voor lagers zitten erin,er staat geen merk op.
Ik heb nog een stel nieuwe lagers liggen van een RAM 500,zijn dit betere lagers?

Er zitten normaal GRW688 lagers in. Voor een imitatie (origineel uit de fabriek). Heb je een foto van jouw lagers?

ldle

Ik heb vorige week mijn jj1400 laten lopen maar hij komt bijna niet op idle(duurtwel een minuut)
Ik heb hem gedemonteerd en aan het zien hebben de lagers veel geleden.Wat voor lagers zitten erin,er staat geen merk op.
Ik heb nog een stel nieuwe lagers liggen van een RAM 500,zijn dit betere lagers?

Het aller belangrijkste is je loop werk als dat niet goed is kun je het vergeten.
Je ecu verwacht toeren tal toename met een niet te hoge temperatuur.
Is dat niet juist zal je turbine traag of zelfs helemaal niet op starten.
je smering moet goed zijn, de voor spanning moet goed zijn ,en je lagers natuurlijk.
de lagers moeten niet klemmen ,moeten kunnen schuiven , je rotor moet goed in balans zijn.
je wielen moeten vrij lopen dus nergens aan lopen.
Als dat allemaal in orde is kun je verder kijken.

Laatst bewerkt:
Ik ben nu met mijn JJ bezig de dingen te controleren die je opnoemt
Mijn lagers zien er niet meer al te best uit door mijn lekkende smeerleidin en ik vervang ze nu,ik heb nog 2 nieuwe van een RAM 500
Het achterste lager wordt wel heel erg strak gehouden door de O-ring,dit is volgens mij niet goed.
Ik wi een restrictor maken van een 0,6 mm inj naald,hoe lang moet die naald ongeveer zijn.
Ik heb het boek van WREN(met de tekening )maar daarin staat het eeen beetje sumier opgenoemd.

Alvast bedankt

Tegen mij heeft frema gezegd dat ik de achterste o-ring eruit moet laten (wren MW54 motor) , of dat voor jouw model dus ook geldt weet ik niet. De reden is dat deze warm/heet kan worden en kan zorgen dat je het lager er niet meer uit krijgt geloof ik. Dit zou je na moeten vragen.

de restrictor is bij mij een messing buisje van ik gok 2-3mm. Martin (Frema) heeft deze met een tang ingeknepen, geen idee hoeveel.

Gr. Rik

Laatst bewerkt:
achterin kun je hem het beste weg halen .
de o ring kan uitzetten ,en dan kan het lager vast gaan zitten.

meedraaien van de lagers is in vele gevallen een gevolg van niet inline staan van de lagers.
althans dit is wat ik het meeste gezien heb tijdens controle van turbines

daar doe ik meestal niet zo moeilijk om
een messing buisje ,dat knijp ik in , en dan kijk ik of het voldoende is of niet.
als er te veel smering is , gaat de motor meestal ploffen .
het beste is een 0,6mm injectie naald , altijd goed

Back