Jj1400

Hallo

ik ben mijn JJ1400 op een testbank aan het zetten maar nu kan ik niet achterhalen welke nippel voor wat is.
De gloeiplug staat boven aan en dan heb ik een nippel onderaan (6uur)een op ongeveer 9 uur en een bijna boven.
Ik heb geen handleiding erbij maar mischien kan iemand mij helpen.

Als iemand een goedkope brandstoftank zoekt kun je de literse papflessen van Campina moei gebruiken,deze zijn van doorzichtig sterk plastic en ik heb daar een alu dop ingedraaid (O-ring gebruikt voor afdichting.
Deze kosten nit meer dan het statiegeld.

Ja Eric ,das niet makkelijk.
Ik haal altijd even het huis eraf kun je het precies zien.

De olie gaat heel zwaar als je er in blaast,want dat is maar 1 naald.

De kero gaat iets makkelijker ,omdat dat 12 naaldjes zijn.

En het gas zijn draai grove naalden .

Je moet zorgen dat het heel stil is ,en dan met een beetje lucht in de leidingen blazen .

Maar ik denk dat Herman je wel kan helpen , die weet het mischien wel uit z,n hoofd.
Voor mij is het te lang geleden .

Nogmaals ,ik haal hem altijd open ,en kijk even.

Mvg,

Martin.

Hallo
Als iemand een goedkope brandstoftank zoekt kun je de literse papflessen van Campina moei gebruiken,deze zijn van doorzichtig sterk plastic en ik heb daar een alu dop ingedraaid (O-ring gebruikt voor afdichting.
Deze kosten niet meer dan het statiegeld.

kun je hier een footje van maken? dit zijn wel de leuke tips vind ik altijd.

groeten Gertjan

De jj1400 heeft 3 nippels op 1/3 deel van een circel. Als je in de nippels kijkt is de linker kero, daar moet het t stuk op. De middelste is gas en rechts is smering. Normaal zit er van het t stuk een stukje slang met en restrictor naar de smering aansluiting rechts. De gas aansluiting zit er tussen. De rpm sensor zit normaal direct naar de kero aansluiting.

zit bij de JJ de restrictor niet in de motor zoals bij de KJ66

Ik heb geprobeerd de motor te demonteren maar de straalbuis wil niet van de NGV af.
Zit de straalbuis vast aan het omhulsel?
icon5.gif

Restrictor zit tussen het t stuk en de aansluiting voor olie. Een klein plugje in de leiding. Je kan hem zien zitten als je het kapje eraf hebt.

Straalbuis zit met 8 boutjes vast op de ngv. Daarna klemt hij op de ngv nog. De ngv vervormd door het draaien en je krijgt het dan lastig los. Kwesite van loswrikken met schroevendraaiers. NGV iets bijwerken met een slijpsteen anders krijg je het lastig weer inelkaar.

Btw, weet iemand hoe je de blokkering van 160K van de fadec afhaalt?? :)

Ik heb de het motorhuis voor alle zekerheid toch maar even gedemonteerd ,en maar goed ook want bij het aandraaien van de nippel voor de olieleiding is hij megedraaid en heeft de dunne leiding opgerold(die zit dus dicht)
In mijn slangen zit geen restictor,zou die in de smeerleiding kunnen zitten(volgens de site van JJ,bij de onderdelen,is dat nu het geval)

Ik heb op het forum gelezen over het aanpassen van de verdamperbuisjes door er om de 90 Graden deukjes in te knijpen maar in mijn kamer zitten aan het zien gebogen buisjes dus dan zla dat nie meevallen.
Ik heb motor nr 00709 is dat nog een slechte serie of een iets minder slechte?

Ja dat kan gebeuren met dat systeem..... jammer maar wel te vervangen. Olie leiding kan je zo buigen van 2mm messing buis. Even hardsolderen op het boutje en klaar. Restrictor kan je eenvoudig maken en in de brandstof leiding plaatsen. Ikheb hiervoor 2mm messing in 3mm gesoldeerd en het uitstekende stukje 2mm net zo plat geknepen dat de doorvoer goed was. Het was wel handig dat ik een referentie had..... Ik kan er 1 voor je maken, ik heb een jj1400 restrictor liggen hier :)

Ik vermoed dat jij een oude versie hebt. Het nummer is oud en de sticks zijn niet meer gebogen tegenwoordig. Als je rvs sticks hebt dan heb je echt pech, die gaan snel af.

Ik zou zoiezo eerst gaan draaien zonder conus, dat houdt de temp laag.

Hallo

Ik heb met JJ contact gehad over mijn verbrandingskamer,deze is met gebogen sticks en dus deze zijn van rvs
Bij JJ zeggen ze dat deze ongeveer 12 uur hopuden,maar ze bieden ook aan om tegen speciale prijs de kamer om te ruilen tegen een nieuwe
Zou dit verstandig zijn
Alleen de verzendkosten kunnen wel eens tegenvallen denk ik,heeft iemand daar een idee van

Ik heb van de Australische importeur een handleiding voor de turbine en voor de ECU gekregen ,als iemand belangstelling heeft dan hoor ik het wel
(voor de 1200-1400 en 1800)

Eric

Ecu handleiding heb ik ook in pdf maar als je even googled kan je die wel vinden. (jetjoe fadec ecu oid).

RVS kamer gaat snel voor problemen zorgen. Er gaat ongeveer voor 20 euro aan inconel buis in dus als je kan puntlassen is dat ook een optie.

Verzenden deze kant op is iets van 16 dollar. Ik wil binnenkort ook daar iets bestellen dus misschien kunnen de kosten delen.

Back