Omdat het bestellen & leveren van de motoren voor een ander ombouw project (Bruder MAN) veel te lang duurt en ondertussen een JJRC Q60 wel binnen gekomen is, wordt het tijd om deze wagen eens te bekijken. Oa. om te beoordelen of ik de diffs voor de MAN wil gaan gebruiken. Helaas kwam de Q60 met een kapotte voorste diff binnen, maar dit is netjes opgelost met BG en inmiddels verholpen met wat lijm & tie wraps en rijdt eea wel weer. Omdat het budget weer aangevuld werd, gelijk maar de metalen diffs besteld. Voor de MAN vindt ik de plastic diffs van de Q60 iets te licht en de sturende diff is net niet breed genoeg. Dus dat wordt h'm niet. Nu wil ik eigenlijk toch iets anders met de Q60 gaan doen en van de standaard body afstappen. Na wat speurwerk naar andere modellen, kwam ik de stoere Dodge Power Wagon tegen. Dat gaat hem worden. Het plan: De standaard Dodge Power Wagon is een 4x4, maar aangezien de Q60 een 6x6 is, wordt dit dus een aangepaste versie, zoals ook in het echt te vinden is. De originele Q60 drive train moet dus passen. Wil er tzt een sterkere motor in + stuur servo, dus eigenlijk alle electra updaten. Body ontwerp: De body wordt adv het plaatje links boven ontworpen, zodat deze op schaal blijft. Op dit moment ben ik de groene versie aan het na-apen, wellicht dat het uiteindelijk een slepertje gaat worden. Vandaar ook, dat er iets meer power in de wagen moet komen. Begin pas met printen, als ook de motor + versnellingsbak klaar is, want anders moet dat waarschijnlijk 2x. Dus er is nog ff wat werk aan de winkel...
Een upgrade motor met vertraging kun je zo kopen, met een 3d print-houdertje kun je er een proportionele microservo inschroeven, zelf tekenen of op thingiverse te vinden. Het is een handig chassis voor zelfbouwprojectjes, niet high tech, maar wel een leuke 6x6.
Het is zeker geen high tech, maar wel leuk om mee te freubelen Met de nieuwe binnen gekomen diff's, kwam ik tot de ontdekking, dat ik dan alleen het metalen C frame + veren & wielen zou gaan hergebruiken.. Extra wielen kopen en de rest kan ik zelf ook wel maken, wat dan overblijft is een nieuwe gearbox. Kopen kan, maar zelfbouw ook Inmiddels zijn de metalen diffs ook binnen gekomen, die vergelijkbaar zijn met de plastic onderdelen: Achter ophanging: En dan eindelijk een beetje voortgang: Bij de plastic Q60, is de achterste cardan as in lengte aanpasbaar, deze metalen versie niet... Dus deze veert niet zo fijn.. jammer. Dan maar ff een nieuwe kopen..