Joepieeeeeee! Vliegtuig gekregen van mijn vrouw...

• Topicstarter Topicstarter mac-caber
  • Startdatum Startdatum
M

mac-caber

Guest
:D
Na reeds van kindsbeen af geinteresseerd te zijn in RC vliegen heeft mijn vrouwtje me gisteren verrast met een lesvliegtuig (in a box).
Al zeg ik het zelf, mijn knutselcapaciteiten zijn OK maar toch graag wat info. Het toestel dat ik heb is AVIOMODELLI VICTOR. Iemand ervaring met producten van dit merk?
Ik moet nog wel een goede zender en 4 takt motor kopen - 8.0cc. Iemand enige suggesties van goede en/of slechte merken?
OK, nu op zoek naar een club.... :roll:

ron van sommeren zei:
Waar woon je? Misschien kan een van de forumleden je aan een club helpen.

Inderdaad best wel belangrijk om alleen al daarvoor je woonplaats in het profiel te zetten. Op die manier kunnen mensen uit jou omgeving al gelijk adviseren met betrekking tot de verenigingen in de buurt.

Ja hoor, jullie hebben gelijk!
Heb even m'nprofiel aangepast en ben nu plotseling een Belg. 8O
Ik hoop dat dat geen probleem is op dit Nederlandse forum? Ik heb na lang surfen nog geen enkele noemenswaardige Vlaamse site over deze hobby gevonden.
:oops:

Ik zeg ook altijd bewust, "nederlandstalige forum" en geen "nederlands forum" .. Zelfs al zitten er hier zuid-afrikanen tussen!! Als we ons maar begrijpelijk kunnen maken in de "den Nederlandschen taal" .. :proost:

Robert

Bedankt voor de link! Echt nuttig! En blij dat ik hier welkom ben... ;)
Hierbij een fotootje van wat het 'zou' moeten worden... maar dan wel in andere kleuren!

LinkPhoto

mac-caber zei:
Bedankt voor de link! Echt nuttig! En blij dat ik hier welkom ben... ;)
Hierbij een fotootje van wat het 'zou' moeten worden... maar dan wel in andere kleuren!

Wat is er mis met Geel? Ah..., ik zie het al, de vleugels zijn nog niet geel... 8)

:proost:

:lol:

Ooh, neeeeje ik heb helemaal niets tegen geel! Wat ik wil zeggen is dat ik de kit niet ga schilderen zoals op de doos want waarschijnlijk zijn er zo al honderd(en). :?
Voor mijn eerste vliegtuigje zal ik de (zeer summiere) bouwhandleiding best zo goed mogelijk volgen dus waar moet ik dan met mijn creativiteit blijven hé. :oops:
Mmmmmm oranje lijkt me wel wat... :wink:

@peter

Spuiten van een model vind ik persoonlijk veel mooier dan oracover, moet je wel kunnen spuiten natuurlijk EN goede lak hebben (theo flux)

Roy

Ja, verven lijkt me ook niet zo'n geweldig idee, maar met Oracover zit je weer wel met een onvervalste 'plastic-look'.
Het is prima als bekleding op 'open' structuren (vleugels, stabilo's), maar op massief hout is het een beetje overkill.
Het beste hiervoor is 25 grams glas met epoxy op de zwaarder belaste delen (rompzijkanten tot achter de vleugel en ter plaatse van de staartvlakken). Daarna over alles dun tissue (bekledingspapier, geen zakdoek) met spanlak vastzetten. Apeglad schuren en afwerken met 2k auto acryllak (spuiten of -heel dun-met het rollertje).

gerard_nl zei:
bruno, is dat niet zwaarder dan in totaal als bekleden met oracover ?
Heb je wel eens gekeken, hoeveel gram per m2 Oracover is? Dat valt nog knap tegen. Maar de sterkte van glas is vele malen die van Oracover. De truc zit 'm in het wat lichter bouwen van de houtconstructie, zodat je uiteindelijk op hetzelfde -of toch nog lager- gewicht uitkomt bij een aanzienlijk grotere sterkte.
OK, het is nog niets vergeleken bij Solartex, want dat moet je alleen gebruiken als je een 95% stuiterbestendige kist wilt maken. Onze LB-trainertjes zijn daar een goed voorbeeld van. Als er al eens iets stuk zou gaan, dan zit alles nog steeds netjes verpakt... :wink:
Ik zou graag een carbon weefsel van dezelfde specs hebben als het 25 grams glas ( maar lichter dus), tot nog toe heb ik niets gevonden... :cry:

Verkeerde knopje Bruno? :lol:
edit: niet meer van toepassing :wink: omdat Bruno het bewijs verwijdert heeft :P

Back