Jong geleerd

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Niek, 13 mrt 2007.

  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Bruno of Henk in hun jonge jaren? :wink:

    [video width=320 height=240:4229e9ee0c]http://www.airtoimedia.nl/web/upload/niek/Kleine_Bruno.wmv[/video:4229e9ee0c]
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.728
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Alleen dat ineens stilstaan deed ik natuurlijk niet, maar verder is het een vrij goede weergave van mijn omgang, op 4 jarige leeftijd, met de grasmat in de tuin achter het ouderlijk huis. De mysterieuze kale plekken waren de stille getuigen van deze vorm van zelfstudie....
    Dit nadat ik op een zaterdagmiddag een demonstratie met lijnbestuurde modellen had gezien op het Europaplein, voor de winkel van Bergman.
    Flarden van herinneringen aan mensen met witte overalls en alpinopetten en modellen met vleugels waar het licht doorheen scheen (tissuebekleding). Van lawaai is me niets bijgebleven (kan goed kloppen, LB modellen maken slechts geluid).

    Overigens is het echte 'behind-the head' opspeeden in onbruik geraakt sinds de afschaffing van mono-line, maar dit is een portret van de absolute meester in deze techniek, Roger Theobald. http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Galaxy/4707/speed/Roger.htm
    De tijd gaat hard....Vorige week overleed zijn teamgenoot en vliegmaat Bill Wisniewsky, de bedenker van de toepassing van schnuerle poorten en ook van afgestemde uitlaten op modelmotoren. Alweer zo'n voorbeeld van de pioniers rol van LB in de modelvliegerij.
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.728
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D

Deel Deze Pagina