JR XG8 sateliet past niet in V-stabi

Ik heb een probleem ik heb namelijk een nieuwe zender gekocht en wilde het satelietje verbinden met de V-stabi maar stekkertje past niet,het is breder en heeft 1 draadje meer.
Nu kan ik niet met 2 sat. vliegen en heb ik er toch een ontvanger moeten tussen steken.
Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt

Mvg,Alain

hoe ik het interpreteer is dat ze dus geen sats gebruiken maar enkel de RX.
Wellicht dat er een protocol komt vergelijkbaar met Sbus van Futaba maar tot die tijd zul je de volledige rx moeten gebruiken.

Nope dit zijn de 2,4Ghz satalites.
Ik heb ze ook gebruikt voor mijn VBAR.
Stel ze wel goed in via de software in de VBAR op het juiste type.
Het binden is een tikkie lastig.
Je moet heeel even de stroom onderbreken om hem in binding mode te zetten. Het staat wel in de uitleg van de software maar ik vond het de eerste keer wat vaag.

lijken inderdaad op DSMX satelietten en dus voor de oude zenders...
maar info erover op internet is niet echt duidelijk

Wow, JR seems to have found a way to make it close. With the integrated receiver without external bus system they seem to manage to make it impossible to use a single line or remote reciver solution.
The remote antenna includes a telemetry transmitter, but no full antenna. So it seems to make no sense to use these sats as full reciver replacement.
Sorry, this is a big step back for the JR eqipment against the spektrum solution and the futaba s-bus or other busses like the mutiplex M-link.

so long ... Uli
http://www.vstabi.de/
http://www.vstabi.info/forum/read.php?26,62870,67121

Precies.
Ik heb de DSMX satalieten ook op mijn VBAR ism met de Spektrum DX8 (DSMX)

DSM2 is de "oude" variant met 1024 stappen
DSMX is de nieuwe versie met 2048 stappen.
Jouw zender moet dan wel DSMX aan kunnen anders moet je DSM2 satalieten gebruiken.

Precies.
Ik heb de DSMX satalieten ook op mijn VBAR ism met de Spektrum DX8 (DSMX)

DSM2 is de "oude" variant met 1024 stappen
DSMX is de nieuwe versie met 2048 stappen.
Jouw zender moet dan wel DSMX aan kunnen anders moet je DSM2 satalieten gebruiken.

Je vergeet erbij te zeggen dat je dat echt niet gaan voelen.. tenzij je zoals Tareq vliegt, en dan komt de winst ervandaan dat de DSMX minder latency kent.

Uhm dsmx was misschien een typo.
Maar het nieuwe systeem van JR is toch DMSS en die werken zo ik begrijp enkel met de full size RX en niet met satelieten. of heeft Hy-skyper een DSMX versie?

JR heeft toch niks meer te maken met de specktrum protocollen en dergelijke?

Laatst bewerkt:
Uhm dsmx was misschien een typo.
Maar het nieuwe systeem van JR is toch DMSS en die werken zo ik begrijp enkel met de full size RX en niet met satelieten. of heeft Hy-skyper een DSMX versie?

JR heeft toch niks meer te maken met de specktrum protocollen en dergelijke?
Volgens mij is DMSS (was t neit DSMSS?) voor zowel dsm2 als dsmx.. iig, ik heb afgelopen week een heli gebouwd met zoon r1221 ontvanger, en die was DSM2, het geheel werd bestuurd van af een JR11X... wat dus gewoon bleek te werken.(dacht dat de JR ook het DMSS/DSMSS was..)

Maakt niet uit Walter, als ze dezelfde protocol gebruiken om van de sateliet een signaal te sturen naar ontvanger/vbar zal het wel werken.. het DSM/DSMX/DMSS etc is alles wat door de lucht gebeurd.

maar het punt is dus dat met DMSS je satelieten een 4 aderige kabel hebben (omdat het voor telemetrie wordt gebruikt en wellicht ook voor ontvangen maar waarschijnlijk niet)
Dit zijn de beschikbare DMSS ontvangers
MacGregor Industries Ltd - JR Propo DMSS 2.4GHz Receivers and Remote Antennas
geen losse satelieten die je op de vbar kunt gebruiken dus.
Zoals Uli zelf ook al aangaf in een door mij geplaatste quote is het niet voorlopig niet mogelijk om met de huidige DMSS ontvangers iets te doen als sbus of specktrum satelieten.

Back