JSB/E-flight Blade 400 3d + DX6i

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door PSB, 25 feb 2008.

  1. PSB

    PSB

    Lid geworden:
    20 dec 2005
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Leeuwarden
  2. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Niet met die heli, wel met de verkoper. Ik heb mijn Blade CX2 bij Berlinski gehaald en die voldoet prima. Als de Blade 400 net zo goed of beter presteert ga je je daar geen buil aan vallen.

    Als je ervaringen over de Blade 400 zoekt, heb je meer kans op de fora van de VS als RCGroups.com: The ABCs of Radio Control - Aircraft, Boats, and Cars! en RC Universe features rc cars, rc airplanes, rc helicopters, rc electric planes, rc boats, radio control jets, rc discussion forums, rc classifieds and auctions.

    De Blade is al iets langer uit in de VS, en er is geen importeur van e-flite die ze in nederland verkoopt. Als iemand die wel weet hou ik me aanbevolen want ik zoek me te pletter naar wat reserve lipo's voor mijn Blade CX2.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2008
  3. PSB

    PSB

    Lid geworden:
    20 dec 2005
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Leeuwarden
    Leo alweer bedankt!

    gr.Pieter.


    Mijn andere hobby is het ombouwen van standaard 1:50 trucks naar RC besturing.

    Zie forum> model truckers>RC Daf XF95 1:50.
     
  4. stichke

    stichke

    Lid geworden:
    12 jul 2009
    Berichten:
    4
    Locatie:
    zellik
    hoi,
    ik heb thuis 2 blade's 400 , maar er mee vliegen (en vooral de afstelling) komt maar niet goed
    heb problemen dat de minste beweging van de trottels grote bewegingen voortbrengt
    met men coax is dat gemakkelijker
    hoe kan je de gevoeligheid van de dx6i veranderen???????????
     
  5. Lyrus

    Lyrus Guest

    Msr & dx6i

    Hallo mensen,

    Heb sinds vandaag mijn spektrum DX6I ontvangen en hij doet het prima :D ! Maar kan iemand mij uitleggen voor wat de mixen 1 & 2 dienen ? en hoe dit werkt ?

    MVG Matthias
     
  6. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    De gevoeligheid op de sticks / kanalen...
    In de manual kijken naar Expo instellingen.

    De mixers 1&2...
    Daar kan je kanalen mixen met bepaalde voorwaarden/verhoudingen.
    en daar heb je er twee van.
    Ik heb op mijn DX7 bijv. de instelling van mijn governor toerental (aux) van mijn Trex700N gemixed met de drie flightmodussen.
    En een throttlecut (throttle -10) op een vrije schakelaar gezet om de nitromotor te stoppen.
     
  7. Lyrus

    Lyrus Guest

    Oke dank voor uitleg

    Groeten
     
  8. Lyrus

    Lyrus Guest

    DX6I

    Hallo mensen,

    Heb nu de spektrum DX6i een week in bezit. Bij de instellingen kan je de servo's reverse zetten, maar kan dit ook ingesteld worden als je bv. Rudd D/R van 0 naar 1 zet dat de servos dan in reverse werken en als je terug naar 0 gaat terug normaal ? Dit zou handig zijn als ik met mijn MSR naar mij toevlieg dat niet rechts links is en links rechts, maar gewoon rechts rechts en links links.

    MVG Matthias
     
  9. Grifter

    Grifter

    Lid geworden:
    14 mrt 2009
    Berichten:
    28
    ik heb een blade 400 en ik vind deze stukken beter dan de belt CP V2. De Blade is een behoorlijk goed product
     
  10. mig

    mig Guest

    hallo
    ik zou graag een blade 400 willen kopen maar de verkoper zegt dat ik daar niet mee kan vliegen omdat ik geen enkele ervaring heb met helikopters
    is het echt zo moeilijk om hiermee te vliegen?
    mvg
     
  11. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Als je geen ervarig hebt met heli's is de Blade 400 zeker geen makkie. Als beginnende heli vlieger is een Fixed pitch of een co-axiaal heli een betere instap.

    Als je dan eenmaal de basics goed onder de knie hebt kan je een eens naar een CP als de Blade 400 gaan kijken. Als je kan, oefen dan ook met flightsims als Realflight of Phoenix. Scheelt een hoop echte brokken.
     

Deel Deze Pagina