Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Kan er mij iemand zeggen hoe je een Micro gyro van Ikarus afsteld? Ik heb er één op mijn Zoom 400 staan en die gaat altijd naar één kant of naar de andere kant. Ik krijg hem precies niet goed afgesteld.
Op de gyro sit een stelschroef waarbij gain staat en eentje met setup erbij. U begint met de setup schroef. Als de heli de constant eenkant op wil draaien moet deze in de tegenovergestelde richting draaien net zolang tot de staart netjes recht blijft hangen. Als de gyro steeds te weinig tegenstuurt of te laat reageert moet u de gain schroef wat verder opendraaien hierdoor werkt hij 'gevoeliger" en als dat andersom is juist het tegenovergestelde. Ik heb geen ervaring met deze gyro maar volgens mij weet ik eigenlijk wel zeker wink dat alle gyro's het zelfde werken tenzij de gain via de zender wordt geregeld. Misschien moet u alsnog even verder vragen want ik ben ook zeker niet de expert :wink: :lol:
Het verhaal hierboven klopt enigzins wel maar het hangt er ook van af of de Giro voorzien is van HaidingHold. Als dit niet het geval is zal de heli altijd een beetje willen wegdraaien. dit komt door de accuspanning. naarmate deze lager wordt zal de heli dus wegdraaien. bij een volle accu kan dat dus de ene kant op zijn en bij een lege de andere kant.
Ik vlieg zelf ook met een zoom maar met een GY401 Giro waarbij ik de HH op de zender kan uitschakkelen. Als je zonder HH draait zal je staart een bepaalde druk moeten kunnen leveren in hover stand. als je giro goed staat moet je mischien je hekbladen iets meer of minder hoek geven zodat hij recht hovert.