Juiste keuze gemaakt?

• Topicstarter Topicstarter Niels Zwolle
  • Startdatum Startdatum
N

Niels Zwolle

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw in het RC wereldje.
Ik heb afgelopen week de keuze gemaakt voor een Tamiya Nitro Thunder.

De auto had wat werk. Hij was altijd gestart dmv een startbox en had geen trekstart. Er zat een imbus bij het vliegwiel los. Wel was hij recent helemaal afgesteld.

Ik heb er nu zelf een trekstart opgezet. Had even wat voeten in de aarde omdat er nogal wat dolgedraaide imbussen zaten aan de ophanging van het motortje maar het is gelukt!

Het was eigenlijk direct starten en lopen en na wat zoeken naar het juist terug plaatsen en afstellen van het gasmechanisme was het al vrij snel lekker rijden!

Ik kan best een beetje sleutelen maar van de inhoud van de auto enz heb ik weinig verstand. In mijn ogen ziet het er degelijk uit. Tandwielen enz zijn van aluminium en geen plastic.

Tot op heden ben ik er blij mee en ben dus ook zeer benieuwd of ik volgens de kenners een beetje een verstandige auto heb gekozen.

Gr. Niels

Altijd leuk dit soort vragen, eerst kopen en dan op minimaal 2 fora vragen als de aanschaf goed geweest is.

Je hebt 2e hands gekocht en je motortje loopt goed, dat is in ieder geval een dikke pluspunt want 2e hands geeft meestal problemen met de motoren (ook vaak DE reden dat die weg moet).

Ja, Tamiya maakt hele leuke auto's maar de mening over hun brandstof auto's zijn verschillend, het negatieve punt is vooral dat het te veel plastic is voor een brandstof model. Aan de andere kant blijkt in de praktijk het redelijk goed te werken.

Back