Juiste motor Robbe Moskito Basic

• Topicstarter Topicstarter baggio
  • Startdatum Startdatum
B

baggio

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een geschikte motor voor mijn Robbe Moskito Basic. Deze moet uiteraard goed passen in het model en hier goed geschikt voor zijn. Tevens moet er een uitlaat bijzitten en mag het niet te duur worden. Ik wil de helikopter die ik nu he namelijk gebruiken om mee te leren vliegen en als ik dat onder de knie heb een mooi model kopen. Nu heb ik op Conrad.nl de volgende motor gevonden (zie link hieronder).

Conrad.nl

Kan iemand mij vertellen of dit past en gaat werken?

Alvast bedankt,

Groeten Bart

Hoi Bart,

de ASP motor is op zich geen slechte motor.
Er zijn wel twee kantekeningen en die zijn;
- de uitlaat die erbij zit is ongeschikt voor heli gebruik, koop een zimmermann.
- de carburateur is niet erg zuiver, dus kan je problemen krijgen met de afsteling
en hier is maar een oplossing voor en dat is brandstof nemen met veel nitro.

Pas goed op dat je met deze goedkope motor niet terecht komt in "verkeerde bezuiniging".

Gr Frans.

Ik heb een moskito gevlogen met een OS 46 , Prima motor , koop een GOEIE motor en geen prutding .
Een asp is leuk , maar haalt t vermogen niet van een OS , en een moskito is nou niet bepaald de lichtste heli .
Ook heeft os motoren zonder uitlaat te koop , ik had er een bocht op met een lange pijp onder de staart .
Zeer stil , en liep erg mooi .

frans laurijsen zei:
Pas goed op dat je met deze goedkope motor niet terecht komt in "verkeerde bezuiniging".

Daar slaat hij de spijker op z`n kop ! Als je al ervaring hebt met het juist afstellen van motoren kun je best plezier hebben aan die motor.

Dit soort motoren doen het best op vliegtuigen, daar worden ze ideaal gekoeld door de prop.

In een heli wordt hij zwaar belast en niet ideaal gekoeld. Daarvoor heb je een goede motor nodig die daar tegen bestand is.

Ik zou het gewoon proberen ! Wel oppassen dat hij niet 1x overhit raakt.

Als ik je een tip mag geven zal ik dan voor een Thundertiger PRO50H(R) gaan.
Deze is speciaal voor helicopters zoals een Raptor 50.

b_2379.jpg

http://rcheliparts.nl/Thundertiger-PRO50H_R_--N_art_2379.php

Deze kost ook maar 69,95 euro

Scheelt je weer 10 euro ;)

Bedankt voor de antwoorden alvast.

De Thundertiger ziet er naar mijn idee ook goed uit. Iemand enig idee of hij ook daadwerkelijk in een Moskito Basic past?! En nog iemand tips betreft een goede geluidsdemper?

Groeten Bart

Hoi Bart
Let wel op de lengte van de Krukas.
Zover ik weet moet er in een Robbe Moskito een motor met een langekrukas .
Bij ons op de club vlogen ze meestaal met een webra 50 gt op nul procent nitro.

Alle waar voor zijn geld...
Een OS motor is altijd goed,
en een Thundertiger als je mazzel hebt,...
Er komt weinig in de buurt kwalitatief bij een OS,
Koop een goeie motor en geen prutding... is volgens mij al eerder geroepen :|

Eric.

Back