Jullie mening over deze boot.

• Topicstarter Topicstarter Boss-racing
  • Startdatum Startdatum
B

Boss-racing

Guest
Hallo,

Ik zag mij Quartel een boot op de website maar er stond verder niet veel info bij. Ik zou willen weten wat voor prestaties deze boot levert , wat voor motor erin zit en of hij niet met 2 motors stuurt.

Het gaat om deze boot Quartel Modelbouw B.V.

Groeten Boss

hey,

Het bootje in je link is oorspronkelijk een model van carson,
hij wordt aangedreven door een 540-model motor en met de prop onder de boot,

het voldoet voor zijn functie, maar als je hem wilt opvoeren (want standaart gaat hij niet echt hard), is het niet erg handig. Volgens mij is de boot ook iets te groot voor dat model motor.

anyway, hier heb je een site waar meer info staat
BananaHobby - 32" Red Gallop 2 Radio Remote Control Electric EP RC Racing Speed Boat

Laatst bewerkt:
Oke dankjewel voor de reactie, Wat versta je onder niet egt snel?
Ik ben een aquacraft reef racer gewend. Hij moet op zijn minst deze snelheid kunnen evenaren.
Er staat 30 miles an hour, 50(km/h) Dit moet ik met een dik pak zout nemen denk ik.

Maar na een tijdje bijvoorbeeld een Brushless motor. Zou dit een optie zijn?

Gr Boss

de boot is 81 cm lang dat is veel te lang voor een 540 motor ik zou wat meer spenderen en dan wat fatsoendelijks kopen voor 20-30 euro meer of ja
echt iets goeds krijg je niet voor onder de 200 als je nieuw koopt he.

ik zo bij 81 cm denken om een 700speed motor te plaatsen dan heb je wel
een redelijke snelheid met deze romp
maar zou een catamaran kopen als je er van houd staat op de zelfde site ook te koop voor 10 euro meer en dan nog een snelle motor voor erbij die heb je voor +- 30 euro.

mvg,

virgil

hey boss,

hier heppie een filmpje hoe hard hij vaart:

V2i10Iiu6Q4[/media] - Hydro R8 Remote Controlled Speedboat

oordeel zelf;)

voor brushless vind ik heb niet echt geschikt, ik zeg niet dat het niet kan, maar aangezien de boot van plastic(ABS?) gemaakt is, het is vrij zwak en als er ergens tegen aan vaart is hij erg beschadigd.

Zelf heb ik een gecko gehad, was er lekkr mee aan het raggen tot ik een pvc-buis uitstekend uit de kade te laat zie en er volgas overheen sjees, hij vloog iets van 4 meter, maar geen barst te zien!

mgv, jacco

Laatst bewerkt door een moderator:
Over de snelheid ben ik wel tevreden (als je naar nog meer filmpjes van deze boot kijkt.)

En een chinese sportmotor kost tegenwoordig ook bijna niks.
Ik had er een in mijn tamiya tl-01 zitten.

Ik kijk vanzelf wel waar ik op uit kom

met brushless en lipo krijg je trouwens zoiets
[media=youtube]-PN7efL5xCw[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vind het maar speelgoed heeft geen snelheid en lijkt me te
eenvoudig om mee te varen.
ik zou toch iets meer uitgeven en meer snelheid hebben

gr

hallo boss (is het trouwens je echte naam?)

als je goed naar het filmpje kijkt, zie dat deze de prop achter de romp heeft gehangen. Deze man heeft hem waarschijnlijk compleet verbouwd.
dit kun je ook zien door de spray achter de boot.

net wat virgil zegt, ik zou iets meer uitgeven dan heb je kwalitatief betere boot. Wat is je budget?

'k weet niet of voor deze boot veel reserve onderdelen te krijgen zijn.

Ik moet sowieso nog even sparen maar ik vind dit wel een leuk bootje.
Ook heb ik zelf een keer een rc schip gebouwd dus eventueel ombouwen enz enz. is voor mij niet zo'n grote moeite.

En qua reserve onderdelen.
Als mijn Ontvanger/regelaar kapotgaat dan vervang ik die gewoon voor een goede in plaats van zo'n enorme printplaat.

ja Boss Priester is mijn egte naam :worship:

Hey,

Mijn eerlijke mening:

zijn geld absoluut niet waard. de 50km/u mag je door 2 delen, dan heb je ongeveer de snelheid.

die brushless versie is omgebouwd naar oppervlakteaandrijving, anders krijgt hij nooit een spray. (Oeps iemand was al eerder:P)

gewoon niet doen en doorsparen/wat meer geld uitgeven, zul je een stuk meer lol aan beleven.

Kijk anders ook is rond naar 2e handsjes, is vaak een goedkope manier om aan een leuke boot te komen. als je niet weet of iets iets is dan kun je altijd eventjes en linkje plaatsen, kunnen wij er ook over oordelen.

Groetjes,

Jelmer

furiosnl heeft groot gelijk het is echt een miskoop
ik wilde het al niet zo zeggen om hem helemaal af te kraken
maar zou zeker iets meer uitgeven en 1 goede en snele boot hebben dan
10 niko bootjes.

gr

als ik genoeg geld heb zal ik wel even kijken bij de lokale modelbouwzaak.

Weten jullie trouwens wat over de aquacraft deep vee 27 brushless?
Ik zie hem in nederland voor rond de 400 euro te koop maar in amerika kan ik hem bestellen voor 250 dollar excl. verzendkosten...
Weet een van jullie anders een bootje voor rond de 200 euro RTR?

Gr Boss

Als je voor $250,00 een boot uit Amerika wilt aanschaffen, kun je net zo goed eentje direkt uit het land waar ze gemaakt worden halen, namelijk China.

De Super Vee 27 zul je er (nog) niet kunnen krijgen, dat zal Aqua Craft wel hebben afgeschermd, maar in die prijsklasse zijn er zat boten te vinden.

Hier bijvoorbeeld:
R2hobbies.com - RC Boats, Electric Powered Boats

De meeste boten komen met hardware en een motor, regelaar, batterij en zenderset moet je er nog bij kopen (of de spullen gebruiken, die je al hebt).

Groeten, Jan.

jelmer en boss,

als je naar onderen scrollt staat er een tabel met wat er bij zit,
hij is helemaal kompleet met regelaar, motor, servo. Je kan voor de versie zonder zender/ontvanger kiezen, en dan je je eigen zender/ontvanger plaatsen en dan is hij helemaal RTR.

let je wel op dat het een klein bootje is, kwee niet welke ontvanger je hebt, maar houd het gewicht in de gaten!

Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen ontvanger. De oude is waarschijnlijk kapot omdat mijn oude boot gezonken is.

Maar bij conrad heb je een goedkope ontvanger.
Kan je elke ontvanger gebruiken?
En wat is een 2 channel mini cat?
Als ik hem dan zou kopen ga ik ermee naar de modelwinkel om daar alles in een keer goed te regelen zodat ik niet met een te zwaar belaste regelaar of dergelijke vaar

Hey,

@Jacco15 en Boss:sorry dit heb ik over het hoofd gezien, mijn excuses:oops:

@boss: scrol eventjes naar beneden bij die boot, er staat duidelijk bij dat er een lipo in zit. je hoeft er helemaal niets meer in te zetten, alleen maar een zender en een ontvanger en dat werkt hij.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt:
Back