Jumper R1 naar SPP module.

Discussie in 'Model elektronica' gestart door pompebled, 4 jun 2021.

  1. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.683
    Locatie:
    Sneek
    Ik heb de Jumper R1 en twee verschillende converter printjes, waarvan ik er eentje aan de Jumper wil koppelen.
    1) https://nl.aliexpress.com/item/33060168390.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d3hS7GN
    2) https://nl.aliexpress.com/item/4000075109148.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d3hS7GN

    De Jumper komt met een kabelboompje en de aansluitingen die ik snap, kan ik gewoon aansluiten aan de corresponderende soldeereilandjes van 1) , te weten: GND, VCC, SBUS.
    Maar dan houdt ik S PORT en RSSI over, blijven die ongebruikt, of soldeer ik die ergens anders?

    Bij 2) zit ik behalve GND VCC en SBUS, met hetzelfde euvel.

    Wie kan me vertellen wat waar aangesloten moet worden?

    Groeten, Jan.
     
  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.683
    Locatie:
    Sneek
    Niemand?
     
  3. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.291
    Locatie:
    Boskoop
    Ik ben geen expert, maar s.port en rssi hebben te maken met telemetrie in/uitgangen, en die hebben volgens mij niets te maken met jouw converter bordjes, Alles wat je daarmee kunt is een ppm- of s.bus-signaal omzetten in pwm ("gewone") servo aansluitingen.
    Dus gewoon niet aansluiten en proberen zou ik zeggen.
     
  4. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    De beschrijvingen van de artikelen die jij noemt op Aliexpress zijn minimaal.

    Maar de aansluitingen die jij gemaakt hebt zijn voldoende. De S.port is voor telemetrie en de RSSIC geeft waarschijnlijk een variabele spanning af als indicatie van de ontvangssterkte.
     
  5. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.683
    Locatie:
    Sneek
    Goed, laat ik ze eerst los.

    Echter, de Jumper R1 kan dus de ontvangststerkte aangeven en mijn TX16S kan daarmee uit de voeten, getuige mijn andere ontvangers die ook RSSI terugmelden.
    Maar dan moet die draad natuurlijk wel ergens aan vast, toch?

    Groeten, Jan.
     
  6. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Nee voor het aangeven van die RSSI waarde goef je hem niet ergens aan te verbinden. Die RSSI waarde wordt in de ontvanger bepaald en terug gestuurd naar de zender.

    Die externe RSSI aansluiting is denk ik eerder bedoelt voor een flight controller op een multicopter bijvoorbeeld zodat je die kan programmeren met return to home als de RSSI te laag wordt.

    Of om de RSSI waarde aan te geven op een beeldoverlay van het videosignaal
     
  7. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.291
    Locatie:
    Boskoop
    Komt soms uitstekend van pas bij een crash in hoog gras of struikgewas (zoals bij mijn club, een en al distels, brandnetels en struiken...:eek:)
    Ronddraaien met je zender voor je totdat de rssi foutmelding het hoogste percentage laat zien, of zelfs helemaal wegvalt (omdat je lichaam de uitzending verstoort), en je weet dat je ontvanger ergens recht achter je moet liggen.
    Vandaag persoonlijk mogen ervaren..:(:)
     
  8. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.683
    Locatie:
    Sneek
    Goed, weer wat geleerd.

    Groeten, Jan.
     

Deel Deze Pagina