Jumps buggy???

Merk en type gebonden, afhankelijk van de skills van de bestuurder, en mogelijk afhankelijk van de bouw van de schans, rijsnelheid, earodynamica, van kap, gewichtsverdeling, oppervalk bodemplaat, diameter banden, type aandrijving, motor, en accus, en vertanding, kan je zo ongeveer zeggen, dat alles goed gaat, en ik ben vast nog wel een aantal factoren vergeten....

tot het breekt is dan de korte antwoord...

Volgens mij is een buggy gemaakt om zo snel mogelijk te "rijden". Voor het bereiken van grotere hoogtes moet ik je verwijzen naar het forum van de modelraketten.

Heb het net geprobeerd. Heb de buggy tegen de grond geduwd en dan losgelaten en die springt niet!
Hoop dat hij niet kapot is... :-).

Nee, hoever een buggy springt hangt van veel factoren af. De vorza op 6s spingt op een schans met een hoogte van 0.5m en een hoek van om en bij de 35° een 8 meter.
Op 4s lipo's springt deze een 5-tal meter. Alle afstanden zijn geschat he.

Maar eigenlijk is het een domme vraag...

Mijn afstanden zijn trouwens zelf getest met 2 vorza's (een op 6s en een op 4s lipo).

Maar nogmaals, je koopt een buggy niet om enkel verre sprongen mee te doen. Een buggy dient om te racen. Het springen is iets wat erbij komt kijken.

Om ver te springen kan ik ook nog wel een truggy aanraden. Deze is veel stabieler en makkelijker te controleren in de lucht door de grotere wielen.

Dank er is teminste iemand die me serieus neemt
Je vraagt er ook om met zo'n topics.

Als je 100 rijd spring je verder dan wanneer je 10 rijd.
Met een schans van 1 meter spring je verder dan een schans van 10 cm.
Met een buggy van 3kg spring je verder dan een van 30kg met eenzelfde snelheid.

Snap je niet dat je een vraag stelt waar geen eenduidig antwoord op te vinden is. Waarom wil je het uberhaupt weten?

Met nitro heb ik nog wel aardige resultaten gehaald met een zelfbouw schans. Dat was 5 tot 6 meter hoog, en 12 meter ver.....

Met de sav kwam ik wat minder hoog...

Filmpje:
http://members.home.nl/elmo/fuji602z/RC/schanstest/31072007007.avi

11xray.jpg

27-01-2008%2014.jpg

Overigens, nooit slechte landingne gehad....
Dus ok geen schade...

[mod]
Ook al vind je dit een waardeloos topic, (of zinloos met een hamer smilie)je kan het best even op een andere manier brengen! Dingne als -1, en zo ben ik NIET van gediend, en valt bij mij onder trollen, en rellen. Vindt je het topic niets?, REAGEER DAN NIET! of doe een topic report.

En als er al een aantal mensen gezegd hebben dat het niet echt een zinnig topic is houd je wijs, en leg er dan GEEN schepje bovenop.. De toon is al gezet, en met zon reply word het er niet beter van!
[/mod]

Aardige air heb je daar!!

Topics als deze vind ik dermate nutteloos dat ik niet snap dat ze niet per direct worden verwijderd. De TS geeft geen info what so ever ... hoe moeten wij dan helpen.

Mja, ik zeg al niets meer op deze nutteloze verspilling van mijn bandbreedte.

ps. recent kreeg ik een pb van een MOD dat ik niet altijd topic report moest gebruiken vandaar dat ik het niet meer doe.

Als ik nog eens naar een Bmx parcour ga , zal ik eens filmen hoe ver en hoog je met een vorza geraakt. Gewoon springen en hopen dat je goed neerkomt:)

@ SII ; ik had die jump echt zo graag wille zien:p

Heb je die uber jump gezien van Nard met z'n Savage? Zo ver was het, alleen nog hoger.
2e keer dat ik probeerde was de lipo bijna leeg en ik kwam net te kort. Op het rechtervoorwiel geland tegen de helling op. Draag arm was helaas stuk :(

even offtopic (zonde om een nieuw draadje aan te maken)

motor warm
ESC koel
lipos koel

dit is op een 10t pinion en 44t spur

zou ik dan naar 13t pinion over gaan???

Back