Junior S (graupner) vraag

Hallo,
Ik heb een junior S van Graupner. Ik zie in de handleiding aangegeven hoeveel de rolroeren moeten uitslaan maar niets over hoogte- en richtingroer. Wat, hoeveel mm houden jullie aan?

Laatst bewerkt:
Ik had meerdere vragen in mijn bericht maar heb die maar gewist (gezien het aantal reakties). Deze laatste zou misschien toch door iemand beantwoord kunnen worden dus die laat ik maar even staan.

Zo uit het hoofd schat ik 30-45 graden aileron uitslag. Ik kan het wel exacter checken als je wil, maar hiermee zal-ie goed vliegen.
Sorry ik zie dat het je om hoogte en richting gaat... dat moet ik even bekijken. Richting gebruik ik eigenlijk zelden...
Moet nu even weg, zal later vanmiddag de uitslagen bekijken.

Ik had meerdere vragen in mijn bericht maar heb die maar gewist (gezien het aantal reakties). ...
Gezocht op discussies met junior in de titel en binnen het 'vlieg' subforum. Ik vond er 23 waarvan 6 over Junior S gingen, daar zal het vast wel in staan. Eventueel daar ook vragen, zit je dichter het vuur.

Zoeken op de combinatie junior AND s is helaas niet mogelijk, zoektermen moeten minstens 4 karakters lang zijn. Of je moet http://www.ixquick.nl/ned/advanced-search.html gebruiken , die kan wel op minder dan 4 karakters zoeken. Wel opgeven binnen welke site je wilt zoeken, in dit geval dus MBF.

Laatst bewerkt:
Ron, ik kan me niet herinneren dat de roer uitslagen van de Junior s ooit ter sprake kwamen... :-)

In elk geval: hoogteroer 1 cm uitslag naar beide kanten, richtingsroer 2 cm naar beide kanten (gemeten op het breedste deel, bij de punt).
Komt allemaal niet op een millimeter meer of minder aan hoor.

OK, hardstikke bedankt.
Dan stel ik dat in als basis.
Als je de rolroeren beide omhoog zet, heb je dan ook wat op het hoogteroer geprogrammeerd of stuur je dat gewoon met de knuppel uit.

Eerder deed ik dat zelf met de knuppel, tegenwoordig heb ik het ingeprogrammeerd.
In feite gaat een toestel waarbij je remkleppen of zo aktiveert, van zichzelf al wat sneller vliegen, maar omdat door die aileronstand in feite een stuk vleugel weg is is het wel rustig om nog wat extra snelheid te maken.

Back