JUNIOR SPORT PLUS

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met de JUNIOR SPORT PLUS van Graupner?

Is dit een makkelijk te vliegen zwever?

Ik heb weinig ervaring met zwevers.

Alvast bedankt voor jullie reaktie.

Ferry

Ik heb hem wel eens zien vliegen. leek me best goed te doen.. Maar waarom niet eerst een 2 kanaals zwevertje? Of bedoel je met "weinig" ervaring dat dit je tweede gaat worden? Dan zie ik er geen problemen in.

Volgens mij is de Junior Sport + een zwever die alleen met hoogte en richting gestuurd wordt en is de + bedoeld om aan te geven dat de motor er bij zit.

Je zou eens kunnen zoeken op het forum naar Junior Sport, want er is al meer over geschreven.

Het is al een wat ouder ontwerp en het is jammer van de vrij zware kunststof romp, maar het is echt een prima zwever, waar niet alleen een beginner veel plezier aan kan beleven.

Trouwens als je geen problemen hebt in Duitsland je boodschappen te doen, zou ik eens bellen met Hobby-Land. Op de beurs zag ik dat hij de Hobby-Hawk, 2,5m volledig epoxy electrozwever bestuurd over hoog en richting verkocht voor € 150,-. Dit is dus echt een hele mooie zwever voor dat geld. En er kan dezelfde besturing/motor in als in de Junior Sport.

Succes.

De enige ervaring die ik heb is dat ik vaak met de zwever van mij neef heb gevlogen (2 kanaals) en ik wil een zwever hebben waar ik de komende tijd mee vooruit kan.

Ik vind het zonde om een 2 kanaals zwever te kopen waar er voor mijn idee geen uitdaging meer in zit.

Ow sorry, ik dacht dat ik er laatst een gezien had van 2,5 meter met ailerons.
Een leuke 2 kanaals zwever is altijd leuk om erbij te hebben ;)

Pascal,

ik heb er zelf een. 2 meter electrozwever met alleen richting- en hoogteroer.
Speed 600 erop met vertraging en dan vliegt ie best leuk.
Aardig om erbij te hebben.

Groetjes van moi. (tot woensdag)

Jullie moeten me toch eens uitleggen waarom dit soort zwevers leuk zijn om erbij te hebben. Zweven met een 2-as gestuurd model is net zo leuk als zweven met een klappen/flappen-zwever. De trim- cq. afstelopties zijn misschien minder, maar het zweven, zoeken naar thermiek, is er niet minder spannend/spectaculair onder.

Voor wie goed oefend met het zweven zal volgens mij ontdekken dat dit de meest spannende en uitdagende vorm van modelvliegen is. Niet zo zeer om te zien, maar deste meer om te doen.

(Zaterdag ging mijn hotliner nog geweldig met de thermiek mee omhoog, tot dat ik hem bijna niet meer zag, gelukkig is hoogte afbouwen met zo´n ding geen punt.)

2 of 3 assen............?

Doe jezelf een plezier en bel even met Hobby Land. Mijn Hobby Hawk is vorig jaar op Hemelvaartdag verloren gegaan. Ik heb hem vervangen door een heeeeele dure schaalzwever, maar die haalt de prestaties van de 2-as gestuurder Hobby Hawk niet. En € 150,- is écht een koopje voor dat ding. Als mijn spaarpot weer gevuld is doe ik het zelf. :wink:

Eelco,

het is echt niet de bedoeling om denigrerend over te komen. :?
Voor alle toestellen heb ik respect. Van werpzwevertje tot straaljager.
Echter, mijn persoonlijke voorkeur gaat naar motortoestellen.
Vandaar dat ik zei: 'leuk om erbij te hebben'
De Junior is een heel leuk toestel. Met wedstrijden zal ie nooit prijzen winnen. Maar vliegen doet ie uitstekend.
Als ik naar het veld ga, neem ik vaak een motortoestel mee. En nog een Parkflyer. En in de loop gris ik dan ook wel eens de Junior mee. :)
Dat bedoel ik er dus mee.

Veel vliegplezier met de Junior.

Groeten van Frank

Ooo Oké :wink: Ik was me ook van geen kwaad bewust. Wilde vooral aangeven dat zweven het zweven leuk maakt en niet zo zeer de keuze tussen wel of geen rolroeren.

Het belangrijkste voordeel van een rolroerzwever is, vind ik persoonlijk, dat je de rolroeren bij de landing kunt gebruiken om het ding naar de grond te krijgen. Tijdens het vliegen heb ik ze nooit gemist. :wink:

Ferry zei:
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met de JUNIOR SPORT PLUS van Graupner?

Is dit een makkelijk te vliegen zwever?

Ik heb weinig ervaring met zwevers.

Alvast bedankt voor jullie reaktie.

Ferry

ervaring, niet met dit toestel maar,
2 clubleden hebben er mee leren vliegen,
het is geen "echte" thermiek kist
maar een prima toestel en makkelijk te vliegen
de standaard motor zal een keer opgaan.
makkelijk te vervangen door een sp600
en neem een goed prop.
de standaard propjes bij arf zwevers zijn vaak
niet de beste

het is geen "echte" thermiek kist

Nee nou wordt ie mooi, nee nou wordt ie fraai :wink: Kmoet toch echt even op de bres voor dit model.

Ik heb er twee gehad. Met Speed600 met 2,8:1 vertraging en bijpassende prop (blauwe letters/witte prop) gaat ie heel goed omhoog.

Daarna doet het prima in de thermiek! Vluchten van een half uur zonder zonder al te veel problemen mogelijk, maar een clubgenoot van mij, met veel gevoel voor het zweven, zet het ding soms neer omdat hij er genoeg van heeft, van het vliegen dan. Meestal is er op zo´n moment tussen de 45 en 60 minuten verstreken.

Wat is dan wel een ´echte´ thermiekzwever. Een hele lichte? Wil je alleen met windstil weer vliegen. De Junior Sport doet het in ieder weerstype tot en met windkracht 3/4 goed. Het Eppler205 profiel glijdt lekker door.

Als je nou zou zeggen, uitstekende 2-as gestuurde all-round zwever voor niet al te veel geld, met een ietwat verouderde plura-romp, maar hele mooie lichte vol balsa beplanke vleugels..........

:D Bovenstaande is heel vriendelijk bedoeld :D :wink:

Ik ben alleen gaan twijfelen tussen de junior en de cumulus 2000, het voordeel van de laatste is dat ze bij de club er ervaring met dat model hebben.

Dus misschien wordt het wel de cumulus 2000

Nog bedankt voor jullie reakties :lol:

Hi,

junior sport Plus: Versie van junior sport met aileron ! je kan hem kopen in 3 versies (met motor, met servo's in vleugel, zonder servo en motor).

In de meeste rc blaadjes (MRA ed) wodt deze vlieger als een zeer goede en degelijke rustig zweeftoestel omschreven.

Ik heb zelf leren vliegen met de gewone versie zonder aileron.

De cumulus is iets fragieler.

de standaard motor zal een keer opgaan.
makkelijk te vervangen door een sp600
en neem een goed prop.

Was is er mis met de cam props van graupner ? Met de "sport" motorisatatie en de 8x4.5 cam prop gaat hij 5 tot 6 maal naar boven met een 7 cellen rc2000 pack.

Ga eens kijken op www.graupner.de

Joggerke[/b]

Back