JUNIOR SPORT PLUS

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met de JUNIOR SPORT PLUS van Graupner?

Is dit een makkelijk te vliegen zwever?

Ik heb weinig ervaring met zwevers.

Alvast bedankt voor jullie reaktie.

Ferry

Ik heb hem wel eens zien vliegen. leek me best goed te doen.. Maar waarom niet eerst een 2 kanaals zwevertje? Of bedoel je met "weinig" ervaring dat dit je tweede gaat worden? Dan zie ik er geen problemen in.

Volgens mij is de Junior Sport + een zwever die alleen met hoogte en richting gestuurd wordt en is de + bedoeld om aan te geven dat de motor er bij zit.

Je zou eens kunnen zoeken op het forum naar Junior Sport, want er is al meer over geschreven.

Het is al een wat ouder ontwerp en het is jammer van de vrij zware kunststof romp, maar het is echt een prima zwever, waar niet alleen een beginner veel plezier aan kan beleven.

Trouwens als je geen problemen hebt in Duitsland je boodschappen te doen, zou ik eens bellen met Hobby-Land. Op de beurs zag ik dat hij de Hobby-Hawk, 2,5m volledig epoxy electrozwever bestuurd over hoog en richting verkocht voor € 150,-. Dit is dus echt een hele mooie zwever voor dat geld. En er kan dezelfde besturing/motor in als in de Junior Sport.

Succes.

De enige ervaring die ik heb is dat ik vaak met de zwever van mij neef heb gevlogen (2 kanaals) en ik wil een zwever hebben waar ik de komende tijd mee vooruit kan.

Ik vind het zonde om een 2 kanaals zwever te kopen waar er voor mijn idee geen uitdaging meer in zit.

Ow sorry, ik dacht dat ik er laatst een gezien had van 2,5 meter met ailerons.
Een leuke 2 kanaals zwever is altijd leuk om erbij te hebben ;)

Pascal,

ik heb er zelf een. 2 meter electrozwever met alleen richting- en hoogteroer.
Speed 600 erop met vertraging en dan vliegt ie best leuk.
Aardig om erbij te hebben.

Groetjes van moi. (tot woensdag)