Jullie moeten me toch eens uitleggen waarom dit soort zwevers leuk zijn om erbij te hebben. Zweven met een 2-as gestuurd model is net zo leuk als zweven met een klappen/flappen-zwever. De trim- cq. afstelopties zijn misschien minder, maar het zweven, zoeken naar thermiek, is er niet minder spannend/spectaculair onder.
Voor wie goed oefend met het zweven zal volgens mij ontdekken dat dit de meest spannende en uitdagende vorm van modelvliegen is. Niet zo zeer om te zien, maar deste meer om te doen.
(Zaterdag ging mijn hotliner nog geweldig met de thermiek mee omhoog, tot dat ik hem bijna niet meer zag, gelukkig is hoogte afbouwen met zo´n ding geen punt.)
2 of 3 assen............?
Doe jezelf een plezier en bel even met Hobby Land. Mijn Hobby Hawk is vorig jaar op Hemelvaartdag verloren gegaan. Ik heb hem vervangen door een heeeeele dure schaalzwever, maar die haalt de prestaties van de 2-as gestuurder Hobby Hawk niet. En € 150,- is écht een koopje voor dat ding. Als mijn spaarpot weer gevuld is doe ik het zelf. :wink: