Junkers J-52 Trimotor.

Hoi Modelbouwers.

Heb mijn zinnen gezet op dit toestel.

http://
Junkers-52 van Graupner.

Iemand ervaring met dit toestel?
Graag je bevindingen hiervan.

Johan.

Laatst bewerkt:
Johan,

dit is mijn toestel. Je mocht mij ook gerust vragen stellen hierover hoor, ik bijt niet... :-)
Je verwacht misschien dat ik je leugens zou vertellen om er van af te geraken, maar mensen weten dat ik niks zou verkopen wat niet juist is.

Dus, kom maar op met je vragen, dan probeer ik ze allemaal zo goed mogelijk te beantwoorden.

Wat ik je al kan vertellen :

1. Het is geen speedmodel, het is om rustig te vliegen.
2. Hij is aangedreven met 3 Speed 400 BRUSHED motoren.
3. Hij wordt gevlogen met 2S1P 4500 mAh lipo's. 3S Zal ook mogelijk zijn, maar dan gaan je motoren er sneller aan.
4. Hij is nooit gecrasht.

Nog vragen, kom maar op ... :-) :-)

P.S. Ik heb er al op vele meetings mee gevlogen, dus veel mensen hebben hem al gezien. Ik hoop dat er zulke mensen ook reageren...

Groetjes,

Davy

Hoi Davy.

Sorry, had niet de link gelegt met uw naam op E-bay en hier op het forum.
Heb op E-bay een vraag geplaatst.

Het heeft zeker niets te maken met niet geloven wat u verteld, meer met hoe de bevindingen zijn met dit toestel tijdens het vliegen, wat u mij natuurlijk ook kon vertellen.
Maar ik hoor het ook graag eens van anderen,

Ben nogal een tweifelaar geworden op gebied van kopen.

Groetjes.
Johan.

Johan,

geen probleem hoor. :-)
Ben jij op Ebay "Joske.0469" ? Zo ja, dan had ik je vraag op eBay wel zien binnenkomen tijdens mijn klantendemo vanmorgen. :-) :-) Maar ik wou pas vanavond daarop antwoorden omdat het nogal een "moeilijke" vraag is... :-) En ik wou de tijd nemen om er op een eerlijke en goede manier op te antwoorden.

Sowieso vind ik dat je anderen moet vragen naar hun bevindingen. Alleen heb ik nog nooit iemand zien vliegen met zulk toestel, dus of er veel mensen meer kunnen vertellen, dat weet ik niet.

Ik begrijp heel goed dat je een twijfelaar bent geworden op gebied van kopen. Zeker met alle negatieve dingen die tegenwoordig op Internet gebeuren.

Van waar ben je ergens ? Ik zou anders voorstellen dat ik het toestel voor je voorvlieg ? Dan kan je dadelijk zien welk vlees je in de kuip hebt ?

vriendelijke groeten,

Davy

Hoi Johannes,

Op de schaalmeeting dit jaar in Oss heb ik de Junkers Ju52/3M zien vliegen en Davy ontmoet:

IMG_8027.JPG

Vloog zijn rondjes zoals een Ju52/3M doet. Net kistje met een mooi rustig en realistisch vliegbeeld! Succes met je keuze,

Groeten, Ramses

Johan,

je hebt PBtje terug.
Als je trouwens het hele bouwproces wil volgen en ALLE foto's die ik er ooit van heb ontvangen (van verschillende meetings) wil zien, dan kijk je best even hier

Groetjes,

Davy

Van Schouder gewisselt.

Dit mooie toestel door velen gekend is van eigenaar veranderd.
Met dank aan Davy dat ik in de gelegenheid was dit aan te kopen.
Het zal wel nog even duren voor de eerste vlucht niettegenstaand het al vliegklaar staat.
Het is te mooi om mee te gaan wildvliegen in een weide met te hoog gras.
Wachten op de vliegclub dus.
De stroomvoorziening gebeurd met een Lippo 2 cel 5000, ondertussen heb ik ook reeds het plan van de Junkers van Graupner en bij kontrole ligt het CG korect met neus lichtjes omlaag.
Nogmaals dank Davy, je naam zal steeds met het toestel genoemd worden.
Ere wie ere toekomt.

Johan.

Met dank aan Davy dat ik in de gelegenheid was dit aan te kopen.
Het zal wel nog even duren voor de eerste vlucht niettegenstaand het al vliegklaar staat.
Het is te mooi om mee te gaan wildvliegen in een weide met te hoog gras.
De stroomvoorziening gebeurd met een Lippo 2 cel 5000, ondertussen heb ik ook reeds het plan van de Junkers van Graupner en bij kontrole ligt het CG korect met neus lichtjes omlaag.

Johan, ik ben blij dat je er mee gelukkig bent. Ik hoop alleszins dat je even lief voor de Tante Ju gaat zijn als dat ik er voor was. Vlieg hem idd niet kapot enkel maar door een slecht veld. Neem je tijd en doe rustig aan. Ik wacht wel op nieuws over de eerste keer... :-)

Ben blij dat je ook het plan hebt gevonden. Scheelt mij een zoektocht naar onze zolder... :-)

Groetjes,

Davy

Hoi Davy.

Zal tante Ju zeker koesteren en geen gekke dingen mee gaan doen.
Het hoort op een vliegclub thuis waar het gras kort is afgereden.
Mogelijk de eerste vlucht in Tielt Winge aan de sporthal.
Daar is wel geen vliegclub maar er mag gevlogen worden van het gemeente bestuur.
Zorg wel voor een filmpje ervan.

Nogmaals dank.
Johan.

Back