Junsi icharger 1010B+ balancer board

Gisteren niet zo slim geweest en mijn 10s accu verkeerd op de balancer board aangesloten.
-PATS- en 1 contact helemaal verdampt.
Weet iemand waar ik snel een nieuw boardje kan krijgen, liefst in NL?

Goedenmorgen,

Je kunt ze in ieder geval bij Progressive RC kopen. 10$, inclusief verzending.
Is weliswaar niet in Nederland, wel betaalbaar en een in verhouding snelle levering.

Voor mijn iCharger heb ik nu 2 5S balancer verlengkabels op het bordje aangesloten. 1 van de 2 kabels/stekkers is zwartgemaakt. De bijbehorende balancer stekker aan de accu is ook zwart gemaakt. Door de kleurcodering is het risico op verkeerd om inpluggen minder.

Waar je voor moet oppassen is dat 1 van de accustekkers niet toevallig een pinnetje op het balancer bord raakt. Ik werk met 4mm goudcontacten, is me 2x gebeurd. De lader geeft op een aantal cellen dan 1V te weinig aan en gaat in storing. Dast is mede de reden om voor verlengkabels te gaan, ipc een kleurcodering op het balansbordje.

Groet,
Gerben

Gisteren niet zo slim geweest en mijn 10s accu verkeerd op de balancer board aangesloten.

Dan let je de volgende keer WEL op denk ik dan:alien:
mvg
Frederik:D:D

Omdat een van de 5s aansluitingen op het boardje nu onbruikbaar is heb ik wat anders bedacht:
Ik vervang 1 van de 5s connectors uit de pack door een 6s variant. Dat gaat makkelijk door voorzichtig de pinnetjes uit de oude connector te klikken en in de nieuwe 6s connector te prikken. Dan komt er uit de pack dus een 5s en een 6s connector waarvan bij de laatste een draadje ontbreekt.
De 6s balancerkabeltjes heb ik inmiddels besteld bij RCtechnics.

Met deze oplossing gebruik ik op het boardje dus een 5s en de 6s poort en heb ik meteen m'n beveiliging voor mekaar. Gelukkig is de precies de 5s poort overgebleven die ik nodig heb, anders was dit niet mogelijk geweest.
Voorlopig maar het oude boardje gebruiken dus.
In elk geval bedankt voor de tip.

Mij is hetzelfde overkomen. Echter met als gevolg dat mijn lader geen 10s meer kan laden. Deze packs laad ik nu met twee laders. Bijkomend voordeel is dat het balanceren dan veel sneller gaat en dat je dus niet snel iets verkeerd kunt aansluiten (tenzij je kleurenblind bent en rood en zwart door elkaar haalt) :cool:.

Junsi wilde wel repareren, maar dan zou ik wel de verzendkosten naar de fabriek toe moeten betalen. Mocht ik toch nog 10s willen laden op deze lader, dan doe ik dat parallel en niet meer in serie.

Inmiddels al meerdere keren geladen met de nieuwe oplossing (dus 5s en 6s connector op een pack). Werkt perfect!

Back