Just Friendly 3 mter zwever

Ik bn eigenlijk reuze benieuwd naar het vliegklare gewicht van deze zwever en hoe de motor dan presteert.

Zelf twijfel ik nl. voor in de Diamant tussen deze motor en zijn iets zwaardere broer:
Poly-Tec RC Modellbau - Poly-Tec 480-23 XL mit 4,4:1 Getriebe

Niet zo zeer dat hij sneller of rechtomhoog moet gaan maar "Zügig" is fijn en het iets hogere gewicht gaat me waarschijnlijk ook helpen.
Dan draait die maar wat meer op het gemakje.

Spinner op een staafje zetten in een boormachine .Boormachine zachtjes laten draaien en de spinner zachtjes vol nevelen .Zo zit er ongeveer overal evenveel verf.

Sorry Wim,

Goed gezien !! Verkeerd getypt. Heb het intussen hersteld.
Deze fout stond trouwens zo op de CD waar ik het vandaan heb gehaald.

Dank. JH

Laatst bewerkt:
Dutchy: Je hebt gelijk. Loodrecht hoeft niet, maar stijgen onder een hoek van pak 'm beet 45 graden is wat prettiger vliegen. Er staat me nog bij dat een Spectra met de originele motor met hangen en wurgen naar boven moest. Dat zag er niet uit. Volgens mij is de motor die jij daar voor je hebt wel voldoende. Het is trouwens zo dat er weinig tot geen verschil in gewicht is tussen motor- en zweefuitvoering met de moderne spullen.

Terence en Serge, schilderen/spuiten is niet mijn sterkste punt en dat is nog maar zwak uitgedrukt. Zal het moeten zoeken in de kleur oftewel geen kleur van de romp.

Tegen mijn gewoonte in begonnen met de E-romp. Normaliter ben ik meer een vleugelbouwer maar dan hebben we die rotklus maar achter de rug.
De onderdelen uit de plankjes bevrijd en gekeken hoe alles in elkaar zou moeten passen. Ik moest wel een paar keer zoeken dat de opbouw niet meteen verkeerd ging. De computer stond de hele dag te draaien om de gebruiksaanwijzing te lezen en de plaatjes te bekijken. De bramen eraf geschuurd en vort met de geit.

full

Het freeswerk ziet er prima uit en alles past precies. Zoiets heb ik nog nooit in elkaar gezet. Smokkelen en sjoemelen is er nu niet meer bij.

full

Hier is te zien dat de rompzijkanten niet hetzelfde zijn. De diagonalen zijn elkaars spiegelbeeld en als je verkeerd begint is herstel niet meer mogelijk.
Deze constructie zou de stevigheid ten goede moeten komen. De diagonalen lopen ook door naar de onder- en bovenkant.
Behalve dat is de rechter zijkant 1 mm korter dan de linker ivm de zijwaartsstelling van de motor maar die zie je amper.

full

Terwijl ik dit schrijf is de romp al een aardig eind gevorderd. Ziet er goed uit maar moet er wel wat voor doen.

Wordt vervolgd, Jan-Hein

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben van plan er een te kopen voor de gracia :-)

----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)

In de vertragingskast zitten 3 gaatjes, met 12 mm uit elkaar.

Ik mis trouwens aardig wat berichten. Waar zijn die gebleven?

De JF is ondertussen zowat klaar.
Nog wat schuren en kan dan in de Koverall.

Groeten, JH

In de vertragingskast zitten 3 gaatjes, met 12 mm uit elkaar.

Ik mis trouwens aardig wat berichten. Waar zijn die gebleven?

OK, en dan net zoals in de .PDF (even naar bovenkant pagina scrollen) welke ik aandroeg op een steekcirkel van 14mm of een steekcirkel van 12mm?

Ik weet niet welke berichten je mist? Wel had ik van de week dat ik zeker wist dat ik ergens op had gereageerd maar dat ik deze reactie ook niet meer kon vinden. Dit was echter een incident en daarom twijfel ik eraan of het aan het forum of aan mij zou hebben gelegen.

Alle afbeeldingen zijn uit dit draadje verdwenen :confused:. Snel maar even mijn eigen Ka-7 draadje gechecked, gelukkig staan daar wel mijn foto's nog in (phew, zijn er bijna 300). Heel vreemd dat de foto's hier weg zijn.

Wat dacht je van foto's ,die er ook opeens niet meer staan .

Er staan ook geen foto's van de Just Friendly meer in je album Jan Hein:confused::confused::confused: wel jammer, want zo hebben we de groei niet meegemaakt;)

Alle afbeeldingen zijn uit dit draadje verdwenen :confused:. ....Heel vreemd dat de foto's hier weg zijn.

Sorry, sorry,
Bij het uploaden van foto's ben ik zelf in de fout gegaan en is het hele album gewist. :oops:
Ga ze snel weer opzoeken en opnieuw plaatsen.

Groet, JH

Back