JustGoFly 450F

Iemand ervaring met deze motor?

http://www.justgofly.com/tech_450F.htm

JGF-450F-Bob-Douglas-DPR-Graph-Snap1.jpg

Deze motor is geweldig! Ik heb hier de JGF450TH, de Align 430L, de Medusa 28-32-3400 en de 450F en ik heb zelfs de Medusa op nr.2 staan.
De 450F is de standaard motor in mijn 450 en de beste van de 4 die ik heb getest: Veel power, blijft een stuk koeler dan de Medusa en toch goede vluchttijden. 7 minuten hard vliegen met 2900 rpm.

Jeroen,

Welk tandwiel gebruik je en wat voor accu's?

Ik heb zelf een 8 - 9 en 10 tands er bij besteld.

Gr,

Mario

Ik vlieg met een 11T tandwiel en een FlightPower 2150 accu. Ik heb ook de 12T op deze motor gehad maar over de 3k toeren en lagere vluchttijd was voor mij niet interessant.
Ik gebruik trouwens wel de Kontronik Jazz regelaar met een platte curve van 85 %. Verder CF bladen van 335 mm en een pitch van 11 + en -. Hitec 65MG op de kop en 401/9650 staart.

Ik zie niet in waarom niet.....een kwestie van uitproberen en persoonlijke voorkeur, lijkt me.( De Jazz wordt gevlogen in governor mode, voor goede werking mag de throttle niet te hoog staan om toeren te kunnen compenseren tijdens pitchacties)
Er is overigens ook een nieuwe 500TH: http://www.helifreak.com/viewtopic.php?t=28154&highlight=jgf+500
Volgens mij heeft deze alleen een extra koelventilator, ik lees niets over meer power.

Ik gebruik de Align 35G regelaar en als ik het goed begrepen heb is de govener mode niet zo
goed van deze regelaar, vandaar een curve 100-90-100.

Misschien dat iemand mij kan vertellen wat de beste setup is voor deze regelaar?

Nu nog met de Align 430L motor met 13 tands pinion en FlightPower EVO 20 1800mAh 3s en
Thunder Power Pro-lite 2100 3s accu's.

Mario

BarnOwl zei:
Ik vlieg met een 11T tandwiel en een FlightPower 2150 accu. Ik heb ook de 12T op deze motor gehad maar over de 3k toeren en lagere vluchttijd was voor mij niet interessant.
Ik gebruik trouwens wel de Kontronik Jazz regelaar met een platte curve van 85 %. Verder CF bladen van 335 mm en een pitch van 11 + en -. Hitec 65MG op de kop en 401/9650 staart.

Welk merk bladen gebruik je Jeroen?

Mario

Nu nog met de Align 430L motor met 13 tands pinion en FlightPower EVO 20 1800mAh 3s en

Waarom wil je dan een andere motor monteren?? Deze motoren gebruik ik ook en ze werken prima.. vermogen zat in het dingetje, alle 3D figuren kun je prima doen... power ZAT!! op 100% gascurve dan...

De 430L is ongeveer 330 watt piek, als je goedkoop (NOG) meer power wil zou ik eerder kijken naar de 430XL... die zou 400 watt piek moeten zijn.

Zelf ben ik erg tevreden met de 430L, ik kan 5 minuten HARD 3D vliegen met +/-12,5 graad pitch en een 100% gascurve... iets rustiger en ik kan er ook 7 minuten mee doen :wink:

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:

Waarom wil je dan een andere motor monteren?? Deze motoren gebruik ik ook en ze werken prima.. vermogen zat in het dingetje, alle 3D figuren kun je prima doen... power ZAT!! op 100% gascurve dan...

De 430L is ongeveer 330 watt piek, als je goedkoop (NOG) meer power wil zou ik eerder kijken naar de 430XL... die zou 400 watt piek moeten zijn.

Zelf ben ik erg tevreden met de 430L, ik kan 5 minuten HARD 3D vliegen met +/-12,5 graad pitch en een 100% gascurve... iets rustiger en ik kan er ook 7 minuten mee doen :wink:

Cheers,

Richard

Die waardes waar jij mee vliegt Richard daar kom ik echt niet aan met de 430L +/- 10 graden 3200 toeren pinion 13 onbelast maar bij een beetje pitch kakt ie verschrikelijk in :?

Ik heb dus een paar avondjes op Runryder gezeten en heb begrepen dat de JGF 450L toch een stuk beter presteerd dan de 430L van Align en eerder minder dan meer verbruikt :D

Mario

Zijn je accu's nog wel goed dan? Dat is het meest voorkomende probleem als je geen power hebt, verder zou ik alles eens goed nalopen... als die 430L goed is moet hij MEEEEER dan genoeg power leveren. Ik ben ooit gemeten op toeren en hij hielt hem vast op ongeveer 2800/2900 toeren tijdens hard 3D met 13 graden pitch.

Align electronica is niet zo slecht als sommige mensen op RR en andere fora je doen willen geloven... dat is alleen commercieel interessanter omdat die motortjes ook gemaakt worden door een klein chineesje maar worden verkocht als "all american product" voor "top dollar".

Cheers,

Richard

Richard,

Ik heb twee stuks FlightPower EVO20 1800 waar nu +/- 10 vluchten op zitten
en er zijn 2 stuks Thunder Power Pro-lite 2100 accu's onderweg.

De Align regelaar heb ik op medium timing staan, waar staat die van jou op?

Gr,

Mario

Richard,

De Trex SE loopt als een zonnetje dus daar zit het niet.

Ik heb twee stuks FlightPower EVO20 1800 waar nu +/- 10 vluchten op zitten
en er zijn 2 stuks Thunder Power Pro-lite 2100 accu's onderweg.

De Align regelaar heb ik op medium timing staan, waar staat die van jou op?

Gr,

Mario

Zelf ben ik erg tevreden met de 430L, ik kan 5 minuten HARD 3D vliegen met +/-12,5 graad pitch en een 100% gascurve... iets rustiger en ik kan er ook 7 minuten mee doen

Heb jij ervaring met de JGF motoren Richard? Ze zijn echt VET meer powerful dan de Align 430L.

Lijkt mij een beetje overkill Laurens 8O

Heb je misschien 4min vliegtijd + dat de motor 30Gr zwaarder is :?

Back