jvd koppeling

hoe is een jvd koppeling te demonteren om nieuwe schoentjes te plaatsen , halve slag zeggen ze en simpel? :confused: , er zit geen handleiding bij en vind hier niets van terug met de zoekfunctie en ook niet op you tube , er bestaat een tool voor , maar of je dit nodig hebt weet ik niet . alvast bedankt

Hoi,
je moet het middelste rode ding, de kroon noemen ze dat geloof ik, een beetje omhoog doen
zodat hij van de vier stalen pennetjes af is.
Dan doe je die kroon in de bankschroef, niet aanknijpen maar alleen om te zorgen dat hij niet verdraait, en door nu het vliegwiel te verdraaien gaat de spanning van de veertjes af.
Als je hem nu uitelkaar haalt even kijken hoe de veertjes er in zitten.
In elkaar zetten uiteraard in omgekeerde volgorde.
Als je het ziet is het niet zo moeilijk

Gr. Ingo

Er staat wel een filmpje op maar dan de usa versie van de JVD en heet ascendancy racing clutch
Linkje werkt niet maar als je dit invoert bij youtube

My Drunk Studios Presents - Acsendancy Racing Clutch

moet je het filmpje wel kunnen vinden.

Schuif de schoentjes over de staande pennetjes, neem nu het rode kroontje en zet dat tussen de schoentje en houdt daarbij de schoentjes op hun plek. Met een beetje druk draai je nu het kroontje tegen de klok in totdat de gaatjes van het kroontje boven de pinnetjes is aangekomen en dan druk je hem met de hand over de pinnetjes heen. NOOIT een bankschroef.

Zorg bij het uitshimmen van je koppelingsklok wel altijd dat er genoeg ruimte zit tussen het kroontje en de binnenkant van de klok, anders loop je het risico dat je klok de kroon bij de pinnetjes kapotmaakt.

Veel succes met dit top produkt.

haha.. hij is echt naar de klote!! :)
maare ff serieus, ik heb ook een jvd koppeling gekocht, zit niet zo'n tooltje bij!!?

Back