Jvd koppeling

Hallo allemaal
Heb laatst een jvd koppeling op mijn savage geplaatst
Alleen is het geheel langer dan standaard
En komt de klok verder naar voren en bijna tegen de spurgear aan
Hebben hier nog meer mensen last van???
Ik dacht dat er mensen de jvd koppeling op een savage hadden
Want er zijn toch geen verschillende uitvoeringen??
Alleen de grote van het vliegwiel toch??!!
 
Het is denk ik een kwestie van shimmen. Als de koppelingklok te ver naar voren staat, zit er waarschijnlijk een ringetje achter je koppeling conus. Als je die verwijdert dan komt de koppeling en koppelingsklok wat verder naar achter te staan.
Eventueel kan je een andere, kortere conus gebruiken.

Hier kan je goed zien welke shim achter de conus ik bedoel:

http://www.twf8.ws/new/tech/clutch/jvd/jvd_clutch.html
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie
Maar het vliegwiel zit al bijna tegen de motor aan
Het geheel kan niet verder naar achter
Snap er niks van
 
Nitrotrippertje had hetzelfde met zijn JVD. Die heeft de sleufjes van zijn motorplaat aangepast zodat hij de motor iets naar achteren kon schuiven.

Ikzelf heb ook de JVD op mijn Savage en bij mij zit het prima.
Wat hier de oorzaak van is weet ik niet helaas.

Hier de JVD van Nitrotrippertje.
nitrotrippertje";p="756636 zei:
Ok here it goes when mounting the ascendancy effordless clutch (with is developed for truggy and buggy,s)
First things first this is the best clutch to run in race conditions.
Foto0533.jpg



When installing on a savage you wil get into trouble with fitting correctly.
The cb will rub the spur bigtime (composite spurr that is)
It will only work with a steel spur and nova mount or modify the engine plate.
Foto0535.jpg


Foto0536.jpg



As you can see the spurr is running on the edge of the cb with is not the way to run i think.
So you need to shift the engine towards the back, but you can not cause the engine mount can not go backwards.
You need to mod the engine plate to shift backwards.
You need to file the slots a few mm to be able to shift the engine more to the back.

Foto0540.jpg


Thats why youre better off with the nova engine mount.
BTW a shame whe in europe dont get a black one here it is red clutch.
Let us know how it turns out or if you got some better way to get it working for you.


En dit is mijn JVD (gedeanodiseerd, vandaar niet meer rood..)
 
Laatst bewerkt:
Hee!!

Bedankt voor de uitgebreide reacties!!
Word toch aanpassen
Had de motorplaat al aangepast en niet tevreden mee
Zal ff kijken wat ik er nu ver mee doe!!
 
Graag gedaan..

Welke savage heb je? X of XL?
Ik heb eventueel nog wel een losse X motorplaat voor je voor een zacht prijsje.. Bij interesse -> PM


>EDIT.. Er zijn trouwens wel 2 versies van de JVD..
ik heb die met de rechte lijnen op het vliegwiel en Nitrotrippertje heeft een kruispatroon op de zijkant van het vliegwiel.. Misschien dat daar het verschil in kan zitten, dat met kruispatroon iets langer is..
 
Nee, de maten zijn precies gelijk. Die met de streepjes waren de eerste serie; het kruispatroon is later gekomen voor betere grip op de startbox.

Op de vernieuwde website van JVD staan alle huidige modellen; 32, 34 en 36mm diameter in het aluminium (rood) of 32 en 34mm van staal (zwart).

JVD-RC.com
 
Back
Top