K&N Filter voor parkeerplaats rijders

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door P@trick, 15 aug 2003.

  1. P@trick

    P@trick Guest

    je mag met een k&n alleen op een circuit rijden :S dat is vaag want als je dan op het cicuit komt zeggen de beheerders dat je alleen met een ins box mag rijden :S dus met andere woorden k&n zuigt ik heb er pas 1 gekocht en nu is mijn cilinder setje kapot beste mensen koop geen k&n hoe zeer de winkel ook zegt dat het beter is het is het absoluut niet.

    elke parkeer plaats heeft veel stof dit door stuk gereden asfalt of het nieuw of oud is een parkeer plaatst heeft veel stof koop een serpent novamega luchtfilter heb je meer aan en kost maar 8euro ofzo
     
  2. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    mja,... sommige mensen denken echt dat k&n goed kan werken als je op een plek rijd waar het niet zo vuil is.. elk stofje of dingetje wat in je motor komt is gewoon slecht.. en euhm.. de k&n die ik heb heeft zulke openingen in zich (in het ligt kijken door het ding) dat je er bijna een zandkorel door heen kan krijgen...

    je moet idd nooit met een dure k&n filter gaan rijden, vooral ook niet omdat die van 8 euro net zo goed zijn (die van mij was dacht ik zelfs 6 euro! met verloopstukje)
     
  3. Heb je er dan wel filterolie op gedaan?
    Zo niet, dan vind ik het niet gek dat je zuigertje naar de klere is...
    Gebruik dan ook zeker niet te weinig filterolie, deze olie is plakkerig en zorgt ervoor dat zand e.d. eraan blijft plakken.
     
  4. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    ik denk dat dit het zelfde is als met een scooter dat er een standaart filter op zit maar dan zetten de meeste er een powerfilter op die meer lucht doorlaat voor dat kleine beetje meer power

    ik laat gewoon mijn standaart filter op mijn autotje zitten en dat gaat nog steeds lekker dus.

    of je moet echt op een plek rijden waar geen stof ligt maar die zijn er niet echt veel.
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    ik rij zelf ook met een K&N en 2 vrienden van me ook en we hebben nergens last van!! heb je hem inderdaad wel in geolied????

    en over die ins box die moet bij wedstrijden gebruikt worden omdat die een heel stuk minder herrie maakt dan een K&N filter en die wordt echt niet gebruikt omdat die meer power leverd!!!

    Een K&N is gewoon een goeie filter alleen hij kost wat centen maar je kan hem wel meerdere keren gebruiken met uitwassen enzo!! andere filters moet je toch regelmatig nieuwe filters kopen!!
     
  6. P@trick

    P@trick Guest

    Je hebt mij niet horen zeggen dat een ins box beter is maar er wordt een k&n gemaakt die eigenlijk alleen voor een circuit is omdat daar geen stof legt maar daar mag het niet vanwege de herrie en moet je dus een ins box nemen.

    jah ik heb hem in geolied maar net zoals cyclops al zei als je hem egen het ligt houd zie je gaten waar een kiezel door heen kan.
     
  7. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    nee OK maar je zegt in je eerste Post dat een K&N zuigt maar dat doet ie niet!! maakt alleen meer herrie en je mag hem niet op het circuit gebruiken!!

    maar de filter zuigt niet hoor :p
     
  8. P@trick

    P@trick Guest

    wel er is op de 1 of andere manier iets door heen gekomen mijn cilinder in en daardoor zit er nu een groef in mijn wand ik heb 5 liter met een schuim filter gereden en 4 tankjes met een k&n voor mij dus geen k&n meer
     
  9. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    dan kan het ook best zijn dat het door je oude filter is gekomen hoor!!! Hoeft niet gelijk K&N te zijn. of dat er tijdens het schoonmaken iets in je carb is gekomen en dat het tijdens het rijden de motor is gekomen!! ik heb bijna alleen maar met K&N gereden en heb nergens last van!!
     
  10. Of tijdens het verwisselen van de filters misschien?!?!!?
     
  11. P@trick

    P@trick Guest

    sorry jullie zweren bij k&n maar voor mij niet meer.
     
  12. Guest

    Guest Guest

    Volgens mij ben jij gewoon niet zo handig met die nitro auto's aangezien je de laatste tijd zoveel problemen hebt met die auto ;)
     
  13. P@trick

    P@trick Guest

    wat heeft handigheid nou met een k&n filter temaken.
    Ik kan er niets aan doen dat er een groef in mijn zuiger zit ik kan er niets aan doen dat mijn cilinder vol met olie resten zit ik kan er niets aan doen dat bepaalde mensen de verkeerde spullen of informatie geven.
    het parkeer terien waar ik rijd is momenteel heel stoffig door de enorme droogte die komt door de hittegolf.
    hoe veel rijden julie in het algemeen ik rijd zo een 5uur perdag een cilinder zetje gaat als je hem het uiterste uit de bodem laat halen 15uur mee das dus 3 dagen de modelbouw winkel heeft hem voor mij afgesteld hun kunnen het dus niet als het fout is.
    kom dus niet met die nonsens aan.


    en ik kan er al helmaal niets aan doen dat mensen zoals jij van die kut opmerkingen geven waar dit hele forum geen reed aan heeft ik heb je nou eigenlijk nog nooit iets echt nuttigs horen zeggen dus als jij iets echt nuttigs hebt kom dan maar eens terug om met mij te praten en zo niet reageer dan niet meer op threads van mij
     
  14. Guest

    Guest Guest

    jij zeker wel ? Je kan nog niet een 'reed' normaal schrijven. :wink: Volgens mij ben je gewoon gefrustreerd omdat je auto steeds weer kapot gaat :oops:Je moet gewoon je motor om de zoveel tijd schoonmaken en bij vastloper de cilinderkop er af halen. Dan even grondig reinigen met natte watte staafjes.

    Au revoir, sakkah :wink:
     
  15. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik zweer niet bij een K&N alleen jij geeft de K&N Filter ergens de schult van terwijl het ook door andere dingen kan komen of zelfs gewoon je standaard filter!! en dat wil ik ff recht zetten met die K&N posts!!
     
  16. Guest

    Guest Guest

    K&N is toch juist wel goed worden ook gebruikt bij brommers enzo. En heeft notabene nog een papieren filter ook :) sper*aman heeft hem waarschijnlijk niet goed ingeolied. Misschien was zijn brandstof filter niet goed
     
  17. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    jongens, ff rustig...

    afgezien van het feit dat ik k&n filters ook te duur en slecht vind moet ik wel ff zeggen dat 15 uur met 1 cilindersetje naar mijn mening weinig is... daar moet veel meer uit te halen zijn denk ik zo..

    'k hoor sommige mensen die gemakkelijk 15 liter brandstof door 1 cilindersetje weten te krijgen en 'k denk dat je niet 1 liter per uur weg rijdt....
     
  18. Guest

    Guest Guest

    klopt. Force motoren volgens mij nog wel langer. Die slijten helemaal niet :wink: Maar verder bij veel gassen ongeveer 6 minuten met 1 tankje is 50 cc. 1 liter 1000 CC

    1000/50 = 20

    20 x 6 = 120 minuten

    dus kan je ongeveer met 1 liter constant 2 uur rijden 8)
     
  19. P@trick

    P@trick Guest

    nou om te beginnen is 1 tankje 75cc sufferd dus daar gaat je reken wonder all

    en ten 2e ik zeg dus als je hem schraal zet zodat je echt het top uit je blokt haalt rijd je maar 15uur.

    zoals ik al zeg heb ik dus in 2weken tijd tussen de 8 liter verbruikt nu ongeveer 10 liter want ik heb de groef in mijn cilindertje en zuigertje gedicht (huh wat gedicht jah gedicht HANDIG HE) en hij rijd nu gewoon weer en best goed maar wil toch gewoon een nieuw setje hebben want ik geef wel geld uit aan mijn auto en ik vind het niet zo een kinderachtige sport zoals een pebaald persoon beweert ik ben er te oud voor whoehhaha kijk naar zijn kiddy reacties hoe oud ben je dan helelmaal anyhow gooi nu maar een slotje op het draadje.

    ik zal ff wat uit de weg ruimen een K&N is een goed filter als je maar niet al te stoffig rijd en hem heel goed in olied

    rijd je wel heel stoffig kan je beter een schuim nemen.
     
  20. Guest

    Guest Guest

    Wat reageer jij triest zeg :oops: Je moet t mij niet verwijten dat jij er niet mee kan omgaan.
     

Deel Deze Pagina