K&N luchtfilter op je Nitro

• Topicstarter Topicstarter Niels Zwolle
  • Startdatum Startdatum
N

Niels Zwolle

Guest
Knal hem er toch maar even in...........

Ik heb een donor auto gekocht maar deze ziet er een stuk netter uit dan mijn eigen auto en hij loopt ook beter. Heb mijn oude auto nu dus maar omgedoopt tot donor auto. (heb nu dus 2 complete en goed rijdende Tamiya NDF-01 Nitro thunders :p:p )........

Op mijn "nieuwe" zit een k&n luchtfilter. Optisch erg mooi maar heb nogal uiteenlopende reacties gelezen.

Iemand ervaring met dit filter? Enne, ik zoek meningen van mensen die er ervaring mee hebben en niet al een mening hebben zonder dat deze ergens op gebaseerd is.......daar heb ik namelijk niets aan!

Hier een ervaringsdeskundige:
K&N filter op een micropuller. Warme dag, dus (zand)baan was een beetje stoffig.
Resultaat na 1 run (15 meter): carburateur vol zand, motor overleden.
Trek zelf je conclusie.

K&N offroad ABSOLUUT NIET DOEN..

K&N onroad, Als het niet anders kan eventueel mogelijk....Maar zou nog eerder een een panty om de carb doen.... :rolling:

Als het echt beter werkte zag je ze wel terug komen onder de wedstrijdrijders maar kijk eens bij de wedstrijden en niemand rijdt er mee. Ook al zou het je op een kort termijn een motor kosten, als het echt beter werkte zijn er mensen die dat kunnen veroorloven en nog steeds kiest niemand er voor.

Trek je conclusie.....

Back