K45-G2 flame out: Probleem of paranoia?

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Dirk77, 11 nov 2020.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Tja, op FB had ook iemand het er al over dat het een afgepast gaatje was voor het 'ontluchten', maar dat gaatje is net zo groot als de inwendige aanzuig diameter van de aangesloten koppeling en dat noem ik niet echt afgepast, als er lucht bijkomt zuigt iwe dat meteen weg en voor de kleinere turbines waar de mini traps in gebruikt worden resulteert dat vaak in een flame out.

    Tevens heeft Intairco bij het eerste geval gereageerd dat dat niet de bedoeling was en dat dat gaatje dicht hoort te zitten, ook iets wat blijkt uit het feit dat ik ook een mini trap heb gezien waarbij dat gaatje daadwerkelijk door Intairco was dicht gelijmd.

    In de fuel filter schijnt het wel te horen dat gaat, en tot voor kort gebruikten ze dus dezelfde 'dop' voor 2 verschillende producten waarbij het bij de ene wel en de andere niet dicht hoeft dat gaatje.

    Heb nu iets van 10 mini traps met een gaatje, nog geen reactie van INtairco, ook niet via FB waar in hun getagt zijn.

    Ben dus benieuwd.

    Ben nu ook wel door m`n nieuwe mini traps heen dus degene die nog terugkomen zal ik zelf afdichten en weer retourneren.

    En wat je zegt klopt deels wel Arjan, maar naast de klunk beweegt ook alle brandstof in de tank en bij een duikvlucht blijft ook de brandstof achterin de tank zitten.
    Dus voordat er echt lucht aangezogen wordt moet je tank wel heel erg leeg zijn.
     
  2. Helmonder75

    Helmonder75

    Lid geworden:
    8 mei 2015
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Helmond
    Nee hij zit op zijn zeikant gemonteerd tussen de pomp en turbine.
    Tussen de pomp en tank heb ik een 175ml zitten ook van intairco.

    Rob.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2020
  3. Helmonder75

    Helmonder75

    Lid geworden:
    8 mei 2015
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Helmond
    Klopt wat je zegt met duikvluchten zo rond het einde van je vlucht daarom heb ik er een
    filt klunk in gezet.

    Ik ga der vanuit dat het allemaal goed werkt en dat het allemaal goed getest is.

    Wat betreft een extra filter daar zijn de meningen wel over verdeeld, en kwa gewicht zal het allemaal wel meevallen.
    De mini weegt 30 gram ongeveer met fittings en heeft weinig invloed op een 2 meter kist.

    Rob.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2020
    arjan.grolleman@hotmail.c vindt dit leuk.
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Final Modellbau heeft de distributie van Intairco overgenomen en Dirk heeft de volgende reactie gegeven op mijn opmerking over de 'oude' mini-traps:
     
    gpman vindt dit leuk.
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Maar waarom een gaatje maken als hij geen nut heeft? Ik wil het nu weten ook :)
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Haha, zal het vragen aan Dirk.
     
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Zoals eerder al voorbij gekomen wordt hetzelfde onderdeel in een ander product als bypass gebruikt.
     

Deel Deze Pagina