K45-G2 flame out: Probleem of paranoia?

In de kliko gooien en een bvm uat aanschaffen
Na goed ontluchten nooit problemen mee gehad vlieg al 11 jaar met een bvm bobcat
Met bvm uat nog nooit 1flameout mee gehad
Dat sinterbrons houd geen luchtbel tegen
Het zakje in de bvm uat moet je net als een filterklunk qua werking
 
Gewoon dicht maken. De enige reden die ik kan bedenken is een betere doorstroming voor grotere motoren. Dan nog snap ik het niet......
 
Ik denk dat je inderdaad je probleem gevonden hebt, kan niet de bedoeling zijn. Misschien simpelweg fabricage fout, kan gebeuren. Zoals Melvin al zei, vragen of je hem mag ruilen bij de fabrikant. Zoals ik deze airtrap zie moet dat heel goed kunnen werken maar niet zo.
 
Goed plan, ik kruip direct even in de digitale pen @PH-MEL!

Vreemd, ik zelf gebruik exact dezelfde mini trap en dit probleem nooit ondervonden (heb het zowel in mijn F-86 zo gehad en nu in de Eurofighter), ook heb ik deze mini trap tig keer verkocht en ook deze problemen niet ervaren of gehoord.
Binnen onze club vliegen er diverse personen met deze set up ook zonder problemen.

Misschien een maandag ochtend productie probleempje?

Intairco is nu wel overgestapt op een nieuwer model mini trap en de van oude versie heb ik geen voorraad meer dus kan ook niet even vergelijken (en bij mijn Eurofighter zit die zo ver weg gebouwd dat even eruit halen en kijken er niet bij is).

Maar je mag deze mini trap zo komen omwisselen voor de nieuwe versie, geen probleem.
 
Bedankt voor 't aanbod @Berto!

Ik wacht eerst even de reactie van Intairco af, ben wel benieuwd wat ze zeggen.

Vreemd, ik zelf gebruik exact dezelfde mini trap en dit probleem nooit ondervonden (heb het zowel in mijn F-86 zo gehad en nu in de Eurofighter), ook heb ik deze mini trap tig keer verkocht en ook deze problemen niet ervaren of gehoord.
Binnen onze club vliegen er diverse personen met deze set up ook zonder problemen.

Misschien een maandag ochtend productie probleempje?

Intairco is nu wel overgestapt op een nieuwer model mini trap (https://www.remotejets.com/brandsto...o-mini-trap?search_query=mini+trap&results=83) en de van oude versie heb ik geen voorraad meer dus kan ook niet even vergelijken (en bij mijn Eurofighter zit die zo ver weg gebouwd dat even eruit halen en kijken er niet bij is).

Maar je mag deze mini trap zo komen omwisselen voor de nieuwe versie, geen probleem.
 
Woensdag avond even bij @Berto langs geweest, nieuwe airtrap gehad - top service! Even de boel ingebouwd, zo ziet het er nu uit:

Avanti.jpg

Vandaag was het best aardig weer, dus de stoute schoenen maar aangetrokken en naar het veld. Alles loopt prima nu, luchtbellen blijven in de trap hangen zoals het hoor.

Dus de boel maar de lucht in gestuurd. Het veld was wat zompig en de zon 'blokkeerde' de helft van vlieggebied, niet heel ideaal. De uitslag van het hoogteroer is ook wat enthousiast in start / landing mode. Gelukkig nog kunnen opvangen bij de start. Ik had ook nog een stall ogenblikje tijdens de vlucht, gelukkig hoog genoeg. In ieder geval genoeg adrenaline voor een zaterdagmiddagje... Doekje erover en de plank op tot de omstandigheden wat beter zijn!
Owja, dit was dus m'n eerste turbine vlucht! :banana:

Dit seizoen veel met een EDF freewing Avanti gevlogen, maar het is toch een tikje anders.


Filmpje:

 
Woensdag avond even bij @Berto langs geweest, nieuwe airtrap gehad - top service! Even de boel ingebouwd, zo ziet het er nu uit:

Bekijk bijlage 407848

Vandaag was het best aardig weer, dus de stoute schoenen maar aangetrokken en naar het veld. Alles loopt prima nu, luchtbellen blijven in de trap hangen zoals het hoor.

Dus de boel maar de lucht in gestuurd. Het veld was wat zompig en de zon 'blokkeerde' de helft van vlieggebied, niet heel ideaal. De uitslag van het hoogteroer is ook wat enthousiast in start / landing mode. Gelukkig nog kunnen opvangen bij de start. Ik had ook nog een stall ogenblikje tijdens de vlucht, gelukkig hoog genoeg. In ieder geval genoeg adrenaline voor een zaterdagmiddagje... Doekje erover en de plank op tot de omstandigheden wat beter zijn!
Owja, dit was dus m'n eerste turbine vlucht! :banana:

Dit seizoen veel met een EDF freewing Avanti gevlogen, maar het is toch een tikje anders.


Filmpje:

Kijk mooi.
Maar nog geen bericht terug gehad van dit extra gaatje dus.
Turbine vliegen is toch wel iets anders inderdaad.
Gezonde spanning is gezond maar niet teveel dat het in de weg zit.
Zodat er domme dingen gaan gebeuren.
Landing was wel effe spannend op het hoogte roer.
Zo heel sterk is het kistje nou ook weer niet.
 
Fijn nieuws, mooi dat het is opgelost!
Ben wel benieuwd of Berto dan nog iets gaat horen van Intairco...

Maar all things aside; van harte met je eerste turbinevlucht!
Veel plezier het komende vliegseizoen!
 
Kijk dat is goed nieuws, leuk dat je langskwam in de 'shop' en dat het zo opgelost is.
Zelf nog niks gehoord maar gaf al aan dat ze niet altijd even snel zijn met reageren :-(

Ondanks een niet echt een relaxt vluchtje weet je nu dat je komend seizoen met de juiste condities gewoon lekker door het zwerkl kan jakkeren.

Veel plezier daarmee :thumbsup:
 
Bedankt allemaal! Nog stil vanuit Intairco - ik zal van de week nog een follow up sturen als het stil blijft. Met de nieuwe setup geen centje pijn en ook nul lucht in de trap na het vluchtje. In de nieuwe trap zit ook zo'n gaatje trouwens, maar wel met een imbus erin getapt...
 
Ik was net bij Berto met dezelfde airtrap. En hebben hem even open gemaakt. Het gaatje is normaal gesproken dichtgekit. Berto heeft een vergelijkings foto gemaakt. Ik geloof dat hij je er over geapped heeft.

Geoff
 
We kunnen je plaatje niet zien @gpman . Maar deze had ik van @Berto doorgekregen. Die van jou met een dichtgeplakt gat en die van mij met open gat. Ben benieuwd naar de reactie van Intairco.
WhatsApp Image 2020-12-12 at 10.38.52.jpeg
 
Back
Top