ka-8 gekregen zonder tekening

wie o wie kan mij helpen ik heb een tijdje geleden een ka-8 gekregen zonder tekening het gaat om een romp en de ribben voor de vleugel.
Voor zo ver ik aan de romp kan meten is het maatstaaf 1 op 5 dus moet het een spanwijdte van 3m worden.
Ik weet dus niet welke fabrikant het is en waar ik een tekening kan bemachtigen

alvast bedankt

Hoi,

Vaak past op deze modellen de vleugel van de al oude Cirrus, Epler 205 profiel.
De Cirrus tekening is bij velen nog aan wezig, zowel met als zonder rolroeren.
Succes!

Piet G

Zeg Piet,

je gaat zo'n mooie Ka8 toch zeker niet voorzien van cirrus vleugels..??
Dat ken nie!!
Een Ka8 heeft de neuslijsten op een lijn zitten en op de achterlijst zit een knik. Dat zorgt voor een speciaal mooi vliegbeeld waar een ander soort vleugel afbreuk aan doet.
Ik heb nog ergens tekeningen liggen van een Ka18 met een span van 3,75m.
Dat zal niet gaan werken op je Ka8.

Succes met verderzoeken.

Grtzz Frank

Dat moet dan wel Piet....

ka8b_3v.jpg

ka6a_3v.jpg

Vleugels lijken op elkaar.
De Cirrus lijkt er in de verste verte niet op....

Laatst bewerkt:
Is er dan niemand die eventueel een tekening voor mij heeft en of eventueel weet van welke fabrikant mijn model komt zodat ik op deze manier een tekening kan vinden
Zou namelijk wel mooi zijn kan ik eindelijk gaan bouwen

Het is mijn eerste zelfbouw project dus wil ik wel van een goede tekening beginnen

Hey Muis,

ik laat morgen mijn ASK18 tekening inscannen. Deze heeft een span van 3.50m

00000004.jpg

Ik kan deze terugschalen naar 3 meter.
Als er forumgebruikers zijn die zeggen dat een K8 vleugel geen vergelijk is met de ASK18, dan hoor ik dat hier graag.

Grtzz Frank

Laatst bewerkt:
volgens mij, zou het de Ka 8 KUNNEN ZIJN VAN FLAIR ( 3,75 m)
clublid heeft deze bouwdoos nog liggen

Laatst bewerkt:
@(Als er forumgebruikers zijn die zeggen dat een K8 vleugel geen vergelijk is met de ASK18, dan hoor ik dat hier graag.)

De Ka8 heeft relatief weinig te maken met een ASK18 en heeft de vleugelprofielen:
Gö 533 / Gö 532, tevens is de vleugel layout enigzins anders.

De ASK18 heeft een tot 16 meter vergrote Ka6 vleugel en de ASK18B heeft een spanwijdte van 15 meter met de zelfde vleugelprofielen t.w.

NACA63³-618 FX40 / NACA63³-614 & FX40 / Joukowsky.

Ik hoop dat je hiermee bent geholpen.

Harry

Ok,

profielen voor een modelvliegtuig zijn vanzelfsprekend vrij te kiezen.
Maar hier gaat het even om de vorm en verhoudingen van de vleugels.
Maw, is er een Ka8 vleugel te bouwen op een bouwtekening van een ASK18?

Grtzz Frank

K8b

Zie link hier onder je vind op je scherm een mapje midden ergens dubbel klik en de rest zie je dan wel
Wat vind je in deze zip fille 2 pdf files, Fusk8x.pdf, K8Wingx.pdf, 1zip file k8b.zip, daar in k8fus2m.dwg, k8fus2m.dxf, k8wing2m.dwg, k8wing2m.dxf
k8.zip - Windows Live

kijk hiermee hoop ik dat ik aan de slag kan mijn broer is nogal handig met autocad heeft op het werk een plotter tot zijn beschikking dus als de tekening om te zetten is kan deze mooi 1 op 1 geplot worden kan ik mooi hobbyen bedankt

Ik denk dat dit vleugeltje je K8 niet zou misstaan.
Nietmoeilijk na te bouwen.
Ribben en beplanking in 3mm.
Belangrijk is dat de koorde van je vleugelwortel overeenstemt en dat je de koorde van je vleugeltippen niet kleiner dan 12.5 neemt. (tegen afglijden in bochten), zie discussie zwever elefant.
Hier in dit geval betreft het de vleugel van een MU 13 (spanw.: 3m) en dus ongeveer dezelfde Geometry als de K8.
Als ik me niet vergis is er zelfs een mooi plan (spanw.: 3m) te verkrijgen van de K8 in het Franse modelbouwtijdschrift FLY.
Groeten,
Aurectar

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back