Ka 8 in buizenframe

• Topicstarter Topicstarter martin
  • Startdatum Startdatum
Dat is wel een hele toffe oplossing!! :D
Alleenuhhhh errug duur!!!!!!!!!!!!!!! :(

wat is een toffe oplossing, koolstof?
dat heb je het niet helemaal goed begrepen, koolstof belemmert de ontvangst wel degelijk...

lees Ron's post nog maar een paar keer door :wink:

Dave!! zei:
Aluminium geleid minder goed probeer ook maar eens met een magneet aluminium "op te tillen", t werkt niet en de ontvanger heeft toch een soort magnetisch veld om de signalen op te pikken van je zender.

als je last hebt van storing, kan je er aluminium folie om je ontvanger wikkelen, dit houdt wat 'storing signalen' van motoren/servo's o.i.d. buiten de ontvanger.
aluminium laat dus geen radiosignalen door, heeft zoals Ron ook al zei niks te maken met de geleiding van het materiaal.

@Joost
Het gaat in deze thread, ondermeer, over eventuele storing door het niet ontvangen van signalen tengevolgde van elektromagnetische afscherming door een metalen buizenframe. Het gaat hier niet over storing door ongewenste signalen. De tip is desondanks nuttig :)

En wat zou er gebeuren als je de antenne tussen cockpit en staartvin spant? :o

Zie hierboven: Ontvanger nog altijd in de "kooi" en dus afgeschermd. Bovendien heb je bij de hier bedoelde maat zwever een antenne nodig van bijna 3 meter om bij het kielvlak te komen :wink:

Als je carbon gebruikt werkt het WEL ik heb namelijk een Mad Max van Robbe en de staart brak telkens toen heb ik het verstevigd met een carbon staaf, hier heb ik gelijk ook de antenne door heen geleid en het werkt PERFECT.

Ik zou zeggen: zet gewoon die antenne buiten.

Bij een echte Ka8 staat de radio-antenne op de romp, tussen de vleugels. Dit werkt toch.

Misschien wel oppassen wanneer de antenne in de schaduw van de romp komt. Probeer dit best eens. Anders kan de antenne ook onder de romp.

In de vleugel is ook geen slecht idee.

Proberen is de boodschap!

Groeten!!

Biggles

Ik blijf aandachtig volgen, maar helaas heb ik nog niet de tijd gevonden om met de bouw te starten. Toch hoop ik dit voorjaar te kunnen beginnen aan die prachtige uitdaging. Het mooie aan dit forum is dat er op mijn duizend vragen wel degenlijk oplossingen naar voor komen
Groeten Martin

Back