kaart vliegplekken, op de WASSERKUPPE

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door simendewulf, 1 sep 2017.

  1. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.032
    Locatie:
    evergem
    jaren geleden , was ik op de kuppe en was in het bezit van een kaartje met de vliegplekken erop, nu ga ik dez maand nog eens terug, maar vind dit niet meer.
    wie kan me helpen
    bedankt alvast
    no wind, no funn
     
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    En een kaartje staat er ook (niet echt duidelijk maar goed daar heb je de coordinaten voor uit het vorige bericht):
    upload_2017-9-1_10-30-53.png
     
  4. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.032
    Locatie:
    evergem
    als ik het goed begrijp is dit voor para gliding
     
  5. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.820
    Locatie:
    Hoorn NH
  6. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.478
    Locatie:
    Schoonhoven
    Op de Wasserkuppe kun je vliegen op de:
    - Zuid-helling
    - Fulda quelle (vindt ik een waardeloze plek, maar goed.)
    - Abtstroda Kuppe
    - West helling.

    Momenteel wordt er hard aan parkeerplaatsen gewerkt. Als je komt vliegen betaal je startgeld, en dat geldt dan ook als parkeerkaart.
     
    jve vindt dit leuk.
  7. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.820
    Locatie:
    Hoorn NH
    [​IMG]

    Johannes
     
    Erik van Nes en jve vinden dit leuk.
  8. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Het bord dat op de Wasserkuppe staat en waar de Flugleiter bekend maakt welke helling in gebruik is staat niet meer tegenover de hangars, maar er is een nieuw bord bij de receptie van de vliegschool. Dat is het gebouw waar vandaan ook de rondvluchten plaatsvinden.
     
    Berrie vindt dit leuk.
  9. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Die is volgens mij bij iedereen het minst favoriet.;)

    Maar als die helling het doet, dan doet de nabijgelegen Weihersberg het ook......
     
    Berrie vindt dit leuk.
  10. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Maar wel mooi de plek waar ik in 1973 mijn Dandy voor het eerst van een berg af gooide.
    Dat ik vervolgens zo lang boven kon blijven als ik maar wilde was een compleet nieuwe ervaring, zeg maar, openbaring.
    Je weet het wel uit de boeken, maar toch is de eerste keer live iets dat je nooit meer vergeet.
    Ik had me ingelezen en wist dus dat je niet dichtbij naar de helling toe moest draaien en deed dat dan ook niet.
    Als de wind soms wegzakte ging ik op zoek naar thermiek en vond die, een heel eind weg, voor de Südhang.
    Achter mij hoorde ik het gesprek tussen twee Berlijnse pensionado's (die mij even eerder hartelijk hadden geholpen bij mijn eerste start :worship:):
    "Nee, der Junge brauchs't nix bei zu bringen, Mut hat er und steuern kann er ooch'.
    Je snapt dat ik na zo'n compliment mijn uiterste best deed om verder dan ook geen domme dingen te doen. Dat kon altijd later nog en ja hoor......:weetnie:

    Ben drie jaar later nog eens terug geweest, waarvan ik mij de wandelingen vanuit Schachen naar de Kuppe nog goed herinner: eerst een stuk door het bos en op het laatst langs de achterkant van de Südhang omhoog. Broodje mee voor tussen de middag en deze jonge modelvlieger was volmaakt gelukkig!

    Op een dag met vrijwel geen wind de wekelijkse fietstraining ingepland, van Schachen, via Obernhausen, langs de Fuldaquelle tot bovenop. In het bos na Obernhausen verbeeld ik me, al klimmend, een druppelspoor te hebben achtergelaten. Heet asfalt, tussen de bomen en geen wind... Maar ik ben nergens afgestapt!:yes:
    Onderweg terug wat auto's ingehaald.....:eek::confused:
    Die dagen zijn voorgoed voorbij, Berrie heeft me een paar jaar terug nog eens zien schaatsen, maar de stopwatch had toen al heel lang plaatsgemaakt voor een kalender....:D
    Later die week aan de noordkant:
    [​IMG]
     
    Berrie, Peral en flymax vinden dit leuk.
  11. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Ik schreef ook al bewust "minst favoriet" omdat je er ook zeker een hoop vliegplezier kunt hebben. Kijk maar eens in dit filmpje waarvan de vliegbeelden volledig op de Fulda-hang gemaakt zijn. Extra bron van vermaak op deze helling is ook de sleepkist die voor de helling langs vliegt om de sleepkabel af te gooien.

     
  12. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
  13. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    We zijn nu met n groepje op de Wasserkuppe aan het vliegen, voor mij de eerste keer. Ik moet zeggen het is er goed geregeld. Afhankelijk van de wind wordt door de flugleiter aangekondigd (vanaf 10u) op welke helling er gevlogen wordt. Mocht je geen kaartje hebben, de flugleiter is zelf op de betreffende plek aanwezig. Bij het kaartje zit ook tevens een parkeerplek dus je mag je auto daar overal neerzetten, prima geregeld dus.
    [​IMG]
     
    Lyckele, Berrie, Ariel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Am Weiherberg, een plachtige plek voor Z/ZW wind met een ideale "nood" landingsplek. Richting de fabriek (boven afsluitkap) daar zat meestal de thermiekbel.
    Weiherberg.png Weiherberg2.png
     
    Wubbe, Lyckele en Berrie vinden dit leuk.
  15. patrickw

    patrickw

    Lid geworden:
    5 feb 2016
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Deventer
    Hoe is het daar als je er met een groep uit Nederland er heen gaat voor een weekendje ?
    Zijn er veel haken en ogen om daar te kunnen vliegen ??
    mvg
    Patrick
     
  16. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Er zijn niet veel haken en ogen.
    Bij de vliegschool hangt een kaart waarop wordt aangegeven waar die dag gevlogen wordt. Voor je de eerste dag gaat vliegen meldt je je bij de flugleiter om het startgeld te betalen (euro of 5 per dag). Vraag gewoon lokaal even waar je het beste kan landen of kijk het trucje even bij wat lokaal ervaren mensen af. En dan heerlijk vliegen!
    Neem wel een verzekeringsbewijs mee. KNVvL lidmaatschapskaart wordt geaccepteerd, anders een kopie van je WA verzekering. Men wil een bewijs zien dat je WA verzekerd bent.

    Paar van mijn filmpjes van het vliegen op de Wasserkuppe:






     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  17. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.032
    Locatie:
    evergem
    op 7 jaren is er daar veel verandert hoor, de hellingen liggen nog waar ze lagen hoor, maar parkings veel verandert,
     
  18. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ha!:D
    Die had ik de laatste keer dat ik op de WaKu vloog niet nodig. Ik liep er gewoon naartoe (vanuit het dorp natuurlijk, niet uit Nederland.... ;))
     
  19. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.032
    Locatie:
    evergem
    dan heb je waarschijnlijk meer gewandeld dan gevlogen
     
  20. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nee hoor, 's ochtends vroeg vertrokken, brood mee, en heel laat in de middag weer terug.
     
    jve en Berrie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina