Kabeltje tussen Gimbal en Zenmuse GCU

Discussie in 'Model elektronica' gestart door winkje, 1 jan 2019.

  1. winkje

    winkje

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Houten
    Hi,

    Na redelijk wat jaren afwezigheid weer de hobby opgepakt met een oudere drone - DJI F550 fllamewheel met Zenmuse H3-3D gimbal. Afgelopen dagen lekker bezig geweest met het (de)monteren van de drone en instellen van de zender. Leuk om weer met RC bezig te zijn :)

    Ik stuit echter op een probleem: kabel tussen de gimbal en de Zenmuse GCU werkt prima maar is kapot; hoekje van een van de stekkers is afgebroken; contact is nog prima. Kabel is 8 aderig. Ik heb foto's van de kabel toegevoegd.

    Ik zou deze kabel graag vervangen en kom bij mijn zoektocht op het web steeds op een DJI kabelset waar ook deze kabel inzit. Doordat de set echter al wat jaren oud is, zijn er geen leveranciers meer te vinden die de set nog verkopen.

    Het lijkt me dat deze kabel redelijk standaard is maar ik ken de juiste naam van de stekkers niet waardoor zoeken nagenoeg onmogelijk is. Ik heb veel electronica pagina's van behoorlijk wat RC leveranciers afgezocht obs bijbehorende foto maar kom de kabel niet tegen. Laatste optie is om komende dagen met kabel richting een van de RC winkels te rijden... maar hoop dat de hier aanwezige kennis me kan helpen.

    Is er iemand die me op het juiste spoor kan zetten zodat ik alsnog de kabel via het web kan aanschaffen?

    Dank, groet, Vincent

    PS - originele foto's vervangen door scherpere variant....
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 1 jan 2019
  2. ekas

    ekas

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Fryslân
  3. winkje

    winkje

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Houten
    Hi,

    dank voor je reactie - ik heb net nieuwe foto's gemaakt die hopelijk duidelijker zijn.... Connector is overigens ca 12mm breed

    Groet, Vincent
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
  5. winkje

    winkje

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Houten
    Hi Wim,

    Dank voor je meedenken!

    Helaas heeft Camera.nu de set niets meer op voorraad. De 2e link - FTec shop: de connector lijkt toch anders; ik heb ze wederom allemaal bekeken maar kom de getoonde connector niet tegen. De 'mijne' heeft 2 kleine 'puntjes' aan de achterkant ipv sleuven zoals de XH van de link.

    Ik zoek weer verder.

    Groet, Vincent
     
  6. winkje

    winkje

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Houten
    Hi,

    Kleine aanvulling - ik realiseerde me hoeveel uren ik hier al mee bezig ben en heb net de spullen via een Duitse droneshop kunnen bestellen...

    Groet, Vincent
     
  7. ekas

    ekas

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Fryslân

Deel Deze Pagina