Kalender F5B 2012

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Goedendag allemaal,

achter de schermen wordt er al hard gewerkt aan seizoen 2012.
In dit draadje zullen we de diverse (sommige voorlopige) data bekendmaken.
De agenda op de F5B site is bindend, dus kijk daar regelmatig voor exacte data.

We krijgen dit jaar nog een vliegersvergadering met de uitreiking van prijzen en certificaten.
Datum is 26 November , lokatie is Modelvliegclub Almere .

De eerste wedstrijd is al wel bekend en zal ook meteen meetellen voor de BeNeLux cup (hoewel Lux eigenlijk vervangen moet worden voor Duitsland).

24 maart 2012 ........................ Lokatie: Modelvliegclub Aalburg.

Zet ze alvast in je agenda!

Laatst bewerkt:
Eerste posting ge-update. datum en lokatie vliegersvergadering is definitief.

GJ

Ja, dat is wel de bedoeling.
We willen redelijk op tijd klaar zijn zodat we nog even lekker kunnen vliegen.
Hoeft niet per se F5B te zijn hoor!

Ik zal proberen mijn model op een leraar - leerlingkabel te zetten zodat jullie eens kunnen voelen hoe een Surprise 16 aanvoelt.
(hoogte links, rol rechts)

GJ

Ik heb min of meer besloten me maar te richten op een plekje in het UK team in de toekomst. Het is gewoon onzin om te proberen in Nederland mee te doen terwijl ik in Engeland woon.

Als er een specifieke wedstreid komt in Nederland zoals de Nats hier in Engeland, een speciaal evenement zeg maar, dan hou ik mij zeker aanbevolen.

Komt er ook een NL eurotour in 2012 ?

Bijna klaar voor het nieuwe seizoen, de eerste wedstrijden zal ik meedoen met de Zipper en/of de Hawk cloon. De Zipper is nog steeds vliegklaar, de hawk-cloon bijna.

Ik heb wel al de opvolger, een gebruikte Raketenwurm 2 in huis, maar moet nog sparen voor de aandrijving. Hievoor zoek ik een mooie 4s setup met ongeveer 4KW vermogen welke niet al te duur is.

Foto-NJFGHD3L.jpg

Foto-GZIHVQSY.jpg

Theo, dat is een mooie kist. Het is trouwens een RW2b om precies te zijn.

Even een kleine tip zodat je er lang plezier van hebt. Je moet zorgen dat het zwaarte punt niet te ver naar achteren ligt en je moet zeer zeker (genoeg) snap flap gebruiken in de bochten. Bijde dingen en de combinatie daar van op hoogte goed uitproberen. Maak je een verandering, eerst weer op hoogt uit proberen en niet tijdens een wedstreid laag op het B rak. Ook proberen te vermeiden in de bochten hard up te trekken als je nog aan het rollen bent. De combinatie rolroeren en snap flap geeft minder snap flap aan een kant en kans dat die kant over trokken raakt met alle gevolgen van dien.

Niet bedoeld om je bang te maken, als je het rustig aan doet is er niks aan de hand.

Een 4S 4KW setup voor weinig, klinkt als een Kira 600-38 FAI met HK-200 ?

Suc6

Ook Belgische kalender is beschikbaar

Belgische kalender net gekregen van JL Dufour... :

Laatst bewerkt:
Hoi Wim,

JL is de BeNeLux cup vergeten ;)

24 Maart, Wijk en Aalburg telt meteen mee voor de BeNeLux cup.

In Belgie zullen 6 Mei Thumaide en 5 Augustus Anthisnes als BeNeLux cup gevlogen worden.

Nog 2 maandjes, is iedereen er al een beetje klaar voor?

Gerben

Een 4S 4KW setup voor weinig, klinkt als een Kira 600-38 FAI met HK-200 ?

Suc6

Maar met welke prop, met de 16x17 kom ik maar op 1600 watt op 4s. ik heb trouwens de kira 600-38 met 6,7:1 vertraging.

Verder vliegt de wurm behoorlijk, maar is nu nog niet sneller dan de hawk-cloon

17x18 F5B Rood op 7gr: +-3.5kw
18x19F5B smal op 7gr: +-3.3kw
(Met een goede, warme accu)

Gerben

Back