Kalenders

Ik neem aan dat de meeste (zoniet alle) clubs, zoveel mogelijk de regels van het NK of Tamiya volgen.

Dus als de clubs deze regels zo overnemen ben je toch ook klaar?

Misschien kunnen de regels van het NK en Tamiya eens naast elkaar worden gehouden om te kijken of er overeenkomsten zijn.
Misschien dat de diverse combo's dan in elkaars regelement opgenomen kunnen worden zodat er meer mensen zijn die beide wedstrijden kunnen rijden zonder 2 auto's te moeten aanschaffen.

tis maar een idee........:wink:

gr. rene

Hallo,

Maar goed plan Eric en Martijn ik zeg ja!

Wil sowieso al voor het eind van Juni me eigen kalender voor de winter klaar hebben, zou mooi zijn als we daar al mekaar in tegemoet kunnen komen.

Want ik heb best wel wat plannen voor komende winter dan denk ik aan, 1/12- MINI-Z - F1(foam en Rubber) - M-Chassis - TTX en ga ik het proberen om voor de Toerwagen ook iets aantrekkelijks te vinden in samenwerking met een Importeur.

Heb afgelopen winter veel opgepikt en geleerd van jullie als rijders dat wil ik dan ook verbeteren voor het nieuwe indoor seizoen.

Ik neem aan dat de meeste (zoniet alle) clubs, zoveel mogelijk de regels van het NK of Tamiya volgen.

Dus als de clubs deze regels zo overnemen ben je toch ook klaar?

Misschien kunnen de regels van het NK en Tamiya eens naast elkaar worden gehouden om te kijken of er overeenkomsten zijn.
Misschien dat de diverse combo's dan in elkaars reglement opgenomen kunnen worden zodat er meer mensen zijn die beide wedstrijden kunnen rijden zonder 2 auto's te moeten aanschaffen.

tis maar een idee........:wink:

gr. rene

Met uitzondering van de M-chassis klasse of een badkuipklasse zoals de TT-01 en mogelijk de F1, zijn er weinig clubs die het Tamiya reglement (willen) volgen! De TamiyaCup, het woord zegt het al, is een merken cup met daarin zoveel mogelijk de reglementen gebaseerd op het eigen merk, hier zitten veel rijders niet op te wachten, sowieso niet de semi/gesponsorde rijders!! Je kan er natuurlijk zelf voor kiezen om een chassis aan te schaffen, die zowel in een merkencup als in een vrije klasse uit kan komen. In de Euro GT (snelste touringklasse) bij de TamiyaCup mag je vooralsnog met de NK motoren (SP + MM) en de esc’s rijden, naar alle waarschijnlijkheid misschien ook wel op jouw club, die strakke banden met het NK reglement wil onderhouden!!!

Achter de schermen wordt er nu al door iedereen gekeken naar de ETS, NK en de TamiyaCup reglementen, maar reglementen veranderen nu eenmaal om de zoveel jaar. De commerciële belangen, die op de achtergrond meespelen bij de ETS, NK of de TamiyaCup reglementen, daar wil ik en vele andere, niet mee opgescheept zitten, het overgrote deel van de club rijders zijn hobbyrijders, en die willen een stabiel reglement, wat weinig investering vergt!!!

Daarnaast eisen bepaalde evenementen dat je voor ieder seizoen een nieuwe motor moet kopen, of bij hen moet aan schaffen, en deze worden soms ingenomen na iedere race om fraude tegen te gaan, dus al zou iedereen dezelfde motor rijden…moet je toch nog meerdere motoren kopen/aanschaffen…wat is dan het financiële voordeel???

Goed idee zou leuk zijn om meer wedstrijdjes mee te kunnen pakken bij verschillende clubs.

even :ontopic:

zeg Per (drift-junkie) je weet overal wel heel veel van he maar heb je nog nooit op ETS NK of Tamiya cup gezien misschien moet je meer gaan rijden minder op forums de wijsneus uit hangen.

Back