kan boot niet starten

• Topicstarter Topicstarter brink
  • Startdatum Startdatum
B

brink

Guest
heb een 26 cc motor in mijn boot .
wil deze starten doormiddel van een o-ring,maar de startmotor kan deze niet trekken omdat deze de compressie niet aan kan weet iemand een oplossing?????????????????

Bij een methanol motor kun je de gloeiplus los draaien (niet te los anders vliegt die er uit)
Bij een motor met ontsteking (zenoah ChungYang oid) lukt dat niet. Dan moet je een zwaardere elektro starter kopen of mogelijk de overbrenging (tussen vliegwiel en starter) wat gunstiger maken (kleiner wiel op de starter tov groter diameter vliegwiel op de motor)

Foto? en welke starter gebruik je?

ten eerste welkom op het forum brink. Hoop dat u nog veel kunt genieten van de mogelijkheden van het het forum;)

wat is het voor een motor welk merk en type? mischien zijn er wel kits voor te koop dan ben je er vrijwel zeker van dat die het doet;) maak anders een foto??. kunnen we wat meer zien van hoe en wat;).

nick,

heb geen idee wat voor motor het precies is,zat altijd op mijn vkiegtuig,toen kon ik hem zo starten door de startmotor die erbij zat,je weet wel op dekop van de propellor,nu sart ik hem met de zelfde startmotor,maar dan doormiddel van een riem maar motor kan het gewoon niet trekken,heb nieuwe startmotor gekocht,die moet tot 36cckunnen trekken maar heeft nog geen kracht genoeg,motor slaatwel 1 a 2keer in de ronde maar draaid niet hard genoeg zodat hij start.

heb methanol motor,je zei gloeiplug losdraaien??daardoor minder compessie??

daar word iig de ruimte tussen de zuiger en de bovenkant van de cilinder groter mee wat waarsch wel zal resulteren in minder compressie, maar wat marc al zei, niet te los.

Mvg Robbert

hallo mensen.
heb meerdere dingen geprobeerd om de boot te starten maar helaas!!!
veel en veel te veel cmpressie,gloeiplug er al los in gehad maar,gewoon te zwaar draaien hoor d as.
iemand nog een oplossing,ben anders van plan een andere motor te kopen.
grt dennis

heb je dezelfde overbrengingsverhouding aan gehouden zoals die in de orginele setting is ?

als deze erg verschilt komt de starter misschien wat koppel te kort

kun je de motor wel opstarten als je de startmotor op zijn orginele plaats terug zet ? om eventuele andere problemen uit te sluiten bv dat motor zelf misschien vast zit of te zwaar draait op de lagers.

Ik denk dat je met 12V start ?
Dat lukt alleen met 'n zelfgemaakte/omgebouwde motorfiets startmotor.
Bij de meeste model-startmotoren kan je beter 2 x 12V-7Ah gebruiken , dus 24V-7Ah.
Doe al jaren niks anders.

moet ik dat maar eens gaan proberen.
bedankt voor jou info,laat wel weten als het gelukt is

Back